2013-07-25, 14:34
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej det tar inte en stund innan avataren ändras.
Problemet är att folk låter cachen lura en.
Om folk kunde lära sig att trycka Ctrl-F5 i samband med avatarbyte så hade det inte varit några problem, det har inget med att det tar tid för forumet att ändra utan endast om SBS.
Tusen tack! Höll på att bli skogstokig ett tag där!
Citera
2013-08-08, 21:46
Medlem
hej.Undrar om det finns något sätt att få min avatar att bli större? den syns juy knappt. https://www.flashback.org/f254lp om man då jämför med exempelvis den här så är den mycket större. https://www.flashback.org/u3675 hur gör man?
Citera
2013-08-09, 08:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
hej.Undrar om det finns något sätt att få min avatar att bli större? den syns juy knappt. https://www.flashback.org/f254lp om man då jämför med exempelvis den här så är den mycket större. https://www.flashback.org/u3675 hur gör man?
Du verkar ha maxbredd på avataren, så vad du kan göra är att beskära vänster- och högerkant så blir höjden och därmed ytan större.
Citera
2013-10-18, 20:27
Medlem
Stessads avatar
Vad är max storleken på gif bilder som avatar?
Citera
2013-10-18, 20:29
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Vad är max storleken på gif bilder som avatar?
Står i kontrollpanelen när du ska ladda upp bilden;

Citat:
Notera: Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).
Citera
2013-11-08, 16:42
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Dump
Hur ska den se ut då?
Om din gamla visas för dig så ska du trycka Ctrl+F5
Annars kanske du har ändrat i inställningar så att du inte visar avatarer alls.
Det verkar vara fler än jag som upplever att FB tar tid på sig att byta avatar.
Skulle det inte kunna stå på sidan i kontrollpanelen att man behöver trycka Ctrl+F5 också?
Citera
2013-11-08, 16:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Det verkar vara fler än jag som upplever att FB tar tid på sig att byta avatar.
Skulle det inte kunna stå på sidan i kontrollpanelen att man behöver trycka Ctrl+F5 också?
Det är inte FB som tar tid på sig, utan det är din browser som hämtar din gamla avatar från sin cache. Således är det i klientänden problemet ligger.
Citera
2013-11-23, 19:34
Medlem
Är ny här, men fattar inte hur lägger man in en profilbild, det står ju ingenstans hur man gör det på sin profil?
Citera
2013-11-23, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden66Angel
Är ny här, men fattar inte hur lägger man in en profilbild, det står ju ingenstans hur man gör det på sin profil?
Kontrollpanel/Redigera avatar.
Citera
2013-11-25, 23:14
Medlem
Opibusques avatar
Varför blir det "No file selected" när jag försöker ändra min avatar? Bilden är för stor? Har dock provat många många bilder och ingen fungerar.

edit: Nevermind, bytte browser och nu funkade det.
Senast redigerad av Opibusque 2013-11-25 kl. 23:16.
Citera
2013-12-08, 00:09
Medlem
mangenuss avatar
Tja, som ni kanske ser har min söta kossa fått två vita linjer i högra och nedre kanten på bilden. Vad beror det på?
Har testat att bara ha själva kossan i en png utan bakgrund, men då blir färgen run om den mörkgrå istället för flashbacks ljusgråa. Jag gjorde avataren i Cs3.
Nu tror jag att det är en jpg som jag med pipett verktyget tog rätt bakgrundsfärg till.

Det är bara runt det gråa som det blir en vit linje, när kossans öra stack utanför bilden så fanns det ingen vit linje just där.

Tacksam för svar
//Mange
Senast redigerad av mangenus 2013-12-08 kl. 00:13.
Citera
2013-12-08, 00:18
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Tja, som ni kanske ser har min söta kossa fått två vita linjer i högra och nedre kanten på bilden. Vad beror det på?

För att den bild du laddar upp är större än 100x100 pixlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in