2009-02-01, 21:51
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Nej, men kläder bör inte ha med saken att göra. Men tyvärr är det väl som så att vissa poliser arbetar på ett felaktigt och samhällsfarligt sätt.

Polisen har i vissa områden och städer en viss rutin att stoppa random personer. De jagar även systematiskt missbrukare och "kända" personer, något som de fått kritik för. där tror jag inte att färdsättet har så stor betydelse.

Skönt att du inte tycker att så ska vara fallet, det är som sagt rätt problematiskt.

Jag skulle nästan vilja säga alla poliser.
Om poliserna är ute och går på stan och bestämmer sig för att muddra någon, vem tror du dom kollar först: slips&kostymnissen som går rak i ryggen med sin portfölj eller snubben med rastaflätor, ganjablada på ryggen, stora hörlurar och glass i truten?

/Fordie
Citera
2009-02-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Och när vän B är utan och ska låna pengar som han aldrig betalar tillbaka så röker du gärna en joint med honom? Och när alla dina vänner är ute och festar och har kul går du hellre hem till vän B (som blivit asocial av allt rökandes) och sitter och är hjärndöd till nån komedi ni inte minns dagen efter.

Jag har öppnat ögonen, därför är jag inte längre för en legalisering av cannabis, därför röker jag inte cannabis mer än kanske en gång var tredje månad, därför dricker jag alkohol väldigt sällan jämfört med förr.

/Fordie

En del kan ta hand om sitt liv och bruka en drog.
Bara för att du är en lat människa är det inte drogens fel.

Vissa tycker kanske att det är mer givande att sitta hemma glad och lycklig, se en film och ha spännande diskussioner med nya vinklar, istället för att gå ut på krogen, supa sig redlös, vakna på en toalett med spya.

75% av våra våldsbrott sker under påverkan av Alkohol - UNF

Hur skadar mitt rökande någon annan? Mer än just att alla skattepengar går till att jaga knarkare som inte gör någon skada.
Påstår du att våran narkotikapolitik fungerar nu? Varför knarkar folk fortfarande då? Just det. Knark kommer alltid finnas. Människor har en fri vilja. Varför i helvete inte göra det bästa av situationen istället för att försöka göra det omöjliga?!
Citera
2009-02-01, 21:55
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Nu talade vi inte om en gång hit eller dit, utan missbruk och löpande bruk. Kunskap är alltid bra. Tex. är risken för feldosering större med heroin. Att påstå att alla droger är lika farliga är lite 80-tal.

Nej, alla droger är inte lika farliga, men används dom på rätt sätt är dom lika (o)farliga och cannabis är långt ifrån ofarligt, vilket folk i denna del av forumet inte verkar förstå.

Visst, risken för feldosering är större med heroin, men då är det användarens fel och inte drogens.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 21:57
Medlem
ekwohos avatar
igentligen så är jag inte så enkelspårig och vist det finns alltid 2 meningar ibland fler rätta svar. men jävlar viket skit snack det är här inne, orkar inte gå in på nått eller skriva nått mer för det ger endå så inte med sig nått.
Citera
2009-02-01, 21:58
Medlem
Citat:
Nej, alla droger är inte lika farliga, men används dom på rätt sätt är dom lika (o)farliga och cannabis är långt ifrån ofarligt, vilket folk i denna del av forumet inte verkar förstå.

Visst, risken för feldosering är större med heroin, men då är det användarens fel och inte drogens.

/Fordie

Och att röka hela dagarna istället för att göra något vettigt är drogens fel då eller? Är du en helt apatiskt människa?

Cannabis skadar inte kroppen. (Att röka det är ditt egna val, att röka katthår är också ohälsosamt.) Och ger inget fysiskt beroende.
Är du i rätt ålder och inte missbrukar är det inte mer skadligt än att dricka kaffe eller använda ipren.
Citera
2009-02-01, 22:09
Medlem
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2406381.svd

Phelps röker marijuana.
Citera
2009-02-01, 22:10
Medlem
Fordies avatar
Mickeovars: Du ser med andra ord ut precis som alla andra som går på festivaler som URF m.m

Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
En del kan ta hand om sitt liv och bruka en drog.
Bara för att du är en lat människa är det inte drogens fel.

Vissa tycker kanske att det är mer givande att sitta hemma glad och lycklig, se en film och ha spännande diskussioner med nya vinklar, istället för att gå ut på krogen, supa sig redlös, vakna på en toalett med spya.

75% av våra våldsbrott sker under påverkan av Alkohol - UNF

Hur skadar mitt rökande någon annan? Mer än just att alla skattepengar går till att jaga knarkare som inte gör någon skada.
Påstår du att våran narkotikapolitik fungerar nu? Varför knarkar folk fortfarande då? Just det. Knark kommer alltid finnas. Människor har en fri vilja. Varför i helvete inte göra det bästa av situationen istället för att försöka göra det omöjliga?!

Men herregud, man brukar/missbrukar ju cannabis förmodligen för att man blir lugn och soft av det, och lugn+soft+väck i skallen = lat. Iallafall om du röker stark indica, röker du stark sativa så blir du förmodligen inte lika lat den första timmen.
Jag vet att folk kan ta hand om sina liv och röka, min bästa barndomspolare röker dagligen och har inte fått ut under 20k efter skatt dom senaste åren, han jobbar dessutom med ett väldigt fysiskt krävande arbete.

Varför säger du ens såna här grejer till mig? Jag har inte påstått att man inte kan leva ett normalt liv liksom. Men jag tror helt klart att de flesta inte kan.
Jag har en väldigt stor bekantskapskrets som sprider sig över hela landet och många brukar även tyngre droger som heroin, kokain osv men arbetar, men i det stora hela så är de flesta slackers som inte gör mycket om dagarna (sån är jag själv )

Sen har jag aldrig påstått att folk inte vill ha ett substitut till alkohol, så förstår ännu en gång inte varför du skriver det om att sitta hemma och diskutera.

Och varför du skriver att 75% av alla våldsbrott begås under alkoholpåverkan förstår jag inte heller, då jag är lika mot alkohol som jag är mot cannabis.

Alltså, du är så väck så jag orkar inte ens försöka debattera med dig.
Jag antar att du rökt, man brukar vara sådär vilse som du är just nu när man har rökt. Narkotikapolitiken fungerar förövrigt inte i något land tycker jag.
Hur du inte ser hur ditt knarkande förstör för andra är bara tragiskt, men du inser nog en vacker dag.

Den bästa situationen är ungefär som vi har det idag.
Sverige är inte redo för en legalisering av någon drog.

Lagligt eller ej, du är fortfarande en knarkare.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 22:14
Medlem
Citat:
Mickeovars: Du ser med andra ord ut precis som alla andra som går på festivaler som URF m.m

Men herregud, man brukar/missbrukar ju cannabis förmodligen för att man blir lugn och soft av det, och lugn+soft+väck i skallen = lat. Iallafall om du röker stark indica, röker du stark sativa så blir du förmodligen inte lika lat den första timmen.
Jag vet att folk kan ta hand om sina liv och röka, min bästa barndomspolare röker dagligen och har inte fått ut under 20k efter skatt dom senaste åren, han jobbar dessutom med ett väldigt fysiskt krävande arbete.

Varför säger du ens såna här grejer till mig? Jag har inte påstått att man inte kan leva ett normalt liv liksom. Men jag tror helt klart att de flesta inte kan.
Jag har en väldigt stor bekantskapskrets som sprider sig över hela landet och många brukar även tyngre droger som heroin, kokain osv men arbetar, men i det stora hela så är de flesta slackers som inte gör mycket om dagarna (sån är jag själv )

Sen har jag aldrig påstått att folk inte vill ha ett substitut till alkohol, så förstår ännu en gång inte varför du skriver det om att sitta hemma och diskutera.

Och varför du skriver att 75% av alla våldsbrott begås under alkoholpåverkan förstår jag inte heller, då jag är lika mot alkohol som jag är mot cannabis.

Alltså, du är så väck så jag orkar inte ens försöka debattera med dig.
Jag antar att du rökt, man brukar vara sådär vilse som du är just nu när man har rökt. Narkotikapolitiken fungerar förövrigt inte i något land tycker jag.
Hur du inte ser hur ditt knarkande förstör för andra är bara tragiskt, men du inser nog en vacker dag.

Den bästa situationen är ungefär som vi har det idag.
Sverige är inte redo för en legalisering av någon drog.

Lagligt eller ej, du är fortfarande en knarkare.

/Fordie

Jag ignorerar det mesta du skrivit för att du beter dig som ett barn.
Jag tog upp det med alkohol för ditt argument mot cannabis var att folk hellre är hemma och softar än ute och festar

Hurfan kan du dra upp att indica har nedåtrus och därför blir man lat?
Alla gör inte som du, och är pårökt 24/7.
Senast redigerad av sajbersimon 2009-02-01 kl. 22:18.
Citera
2009-02-01, 22:17
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Och att röka hela dagarna istället för att göra något vettigt är drogens fel då eller? Är du en helt apatiskt människa?

Cannabis skadar inte kroppen. (Att röka det är ditt egna val, att röka katthår är också ohälsosamt.) Och ger inget fysiskt beroende.
Är du i rätt ålder och inte missbrukar är det inte mer skadligt än att dricka kaffe eller använda ipren.

Har jag sagt det eller? Nu börjar jag faktiskt tro att du har rökt amsterdamröka eftersom du bara tar saker ur luften hela tiden.

Samma som du säger om cannabis stämmer precis lika bra in på heroin, kokain, amfetamin, rohypnol, halcion, subutex, oxycontin.. orkar inte fortsätta.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 22:19
Medlem
Citat:
Har jag sagt det eller? Nu börjar jag faktiskt tro att du har rökt amsterdamröka eftersom du bara tar saker ur luften hela tiden.

Samma som du säger om cannabis stämmer precis lika bra in på heroin, kokain, amfetamin, rohypnol, halcion, subutex, oxycontin.. orkar inte fortsätta.

/Fordie

Andra droger ger FYSISKT beroende. Dvs kroppen mår allvarligt dåligt utan ämnet. Du får ingen avtändning av cannabis. Du har inget behov av det fysiskt. Allt sug efter drogen är psykiskt. Samma som godis.
Därför kan du INTE jämföra det med annat.
Citera
2009-02-01, 22:21
Bannlyst
Citat:

/Fordie

Efter att ha tittat in i din sluta-knarka-tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=822520 vilket i och för sig är bra att du gör, så inser man att cannabis inte är den enda orsaken till hur du har mått. Man kan tro att du var apotekare i ditt förra liv.

Allt du har tagit har ju påverkat dig, och har du blandat friskt kan du inte enbart sitta här och hojta om att cannabis är den största boven. Och du kan inte döma alla andra efter dina egna upplevelser, då vi alla är olika.
Citera
2009-02-01, 22:23
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Jag ignorerar det mesta du skrivit för att du beter dig som ett barn.
Jag tog upp det med alkohol för ditt argument mot cannabis var att folk hellre är hemma och softar än ute och festar

Hurfan kan du dra upp att indica har nedåtrus och därför blir man lat?
Alla gör inte som du, och är pårökt 24/7.

Jag ignorerar det mesta du skrivit för du verkar lida av downssyndrom.
Och du bevisar det ju genom att säga att jag är pårökt 24/7, är det inte ganska uppenbart att jag inte röker cannabis? Haha, herregud...

Du säger förövrigt emot dig själv, "Jag tog upp det med alkohol för ditt argument mot cannabis var att folk hellre är hemma och softar än ute och festar "
Det var det du som skrev, inte jag. Vad pysslar du med egentligen?

Hur gammal är du? 15? 16?

/Fordie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in