Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-23, 21:41
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jo, kanske man skulle ha en tråd för stationära, en för bärbara och en för "hemmabygge och uppgraderingar"? Så slipper man också fyrtiofjärdetråden om vilket grafikkort man ska välja, eller "ska jag välja dittan snabba minnen eller dattan?"

Jo det är en väldigt bra ide, det där att det ska vara just två olika trådar, en för stationära och en för bärbara var min tanke från första början när jag skapade denna tråden.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=851195
(Denna skulle endast innehålla stationära datorer, orginaltiteln var "Köpråd - Stationära datorer.")

Sen tycker jag att man kan ha hemmabyggen kvar i stationära tråden då det är i princip samma sak idag. Hemmabyggen tolkar jag som en dator som man har skruvat ihop. Sen så är det bra att ha en tråd där folk kan fråga hur dom ska göra för att få en snabbare dator etc.
Citera
2009-02-23, 23:26
Medlem
De allra flesta trådarna i forumet handlar om datorproblem eller köpråd. Kollar man nu när köprådstrådarna har börjat modererats bort så är det nästan uteslutande trådar om datorproblem, och ärligt talat har jag inte ens varit inne i Den ENDA köpa dator- och tillbehör-tråden [/mod] eftersom jag vet att det inte finns någon chans att man kan hålla koll på allt som postas i den tråden. Så ja, gör ett underforum till hårdvara, som kan heta köpråd. Jag skulle lätt kunna tänka mig att vara aktiv där till skilland från i tråden.
Citera
2009-02-24, 00:08
Medlem
b0gfettos avatar
Problemet med EN tråd för bärbara, en för stationära osv som jag ser det är att 10 pers vill ha köpråd samma dag = jävligt rörig tråd.
Citera
2009-02-24, 09:03
Medlem
David9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jo, kanske man skulle ha en tråd för stationära, en för bärbara och en för "hemmabygge och uppgraderingar"? Så slipper man också fyrtiofjärdetråden om vilket grafikkort man ska välja, eller "ska jag välja dittan snabba minnen eller dattan?"

Tycker det låter utmärkt, men är det inte onödigt att skapa ett nytt underforum med bara tre trådar i?
Citera
2009-02-24, 09:38
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David9
Tycker det låter utmärkt, men är det inte onödigt att skapa ett nytt underforum med bara tre trådar i?

Nej, skulle vi skapa ett underforum skulle det såklart inte vara begränsat till tre trådar. Min lösning handlar om hur man skulle hantera det hela inom befintlig struktur. Det är i princip admin som beslutar om att skapa nya forum och jag vet att h*n generellt är skeptisk mot nya underforum. Men frågan är ju rest nu.
Citera
2009-02-24, 16:38
Medlem
chribsson2s avatar
Kan man inte tänka sig ett gäng stickys enl. denna modell?

Stationär-Budget
Stationär-prestanda
Bygga själv
Htpc
Laptop-budget
Laptop-prestanda
Netbook
Kringutrustning
Nätverk
Citera
2009-02-24, 21:47
Medlem
Tekoppars avatar
Tycker det låter lite dumt att inte skapa ett underforum för köpråd. Finns otroligt många trådar, det brukar bli diskussioner i trådarna om vilken hårdvara som är bäst för personen. Admin skapade ju ett forum åt mohammed bilderna så tycker han kan unna ett underforum för köpråd. Känns otroligt dumt att ha en tråd just nu. Skapas det ett nytt inlägg så bumpas tråden i nya inlägg. Ingen vet vad det nya inlägget handlar om eftersom trådens rubrik inte ändras. Så om person X skapar ett nytt inlägg och behöver hjälp med att köpa ett nytt ATI grafikkort så måste alla personer som vill hjälpa besöka tråden för att läsa det inlägget och 99% av alla som läst tråden kan inte hjälpa. Vilket betyder att en stor skara användare inte kommer orka läsa igenom tråden varje gång den uppdateras för att hjälpa någon. Har man däremot ett underforum och någon skapar en ny tråd så ser man i trådens namn vad han behöver ha hjälp med och dom som kan hjälpa kollar i tråden. Så enligt mig finns det enbart 2 alternativ. 1, ett nytt underforum 2, att köp råds tråden tas bort och det blir som det var förut.
Citera
2009-02-25, 03:17
Bannlyst
Tummen upp för Hårdvara - Köpråd.
Citera
2009-02-26, 18:31
Medlem
Jag trodde denna tråd var död som vanligt, men blev otroligt extatisk när jag insåg att den har blivit uppmärksammad.
  1. Angående systemet med Sticky's så tror jag ntresset faller för att hjälpa folk. Man kan omöjligt hålla reda på vilka kommentarer som gäller vilket projekt, samt att gå igenom sida efter sida för att se vad som har skrivits, det är ingen bra idé...
  2. ..och som det ser ut nu så skiter folk i uppsatta regler om köprådstråden, och ni moderatorer har inte tid (?) att låsa trådar. Kanske behövs det fler moderatorer i Hårdvaru-delen just nu?
  3. Fortfarande ser jag inte problemet, då Fotografi-forumet fick sitt köprådsforum, när de inte hade lika stora problem som vi har just nu.

Nej, jag fick aldrig något svar av Admin, vet inte om han skippar att kolla inboxen, eller om han bara ignorerade mig. Dock står jag fortfarande fast vid att ett nytt forum behövs.

EDIT: Och som Tekoppar sade, Mohammed-bilderna fick ett forum. Personligen tycker jag att alla åskiker om Mohammed och hans bilder om något skulle kunna samlas i en enda tråd. Det ämnet kändes väldigt subjektivt.
Senast redigerad av chrilloo 2009-02-26 kl. 18:33.
Citera
2009-03-02, 20:11
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Verkar som frågan dog ut lite efter att en diskussion äntligen kom igång. Tänkte bara lyfta fram frågan igen, flera klistrade trådar är ju bättre än den rådande situation.

/Bubba
Citera
2009-03-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Verkar som frågan dog ut lite efter att en diskussion äntligen kom igång. Tänkte bara lyfta fram frågan igen, flera klistrade trådar är ju bättre än den rådande situation.

/Bubba
Visst är det bättre, eller ja, knappt IMO, men vad det handlar om är vad som är bäst!
Citera
2009-03-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k

/Bubba

Mitt intryck är att det i denna tråd är intersubjektivt fastslaget att ett nytt underforum till hårdvara är att föredra, och att det därefter inte finns någon anledning att diskutera vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in