Väldigt många bra saker om avatarer. Men hur förminskar jag en bild för att kunna använda som avatar här?
Lyckas få ner pixel storleken men inte själva kb-storleken på bilden. Någon som vet?
Reducera färgerna eller ja, allt beror på vilken filtyp det är och om det är animerat. Svårt att vara konkret, utan att ha sett på själva bilden. Nu har du inte tillgång till laidback för avatar requests, men PM:a mig bilden så ska jag få ned den till adekvat storlek.
HD-Bild med 4000x3000 upplösning. Försökte att förminska i paint: Bildens upplösning löst men fil-storleken gick bara ner till 29kb om jag minns rätt.
Och här får den vara max 27kb om jag minns rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Reducera färgerna eller ja, allt beror på vilken filtyp det är och om det är animerat. Svårt att vara konkret, utan att ha sett på själva bilden. Nu har du inte tillgång till laidback för avatar requests, men PM:a mig bilden så ska jag få ned den till adekvat storlek.
HD-Bild med 4000x3000 upplösning. Försökte att förminska i paint: Bildens upplösning löst men fil-storleken gick bara ner till 29kb om jag minns rätt.
Och här får den vara max 27kb om jag minns rätt.
Notera: Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).
Gör du om den i jpg/gif borde den hamna under gränsen. Annars kan man spara bilder i "webbformat" i Photoshop, för att på så vis få mindre storlek.
Det här är någonting Flashback måste fixa. Har suttit i över 2h och försökt byta avatar nu - utan att lyckas. Har testat med flera olika bilder, logga ut och in och uppdaterat. Ingenting verkar hjälpa.
Det här är någonting Flashback måste fixa. Har suttit i över 2h och försökt byta avatar nu - utan att lyckas. Har testat med flera olika bilder, logga ut och in och uppdaterat. Ingenting verkar hjälpa.
Håller med.Detta problem återkommer ofta.Funkade igår,funkar inte idag..
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Håller med.Detta problem återkommer ofta.Funkade igår,funkar inte idag..
Fungerar det att byta avatar nu? Jag har försökt byta avatar nu i flera dagar men det uppdateras inte . Har provat att logga in och ut, rensa cache, ctrl+F5 etc...