Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-17, 21:10
Medlem
G.Bs avatar
Tränings forumet har ju sin underkategori:

Citat:
Träningsjournaler och medlemsbilder
Publicera dina egna träningsjournaler och bilder.

Kan inte hårdvara då få sin underkategori som bygger ungefär på samma sak men inriktning hårdvara.

Typ:

Modifikationer och egna konstruktioner
Datorrelaterade modifikationer, byggen, uppfinningar med mera.
Citera
2008-08-17, 22:18
Medlem
debeos avatar
Låter som en utmärkt ide.
Citera
2008-08-18, 15:59
Medlem
G.Bs avatar
Diskuteras idén eller vad händer
Citera
2008-08-19, 23:26
Medlem
G.Bs avatar
sista bump
Citera
2008-08-20, 16:03
Bannlyst
Även om jag själv inte skulle använda detta forum, så låter det vettigt så kör på tycker jag...
Citera
2008-08-20, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Diskuteras idén eller vad händer

Kom tillbaka om 1000 posts kanske, dessutom så händer INGET instant på det här forumet.

(förutom V.V's utlösningar när han läser om sig själv)
Citera
2008-08-20, 18:17
Medlem
Sorkus avatar
Tror det kan bli svårt att få till något bra av det hela eftersom det finns hundratals specialinriktade forum på just datormodifikationer.

Vet inte vad tumregeln brukar vara, men om du lyckas gräva fram lite underlag för ditt förslag vore det toppen!
Citera
2009-01-07, 01:30
Medlem
Ett underforum till Hårdvara - Köpråd?

Tanken slog mig förut att det skulle behövas ett underforum till Hårdvaru-forumet, som vi döper till "köpråd".

En hel del trådar handlar just om hjälp att sätta ihop sina datorer, vilken mus man ska köpa osv. Vill hålla ifrån själva hårdvaran, och dess problem, med vad folk ska köpa.

Fotografi-forumet fick sitt, tycker "vi" borde få vårat

Så, vad tycker ni om idén?
Citera
2009-01-07, 01:54
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Tanken slog mig förut att det skulle behövas ett underforum till Hårdvaru-forumet, som vi döper till "köpråd".

En hel del trådar handlar just om hjälp att sätta ihop sina datorer, vilken mus man ska köpa osv. Vill hålla ifrån själva hårdvaran, och dess problem, med vad folk ska köpa.

Fotografi-forumet fick sitt, tycker "vi" borde få vårat

Så, vad tycker ni om idén?
Det är en praktiskt omöjlighet.
Det kommer att blandas in alldeles för mycket ideologi och tyckande. AMD? INTEL? NVIDIA? "Köp inte hp de sportar inga xpdrivisar" "Det är helt onödigt att köpa ett moderkort med den socketen, den är på väg ut" "Jag skulle aaaldrig råda någon att köpa en SSD-disk ännu".

Det blir hönsgård helt enkelt.
Citera
2009-01-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det är en praktiskt omöjlighet.
Det kommer att blandas in alldeles för mycket ideologi och tyckande. AMD? INTEL? NVIDIA? "Köp inte hp de sportar inga xpdrivisar" "Det är helt onödigt att köpa ett moderkort med den socketen, den är på väg ut" "Jag skulle aaaldrig råda någon att köpa en SSD-disk ännu".

Det blir hönsgård helt enkelt.
Du får ursäkta, men jag förstår inte riktigt vad du menar? Varför skulle det bli en hönsgård bara för att det får sitt egna forum?

Fotografiforumet fick sitt underforum, och det gick väl bra?
Citera
2009-01-07, 21:49
Medlem
Germanias avatar
det finns ju redan gott om köpråd i avdelningen så, invändingen haltar
Citera
2009-01-07, 22:47
Medlem
chribsson2s avatar
Låt mig förtydliga mig:
Det kommer att finnas lika många köpråd som det finns komponeneter/konfigurationer. Om jag har 8 valmöjligheter och får råd att köpa alla åtta så är jag inte särskilt hjälpt. Därför tror jag inte att det kommer att fungera.
Men jag har haft fel måååånga gånger förut så....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in