Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-04, 18:13
Medlem
woefulnissans avatar
Pilen vid inboxen, sedan kontrollpanel, sedan redigera avatar.
Citera
2022-03-04, 19:59
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Är det bara jag som har problem med att byta avatar? Jag får bara följande sida på min kontrollpanel:

Kontrollpanel
Det finns inga ämnen med prenumeration i den här mappen för den valda tidsperoden.
Citera
2022-03-04, 22:31
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Är det bara jag som har problem med att byta avatar? Jag får bara följande sida på min kontrollpanel:

Kontrollpanel
Det finns inga ämnen med prenumeration i den här mappen för den valda tidsperoden.
Inget konstigt för mig som använder dator/PC, men här är länken i alla fall: https://www.flashback.org/profile.php?do=editavatar
Citera
2022-03-04, 22:33
Medlem
Citat:

Kontrollpanel
Nej det var precis så för mig också.

Däremot fick jag upp hela menyn på min mobil och kunde ändra där.
Citera
2022-03-05, 00:39
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej det var precis så för mig också.

Däremot fick jag upp hela menyn på min mobil och kunde ändra där.

hmm... herre... verkar som att kontrollpanelsmenyn lägger sig lite olika beroende på hur formar storleken på browser-fönstret. Nu syns den längst till höger iallafall... vet inte om jag bara missat den förut eller om jag fick fram den.

edit: ja.. är browser-fönstret för liten (inte orimligt liten tycker jag) så försvinner menyn.
Citera
2022-03-05, 00:47
Medlem
Citat:
hmm... herre... verkar som att kontrollpanelsmenyn lägger sig lite olika beroende på hur formar storleken på browser-fönstret. Nu syns den längst till höger iallafall... vet inte om jag bara missat den förut eller om jag fick fram den.

edit: ja.. är browser-fönstret för liten (inte orimligt liten tycker jag) så försvinner menyn.
Aha. Ja jag hade också förstorat fönstret.
Citera
2022-04-19, 00:29
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Hur stor avatar kan man få i sin profil?

Jag har följt Flashbacks reglemente för avatarstorlek, d.v.s. maximalt 100 x 100 pixlars storlek, till punkt och pricka. Jag tror på ordning och reda och på att följa de regler som anvisas av Flashbacks ledning. Till min besvikelse ser jag dock användare som har större avatar än vad jag har. Jag tycker att det är orättvist. Jag har nu beslutat mig för att ge fullständigt fasen i Flashbacks reglemente och i stället skaffa mig en reglementsvidrig avatar.

Hur går det, således, till att applicera en avatar med måtten större än de stipulerade 100 x 100 pixlarna?
Citera
2022-04-19, 00:31
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jag har följt Flashbacks reglemente för avatarstorlek, d.v.s. maximalt 100 x 100 pixlars storlek, till punkt och pricka. Jag tror på ordning och reda och på att följa de regler som anvisas av Flashbacks ledning. Till min besvikelse ser jag dock användare som har större avatar än vad jag har. Jag tycker att det är orättvist. Jag har nu beslutat mig för att ge fullständigt fasen i Flashbacks reglemente och i stället skaffa mig en reglementsvidrig avatar.

Hur går det, således, till att applicera en avatar med måtten större än de stipulerade 100 x 100 pixlarna?

Har du testat att ladda upp en i större storlek än 100 x 100?
Citera
2022-04-19, 00:38
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Har du testat att ladda upp en i större storlek än 100 x 100?
Nej, men mitt sunda förnuft säger mig att det måste finnas en maximal storlek för avatarer, även om de stipulerade 100 x 100 pixlarna kanske inte utgör det maximala antalet. Jag har ingen lust att sitta en hel månad och testa olika kombinationer, såsom 123 x 114 eller 102 x 134, tills jag hittar kryphålet i Flashbacks mjukvaras avatarmekanism.

Hur gör ni avatarfuskare när ni överskrider Flashbacks avatarreglemente? Jag kräver att även jag ska få använda en avatar med en storlek som tillåts hos andra användare.
Citera
2022-04-19, 00:57
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Titta på den där jävla xeK:s avatar ett par poster upp! Den är minst 2 millimeter bredare än min, och då ska vi komma ihåg att han nyss registrerat sitt konto. Vilken jävla fräckhet!
Citera
2022-04-19, 01:21
Moderator
vhes avatar
Citat:
Jag har följt Flashbacks reglemente för avatarstorlek, d.v.s. maximalt 100 x 100 pixlars storlek, till punkt och pricka.

Nej.

Citat:
Titta på den där jävla xeK:s avatar ett par poster upp! Den är minst 2 millimeter bredare än min, och då ska vi komma ihåg att han nyss registrerat sitt konto. Vilken jävla fräckhet!

Din avatar är 89 pixlar bred. xeK:s avatar är 98 pixlar bred.
Citera
2022-04-19, 01:28
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Nej.

Din avatar är 89 pixlar bred. xeK:s avatar är 98 pixlar bred.
Fan heller!

Jag sitter och micklar i PhotoShops "publish for web-funktion" eller vad fan det heter, och ställer då in 100 pixlar i den dimension som jag vill ha maximal storlek på, i detta fall General Cormans ansikte på höjden.

Jag har sett att det finns användare som har både bredare och högre avatar än jag, och jag vill nu ha ett svar på varför detta övertramp på Flashbacks reglemente tillåts för vissa men inte för mig.

För fan i våld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in