2013-02-10, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishSkinhead
hahah snyggsödra sidan bild kungar e dom

aja funkar inte för mig heller
Det tar en stund innan avataren byts. Just nu har du en stjärna med hammaren och skäran.
Citera
2013-02-11, 14:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishSkinhead
aja funkar inte för mig heller

Så här ser din profilbild ut -> http://i.imgur.com/uiM92U0.png
Citera
2013-02-11, 16:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tar en stund innan avataren byts. Just nu har du en stjärna med hammaren och skäran.
Nej det tar inte en stund innan avataren ändras.
Problemet är att folk låter cachen lura en.
Om folk kunde lära sig att trycka Ctrl-F5 i samband med avatarbyte så hade det inte varit några problem, det har inget med att det tar tid för forumet att ändra utan endast om SBS.
Senast redigerad av epost72 2013-02-11 kl. 16:48.
Citera
2013-02-28, 23:13
Medlem
BrainDisorders avatar
HEJ!

Postar ursprunligen från en annan tråd, men kopierar mitt inlägg..

"För tillfället har jag en gif-avatar som tydligen gick igenom även om den säkert var större än vad den "bör" vara.. Däremot händer ingenting med gifen så att säga. Varför?"

Denna bild är inte beskuren på något vis, utan det är originalet jag laddade upp. Prövade att beskära den men då slutade "gif'n" att fungera. Har gjort egna gifs när jag gick el & dator-programmet, men tyvärr minns jag ingenting från detta. Är det pga storleken? Kan man beskära gif-bilder utan att påverka rörelsen? Bilden syns ju fortfarande i sin helhet. Peace out, l3g4liz3.
Citera
2013-03-01, 00:13
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
HEJ!

Postar ursprunligen från en annan tråd, men kopierar mitt inlägg..

"För tillfället har jag en gif-avatar som tydligen gick igenom även om den säkert var större än vad den "bör" vara.. Däremot händer ingenting med gifen så att säga. Varför?"

Denna bild är inte beskuren på något vis, utan det är originalet jag laddade upp. Prövade att beskära den men då slutade "gif'n" att fungera. Har gjort egna gifs när jag gick el & dator-programmet, men tyvärr minns jag ingenting från detta. Är det pga storleken? Kan man beskära gif-bilder utan att påverka rörelsen? Bilden syns ju fortfarande i sin helhet. Peace out, l3g4liz3.

Bilder som är större än vad forumet tillåter skalas ned och genom nedskalningen så renderas bilden till bara en ruta (ruta 0 i gif:en). Lösning: Se till att din bild inte är större än 100px i varken bredd eller höjd och att den är max 19,5kb.

Ulead gif animator rekommenderades här: https://www.flashback.org/t1128178

Annars kan du antingen extrahera rutorna själv och skapa ett skript, om du har photoshop, och göra en konvertering av alla bilderna i mappen. Har du inte photoshop kan du prova googla och se om du hittar någon tjänst som klarar av att skala ner gif:ar.
Citera
2013-03-15, 23:37
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-03-15 kl. 23:56.
Citera
2013-03-15, 23:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hallå!

Någon vänlig själ här som skulle kunna ändra så att denna bild blir 19,5kb, eller vad det nu är som gäller för att den skall kunna visas? Utan att ändra något annat, förminska, eller liknande. (Om det nu går att göra det...)

Tack på förhand.

http://i.imgur.com/5NHTcdv.jpg?1
Den är på 7 kB.
Citera
2013-05-20, 16:58
Medlem
Avatarsystemet krånglar (gammal avatar dyker upp när jag laddar upp en ny)

Försöker i nuläget ladda upp en ny avatar men varje gång jag gör det så dyker min gamla avatar upp. Det har inget att göra med min cache då jag rensar den varje gång jag försökt ladda upp en ny bild. Jag har försökt att ladda upp både genom en URL och via min egen dator.

Admin, snälla fixa! Jag vet att ni haft liknande problem förut.
Citera
2013-05-20, 17:02
Medlem
svampdamps avatar
Vilken avatar visas i kontrollpanelen? Följer du riktlinjerna för bilden?
Citera
2013-05-20, 17:03
Moderator
Allaballawallas avatar
Ibland tar det en stund innan avataren ändras.
Bytte från min kattatar tillbaka till in vanliga inatt och det tog en bra stund från att jag ändrade inställningarna till avataren var ändrad.

Så chilla en stund så ändrar den sig antagligen när systemet uppdaterar...
Citera
2013-05-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vilken avatar visas i kontrollpanelen? Följer du riktlinjerna för bilden?
Det är den gamla som syns både ute i det vilda (forumet) och i kontrollpanelen. Jag följer riktlinjerna, har laddat upp en mängd avatarer förut. Även testat olika bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ibland tar det en stund innan avataren ändras.
Bytte från min kattatar tillbaka till in vanliga inatt och det tog en bra stund från att jag ändrade inställningarna till avataren var ändrad.

Så chilla en stund så ändrar den sig antagligen när systemet uppdaterar...

Okej, jag får försöka med det. Det har tidigare inte tagit mer än 5 sekunder och en ctrl + f5 så har den nya bilden dykt upp, men systemet kanske är lite segare idag.

Edit: (avataren som visas just nu är den gamla)
Citera
2013-05-20, 18:00
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Försöker i nuläget ladda upp en ny avatar men varje gång jag gör det så dyker min gamla avatar upp. Det har inget att göra med min cache då jag rensar den varje gång jag försökt ladda upp en ny bild. Jag har försökt att ladda upp både genom en URL och via min egen dator.

Admin, snälla fixa! Jag vet att ni haft liknande problem förut.
Nu ska det gå bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in