Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-26, 15:47
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det var inte många nya trådar där? 2003-2005 var ju i majoritet. Kollade runt lite idag och kom fram till att det inte finns underlag (enligt mig i alla fall).

2007-06-18
2008-01-23
2008-02-17
2004-07-07
2007-07-26
2008-01-06
2005-04-09
2005-08-19
2003-08-27
2005-08-05

Det kanske finns fler, letade inte så mycket, sökfunktionen fungerar ju inte så fick använda Google.

Nej, det kanske inte finns så mycket på Flashback.
Men personligt intresse finns i alla fall här.
Citera
2009-01-26, 15:54
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.B

Typ:

Modifikationer och egna konstruktioner
Datorrelaterade modifikationer, byggen, uppfinningar med mera.

Låter jävkligt bra! Skulle vara trevligt att se andra flashbackares dator modifikationer etc

så shuppshupp små modisar, inför!
Citera
2009-01-26, 16:25
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Låter jävkligt bra! Skulle vara trevligt att se andra flashbackares dator modifikationer etc

så shuppshupp små modisar, inför!

Tittade du ens på dom två inläggen över ditt? Gräv fram underlag till att det behövs då.
Citera
2009-02-12, 18:21
Medlem
Jag bumpar helt enkelt denna tråd, då det fortfarande är aktuellt, och då jag fortfarande inte har fått svar av Admin..
Citera
2009-02-23, 17:09
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Satt precis och tänkte att det skulle vara vettigt med ett underforum i hårdvara - köpråd.

Förut fylldes hela hårdvaru-delen av trådar där folk skulle köpa nya datorer, nu finns det en Gigantisk tråd där (min personliga åsikt) känns som mycket faller bort, eller rättare sagt, det blir för mycket i en tråd.

Så kanske får upp lite diskussion igen...

/Bubba
Citera
2009-02-23, 20:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Satt precis och tänkte att det skulle vara vettigt med ett underforum i hårdvara - köpråd.

Förut fylldes hela hårdvaru-delen av trådar där folk skulle köpa nya datorer, nu finns det en Gigantisk tråd där (min personliga åsikt) känns som mycket faller bort, eller rättare sagt, det blir för mycket i en tråd.

Så kanske får upp lite diskussion igen...

/Bubba

Jo, jag har ju försökt städa upp i träsket av trådar med i princip till förväxling lika förfrågningar om nya datorcomboköp. Fb är ju generellt skeptiska till underforum och jag håller med - men jag har funderat på att kanske dela upp det i tre trådar: Köpråd/Stationära, Köpråd/Bärbara och Köpråd/Tillbehör.

Jag kan tänka mig att det skulle bli lite överskådligare då. Vad tror du?

/S
Citera
2009-02-23, 20:24
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jo, jag har ju försökt städa upp i träsket av trådar med i princip till förväxling lika förfrågningar om nya datorcomboköp. Fb är ju generellt skeptiska till underforum och jag håller med - men jag har funderat på att kanske dela upp det i tre trådar: Köpråd/Stationära, Köpråd/Bärbara och Köpråd/Tillbehör.

/S

Ja, absolut, det tycker jag låter som en bra idé.

Jag är inte så aktivt skrivande i den forumdelen men tycker det är intressant läsning (speciellt då jag köpte ny dator för inte så länge sedan blev det mycket läsning där).

Nu blir det för mycket i en tråd så att säga, så jag tycker den uppdelningen du föreslår låter ypperlig!

/Bubba
Citera
2009-02-23, 20:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:

/S
Det skulle bli överskådligare då, men tillbehör skulle kanske ligga med stationära eller direkt i hårvara? Det känns som om tillbehör kan bli glömd på något vis.

Annars så skapar du två klistrade trådar med stationära och bärbara endast.

Det vore ganska trevligt ifall man kunde på något vis ända på första inlägget i tråden så det uppdateras med datorer i olika prisklasser, en förlängd edittid på endast första inlägget tex, eller ifall du som mod vill fixa det. Ungefär som de har på Sweclockers. För just nu frågas det varje dag om datorer i tex 7-9000 kronorsklassen och det finns iaf 3 bra råd i tråden redan, men människor är så slappa att det går inte att läsa nästsista sidan ens!
Citera
2009-02-23, 21:09
Medlem
2MissMes avatar
Citat:

/S
Underforum eller ditt alternativ, kanske också en tråd för köpråd/bygga själv i så fall. Inläggen drunkar i den befintliga tråden, men de som av misstag skapar en egen tråd för i princip samma fråga får massor av svar. Jag skulle också vilja att folk uppmanas att skriva ut namnet på datorn, tillbehören osv istället för att bara klistra in en länk. Enbart länkar gör att det inte går att söka och det blir ännu fler inlägg om samma sak.
Citera
2009-02-23, 21:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det vore ganska trevligt ifall man kunde på något vis ända på första inlägget i tråden så det uppdateras med datorer i olika prisklasser, en förlängd edittid på endast första inlägget tex, eller ifall du som mod vill fixa det. Ungefär som de har på Sweclockers. För just nu frågas det varje dag om datorer i tex 7-9000 kronorsklassen och det finns iaf 3 bra råd i tråden redan, men människor är så slappa att det går inte att läsa nästsista sidan ens!

Enda sättet att i efterhand editera första inlägget är om en moderator gör det och jag tror det kanske kan bli lite för omfattande arbete mot bakgrund av den hysteriska hastighet med vilken datorhårdvara utvecklas. Och min erfarenhet är att folk sällan bryr sig om att läsa första inlägget, särskilt inte i långa trådar.
Citera
2009-02-23, 21:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2MissMe
Underforum eller ditt alternativ, kanske också en tråd för köpråd/bygga själv i så fall. Inläggen drunkar i den befintliga tråden, men de som av misstag skapar en egen tråd för i princip samma fråga får massor av svar. Jag skulle också vilja att folk uppmanas att skriva ut namnet på datorn, tillbehören osv istället för att bara klistra in en länk. Enbart länkar gör att det inte går att söka och det blir ännu fler inlägg om samma sak.

Jo, kanske man skulle ha en tråd för stationära, en för bärbara och en för "hemmabygge och uppgraderingar"? Så slipper man också fyrtiofjärdetråden om vilket grafikkort man ska välja, eller "ska jag välja dittan snabba minnen eller dattan?"
Citera
2009-02-23, 21:31
Medlem
b0gfettos avatar
Ett underforum för köpråd med KRAV på t.ex. [Bärbar], [Grafikkort] i rubriken känns som det bästa enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in