Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-02, 13:58
Medlem
TheYappiests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det kan hänga ihop med den minst sagt labila static servern där bilder lagras, stundtals försvann din avatar även för mig.

Låter som att det är klokt att lägga upp bilden på annan server då alltså.
Citera
2011-10-08, 10:52
Medlem
Jag har samma problem som TheYappiest. Jag får bara ett grått streck när jag försöker byta avatar. Jag har försökt på alla olika sätt med att ladda upp, samt att jag har testat olika browsers och tagit bort cookies t.ex.
Citera
2011-10-08, 10:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapidarisk
Jag har samma problem som TheYappiest. Jag får bara ett grått streck när jag försöker byta avatar. Jag har försökt på alla olika sätt med att ladda upp, samt att jag har testat olika browsers och tagit bort cookies t.ex.

För mig har du en gubbe med hatt.

Länk
Citera
2011-10-08, 11:04
Medlem
Citat:
För mig har du en gubbe med hatt.

Länk

Det är förundrande hur det kan fungera för dig men att jag bara får detta förpestande röda x http://stansight.com/WordPress/wp-content/uploads/2009/02/redx.gif
Citera
2011-10-08, 11:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapidarisk
Det är förundrande hur det kan fungera för dig men att jag bara får detta förpestande röda x http://stansight.com/WordPress/wp-content/uploads/2009/02/redx.gif
Det kan vara så enkelt som att jag får mina bilder från en annan bildserver, jag har för mig att FB har flera stycken. Bilderna laddas slumpmässigt från dessa för att avlasta trafiken på en enskild server, och om man nyligen har bytt kan det hända att inte alla servrar är uppdaterade och därmed saknas just din bild på någon server.

Vad du kan göra är att trycka Ctrl+F5 upprepade gånger så kanske avataren dyker upp.

EDIT:
Och där var den borta för mig med...

EDIT2:
Har du laddat upp bilden från datorn, eller har du skrivit in en webbadress där bilden ligger?
Senast redigerad av epost72 2011-10-08 kl. 11:15.
Citera
2011-10-08, 11:37
Medlem
Citat:
Det kan vara så enkelt som att jag får mina bilder från en annan bildserver, jag har för mig att FB har flera stycken. Bilderna laddas slumpmässigt från dessa för att avlasta trafiken på en enskild server, och om man nyligen har bytt kan det hända att inte alla servrar är uppdaterade och därmed saknas just din bild på någon server.

Vad du kan göra är att trycka Ctrl+F5 upprepade gånger så kanske avataren dyker upp.

EDIT:
Och där var den borta för mig med...

EDIT2:
Har du laddat upp bilden från datorn, eller har du skrivit in en webbadress där bilden ligger?

Har testat båda utan resultat, men just nu tror jag att den kommer från datorn.
Citera
2011-10-09, 13:31
Medlem
Jag har exakt samma problem.
Citera
2011-10-10, 09:07
Medlem
Första gången jag ska testa att lägga upp en avatar, och nu ser jag den inte själv. Är det någon annan som ser den?
Citera
2011-10-10, 10:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another_rain
Första gången jag ska testa att lägga upp en avatar, och nu ser jag den inte själv. Är det någon annan som ser den?

Svar nej.
Citera
2011-10-10, 14:05
Medlem
Skid-masks avatar
nån som ser min?
Citera
2011-10-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
nån som ser min?

Ja din syns....nu. Och min också - alla tiders
Senast redigerad av DanskaFaran 2011-10-11 kl. 11:03.
Citera
2011-10-17, 16:27
Medlem
losdrivaren999s avatar
Väldigt många bra saker om avatarer. Men hur förminskar jag en bild för att kunna använda som avatar här?
Lyckas få ner pixel storleken men inte själva kb-storleken på bilden. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in