2009-02-01, 22:25
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Andra droger ger FYSISKT beroende. Dvs kroppen mår allvarligt dåligt utan ämnet. Du får ingen avtändning av cannabis. Du har inget behov av det fysiskt. Allt sug efter drogen är psykiskt. Samma som godis.
Därför kan du INTE jämföra det med annat.

Haha, är du dum i hela huvudet? Jag har inte sagt att andra droger INTE ger fysiskt beroende, jag har sagt att det du skriver stämmer lika in på alla andra droger också: används det på rätt sätt så blir man inte beroende överhuvudtaget! Alltså, all din text bevisar ju bara varför man inte ska röka.
Citera
2009-02-01, 22:30
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giddesnubbe
Efter att ha tittat in i din sluta-knarka-tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=822520 vilket i och för sig är bra att du gör, så inser man att cannabis inte är den enda orsaken till hur du har mått. Man kan tro att du var apotekare i ditt förra liv.

Allt du har tagit har ju påverkat dig, och har du blandat friskt kan du inte enbart sitta här och hojta om att cannabis är den största boven. Och du kan inte döma alla andra efter dina egna upplevelser, då vi alla är olika.

Haha, apotekare

Nej, benzomissbruk är nog det som gjort att jag mått sämst, när jag slutade med cannabis så var det ganska enkelt, en veckas galen tristess, mardrömmar, kallsvettningar, typ såg syner fast inte i psykotisk benämning utan det var nåt annat skumt.
Men rökandet har satt sina spår och jag vet att det är rökat då dom barndomspolare som fortfarande röker, bara röker dvs, dom har samma problem med typ närminnet som exempel.

Allt jag skriver är utefter mina erfarenheter i stort, inte efter hur det har varit eller är för mig, för jag förstår också att alla är olika. Vissa gillar att snusa, vissa gillar att röka. Vissa gillar fittan, vissa gillar röven.

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2009-02-01 kl. 22:32.
Citera
2009-02-01, 22:31
Bannlyst
Det bästa måste nog vara att lägga en slant på lampor och ventilation, sedan odla själv och hålla igen käften med superlim. Billigt röka, du torskar inte.
Citera
2009-02-01, 22:32
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Har jag sagt det eller? Nu börjar jag faktiskt tro att du har rökt amsterdamröka eftersom du bara tar saker ur luften hela tiden.

Samma som du säger om cannabis stämmer precis lika bra in på heroin, kokain, amfetamin, rohypnol, halcion, subutex, oxycontin.. orkar inte fortsätta.

/Fordie

Stor humor att läsa dina smått desperata inlägg och se hur bitterheten över din egen missbrukarpersonlighet lyser igenom.
När sen argumenten tar slut kommer du bara med pinsamma påståenden om att de som inte tycker som du är pårökta.
Citera
2009-02-01, 22:33
Bannlyst
Förresten så börjar det bli väldigt offtopic här inne..
Citera
2009-02-01, 22:36
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Stor humor att läsa dina smått desperata inlägg och se hur bitterheten över din egen missbrukarpersonlighet lyser igenom.
När sen argumenten tar slut kommer du bara med pinsamma påståenden om att de som inte tycker som du är pårökta.

Jag förnekar inte att jag har missbrukarpersonlighet och är inte särskilt bitter över det heller, gäller bara att blanda lite titt som tätt mellan droger, spel, sex, mat osv.. haha
När argumenten tar slut? Hur ska jag motargumentera mot en kille som sitter och tar saker ur luften precis som att jag har sagt dom sakerna han sitter och säger? Det liksom, det funkar inte...

/Fordie
Citera
2009-02-01, 22:44
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Andra droger ger FYSISKT beroende. Dvs kroppen mår allvarligt dåligt utan ämnet. Du får ingen avtändning av cannabis. Du har inget behov av det fysiskt. Allt sug efter drogen är psykiskt. Samma som godis.
Därför kan du INTE jämföra det med annat.

måste tilläga en sak, det sägs att cannabis bara är psykiskt men det är ju fan det psykiska som är det jobbiga, och för det 2a så tycker jag cannabis avtändning är fysisk men även vad fan alla säger, vaknar man varje natt flera gånger om med dyngsur säng pga svettningar, så kallar ja det fan fysisk.
och det jobbiga med att tex sluta med horse som exempel är vell förfan inte de fysiska , jo i början med det psykiska är ju det som gör att folk börjar om igen igen o igen, så det fysiska är ju en baggis mot det psykiska,

blir så tröt på snacket om att det "bara är psykiskt" herregud det är ju det som är det värsta fattar inte folk det????
Senast redigerad av ekwoho 2009-02-01 kl. 23:04.
Citera
2009-02-01, 22:50
Medlem
whiteboys avatar
fan någon som vet vilken gymnasieskola dom sålde på? går ju fan skola här i stan jag med......
Citera
2009-02-01, 22:53
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Jag förnekar inte att jag har missbrukarpersonlighet och är inte särskilt bitter över det heller, gäller bara att blanda lite titt som tätt mellan droger, spel, sex, mat osv.. haha
När argumenten tar slut? Hur ska jag motargumentera mot en kille som sitter och tar saker ur luften precis som att jag har sagt dom sakerna han sitter och säger? Det liksom, det funkar inte...

/Fordie

Hur kan du inte vara bitter över det? Jag skulle vara jävligt bitter om jag hade det problemet. Dock skulle jag aldrig tillåta mig själv att ge uttryck för min bitterhet genom att leka insiktsfull frälsare på ett forum med mig själv som enda referensram. Hög pinsamhetsfaktor.
Citera
2009-02-01, 23:09
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Hur kan du inte vara bitter över det? Jag skulle vara jävligt bitter om jag hade det problemet. Dock skulle jag aldrig tillåta mig själv att ge uttryck för min bitterhet genom att leka insiktsfull frälsare på ett forum med mig själv som enda referensram. Hög pinsamhetsfaktor.

du har aldrig tänkt att en som har vart riktigt jävla nere o left o haft det jobbigt, kanske har lite mer kunskap/erfarenhet en många här inne som säkert snittar mellan 16,22 års ålder som sitter och bara glorifierar saker som att det inte är farligt.som bara slänger ut rent ut sakt skämiga inlägg som inte stämmer.

låt folk knarka säger jag inget om. Men blir så jävla irriterad på folk som inte ens kan inse att dom har problem eller att det kan bli problem.
Och som skall ifråga sätta saker jämt o ständigt, herregud.
Citera
2009-02-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
du har aldrig tänkt att en som har vart riktigt jävla nere o left o haft det jobbigt, kanske har lite mer kunskap/erfarenhet en många här inne som säkert snittar mellan 16,22 års ålder som sitter och bara glorifierar saker som att det inte är farligt.som bara slänger ut rent ut sakt skämiga inlägg som inte stämmer.

låt folk knarka säger jag inget om. Men blir så jävla irriterad på folk som inte ens kan inse att dom har problem eller att det kan bli problem.
Och som skall ifråga sätta saker jämt o ständigt, herregud.

Om man har ett helt vanligt liv som vilket annan person som helst. Hurfan kan det vara ett problem då?

Du kan inte dra alla över en kant. Du jämför bara med dig själv, vilket är idiotiskt och du kommer ingen vart med ett sådant argument.
Citera
2009-02-01, 23:19
Medlem
Citat:
Nej, alla droger är inte lika farliga, men används dom på rätt sätt är dom lika (o)farliga och cannabis är långt ifrån ofarligt, vilket folk i denna del av forumet inte verkar förstå.

Visst, risken för feldosering är större med heroin, men då är det användarens fel och inte drogens.

/Fordie

du säger ju emot dig själv i varannan post du gör ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in