2012-01-31, 17:06
Medlem
tj.s avatar
George W... ursäkta, Obama, hade online-Q&A där man kunde skicka in frågor som han sedan, under ett trekvarts tal, besvarade. Även trots att 18 av de 20 mest populära inläggen på YouTube var drogrelaterade, framför allt om legalisering av cannabis, valde Keynes-dyrkaren att ej besvara dessa.
Citera
2012-01-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
George W... ursäkta, Obama, hade online-Q&A där man kunde skicka in frågor som han sedan, under ett trekvarts tal, besvarade. Även trots att 18 av de 20 mest populära inläggen på YouTube var drogrelaterade, framför allt om legalisering av cannabis, valde Keynes-dyrkaren att ej besvara dessa.

Han är väl ändå för lite liberalare lagar? Har för mig att jag har läst någonstans att han tycker att the war on drugs är misslyckat. Eller har jag läst/hört fel?
Citera
2012-01-31, 19:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Han är väl ändå för lite liberalare lagar? Har för mig att jag har läst någonstans att han tycker att the war on drugs är misslyckat. Eller har jag läst/hört fel?
Obama för liberalare lagar? Han är USAs motsvarighet till Mona Sahlin. Det enda han har nämnt gällande war on drugs är att DEA inte bör raida legala cannabis dispensarys.
Citera
2012-01-31, 20:35
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Video om det.
Citera
2012-01-31, 22:47
Medlem
Citat:
Obama för liberalare lagar? Han är USAs motsvarighet till Mona Sahlin. Det enda han har nämnt gällande war on drugs är att DEA inte bör raida legala cannabis dispensarys.

Okej, kanske var det jag hörde och missuppfattade i så fall.
Citera
2012-02-01, 16:33
Medlem
tj.s avatar
En stor knarkfabrik funnen i New York med över 600 cannabisplantor.
Citera
2012-02-01, 17:53
Medlem
Citat:
En stor knarkfabrik funnen i New York med över 600 cannabisplantor.

Jag har alltid trott att det heter plantage, eller växthus när man odlar saker :P
Men när det gäller cannabis så är det en fabrik!
Citera
2012-02-01, 18:04
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtsAndCrafts
Jag har alltid trott att det heter plantage, eller växthus när man odlar saker :P
Men när det gäller cannabis så är det en fabrik!
Mmh, precis min tanke. Förvisso har de inte fel i att benämna den som fabrik; rent praktiskt så föräldrar man ju råvaror till en brukbar produkt, men det låter så dumt att jag inte har ord att beskriva det...
Citera
2012-02-01, 21:33
Medlem
jamesdeans avatar
Drogad sjuksköterska fick sparken

Citat:
En sjuksköterska vid Sahlgrenska i Göteborg har fått omedelbart avsked efter att ha varit påverkad av cannabis när han arbetade med patienter.
Drogtestet genomfördes efter att kollegor hade reagerat på att sjuksköterskan uppträdde omdömeslöst.
Citera
2012-02-01, 22:16
Medlem
jamesdeans avatar
Polis fann fullskalig cannabisodling

Citat:
Då poliserna i ett helt annat ärende i veckan genomförde husrannsakan hos en 23-årig man från en mindre ort i Älmhults kommun fann de en fullskalig cannabisodling. Nu är mannen anhållen misstänkt för grovt narkotikabrott. Cannabisodlingen var inrymd i ett specialbyggt utrymme i den genomsökta fastigheten.
Citera
2012-02-02, 18:24
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Drogad sjuksköterska fick sparken
Japp, så går det. Om skiten skulle legaliseras så skulle arbetsplatserna krylla av omdömeslösa medarbetare.
Den som vill bli omhändertagen av en omdömeslös och hög sjuksköterska kan räcka upp handen!
Citera
2012-02-02, 18:26
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Polis fann fullskalig cannabisodling
Härliga nyheter! Bra jobbat polisen, hoppas han får sitta inne länge, den lilla gangstern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in