2010-01-14, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gravstenen
Står inte ni cannabisbrukare för fred?
Sålänge man får bruka sitt cannabis, ja. Blir torkan för lång, som den nu varit för mig, börjar hatet bubbla fram.

Något de flesta inte förstår är att ALLA lider under detta "war on drugs". Mina föräldrar lider av det, då jag tvingas stänga dem ute från en stor del av mitt liv. DU lider av det, som tvingas betala skatt för att polisen ska bekämpa den organiserade brottsligheten, som överhuvudtaget inte skulle existera om det inte vore för att narkotika är olagligt.

Sen har vi alla problem som alkoholen - en av de allra jävligaste droger som finns - medför. Detta är mycket, mycket större än att vi som röker vill kunna göra det ifred.
Citera
2010-01-14, 18:59
Medlem
karnstans avatar
Den här har kanske varit uppe redan

.. men jag fick inga hits när jag sökte. Bra att använda som referens/argument om man vill diskutera holland med någon.
http://www.reuters.com/article/idUSL5730185
Citera
2010-01-16, 10:28
Medlem
AssOfABaboons avatar
Marijuana use unlikely to boost suicide risk

http://www.reuters.com/article/idUSTRE60E3CB20100115

Citat:
"I don't think this can be interpreted as saying, 'Well, there are no risks of using cannabis,'" Dr. Stanley Zammit of the department of psychological medicine at Cardiff University School of Medicine in the UK told Reuters Health.

Nevertheless, "we can pretty much rule out a strong effect of cannabis on long-term risk of suicide whether it's through depression or whatever," he added.
Citera
2010-01-16, 19:11
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoareyou
www.aftonbladet.se/nyheter/article4154485.ab

Det var inte helt dåligt arsenal han hade :'D
Citera
2010-01-16, 21:00
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasiga.krukaN
Det var inte helt dåligt arsenal han hade :'D

sprängkapslar är nog jävligt effektivt när man jagar trastar
Citera
2010-01-16, 21:21
Medlem
adagios avatar
Vart får AB alla sina eminenta idéer ifrån egentligen?
Citera
2010-01-19, 00:49
Medlem
jamesdeans avatar
Ny undersökning visar att 80% av Amerikanska stödjer legalisering av medicinsk cannabis, 46% vill att det blir lagligt med innehav av små mängder.

I artikeln går man in mer på detalj om vilka siffror man fick från olika åldersgrupper osv
Citera
2010-01-21, 11:32
Medlem
Guitarsmokes avatar
Helsida om droger i Borås Tidning 21/1. Rörde främst cannabis och dess uppsving i Borås dom senaste åren. En polis eller fältarbetare eller vad han nu var påstår att det dagligen röks kilovis i den regniga staden. En faktaruta om hasch påstår att kostnaden per gram är 3-4 gånger högre än i Malmö. Personal som arbetar med ungdomar och narkotika uppmanar föräldrar att vara uppmärksamma på om deras barn bär hampablad och andra cannabisrelaterade symboler på kläder och smycken etc.

Hittar tyvärr inte artikeln på BT's hemsida.
Citera
2010-01-21, 12:14
Medlem
KramGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Helsida om droger i Borås Tidning 21/1. Rörde främst cannabis och dess uppsving i Borås dom senaste åren. En polis eller fältarbetare eller vad han nu var påstår att det dagligen röks kilovis i den regniga staden. En faktaruta om hasch påstår att kostnaden per gram är 3-4 gånger högre än i Malmö. Personal som arbetar med ungdomar och narkotika uppmanar föräldrar att vara uppmärksamma på om deras barn bär hampablad och andra cannabisrelaterade symboler på kläder och smycken etc.

Hittar tyvärr inte artikeln på BT's hemsida.

Med allt hasch-snack i det här landet så ger jag mig fan på att det skulle gå 10 gånger lättare att legalisera marijuana än hasch
Citera
2010-01-21, 15:56
Medlem
Nate!s avatar
Handlade om cannabis i Västerås i vlt:s web-TV:

http://tv.vlt.se/broadcast/view/id/109531 (första halvan av programmet)

Ett ganska negativt inslag tkr jag. Men samtidigt lite ironiskt när programledaren frågar "Vad är THC?" och dom påstår att cb-brukare inte vet tillräckligt om drogen.
Citera
2010-01-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate!
Handlade om cannabis i Västerås i vlt:s web-TV:

http://tv.vlt.se/broadcast/view/id/109531 (första halvan av programmet)

Ett ganska negativt inslag tkr jag. Men samtidigt lite ironiskt när programledaren frågar "Vad är THC?" och dom påstår att cb-brukare inte vet tillräckligt om drogen.

Nice att cannabis är vanligare än alkohol i v-ås

Konstigt att han säger att MJ är starkare än hasch, brukar det inte låta annorlunda? Tycker alltid att man hör att hasch är flera gånger starkare i media-sammanhang.

Verkar ju råda allmän förvirring kring dethär, bi-effekterna verkar ändras varje gång man hör nåt i media.
Citera
2010-01-22, 14:08
Medlem
kissen_mjaus avatar
http://www.skanskan.se/article/20100122/LUND/701229901/1162/skd/*/atal-for-337-kilo-knark

*suck*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in