Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-16, 17:31
Medlem
epost72s avatar
Ja det tar tid för en del att fatta att man ska trycka Ctrl-F5
Ännu längre tid tar det för en del att fatta att det finns en sökfunktion
https://www.flashback.org/t819640
Citera
2012-08-15, 18:47
Medlem
Jag orkar inte läsa igenom alla dessa 52 sidor för ett svar, så jag skriver ett nytt inlägg.

Jag har försökt att byta min avatar länge nu. Den nya bilden är inte större än tillåtet.
Det bara laddar och laddar, men min gamla bild är fortfarande där.
Även om jag tar bort den gamla först, sedan försöker mig på att ändra så dyker den gamla bilden fram likt förbannat.

Jag har försökt att ladda upp både från min dator och via en URL.

Hur ska jag få detta att funka då?
Citera
2012-08-15, 18:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shihoin
Jag orkar inte läsa igenom alla dessa 52 sidor för ett svar, så jag skriver ett nytt inlägg.

Jag har försökt att byta min avatar länge nu. Den nya bilden är inte större än tillåtet.
Det bara laddar och laddar, men min gamla bild är fortfarande där.
Även om jag tar bort den gamla först, sedan försöker mig på att ändra så dyker den gamla bilden fram likt förbannat.

Jag har försökt att ladda upp både från min dator och via en URL.

Hur ska jag få detta att funka då?
Inte lätt att veta hur man kan hjälpa då du inte nämner något om hur den gamla bilden ser ut och hur den nya som du vill ha ser ut.

99 gånger av 100 så handlar det om att man inte rensat cachen med Ctrl+F5.
här ser din avatar ut för mig.
Citera
2012-08-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inte lätt att veta hur man kan hjälpa då du inte nämner något om hur den gamla bilden ser ut och hur den nya som du vill ha ser ut.

99 gånger av 100 så handlar det om att man inte rensat cachen med Ctrl+F5.
här ser din avatar ut för mig.

Det är ju den nya jag inte kan ändra till! För mig syns dock bara den gamla bilden.
Har suttit här och försökt ändra som en galning.
Jag har provat med att rensa cache osv.

Men vad bra att det funkar, i alla fall. Det är väl bara en tidsfråga tills jag själv kan se den nya bilden.
Citera
2012-08-15, 19:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shihoin
Det är ju den nya jag inte kan ändra till! För mig syns dock bara den gamla bilden.
Har suttit här och försökt ändra som en galning.
Jag har provat med att rensa cache osv.

Men vad bra att det funkar, i alla fall. Det är väl bara en tidsfråga tills jag själv kan se den nya bilden.
Som jag nämnde.
Kolla på denna tråd eller någon annan du skrivit i, tryck på Ctrl+F5 så ska sidan laddas in med fräscha bilder.

Enklast vid uppladdning av avatar när man tycker att bilden inte bytts ut så är det att testa med samma metod Ctrl+F5, testat i IE, Chrome och Firefox på PC.
Motsvarande kommando om man nu sitter på en Mac vet jag inte.
Citera
2012-09-05, 14:50
Medlem
colabulles avatar
Rörlig avatar här på FB

Vet ej om jag la denna tråd rätt men tänkte bild = media = dator = dator relaterat och blev då övrigt*

Som rubriken lyder.

Jag har en rörlig avatar som redan från början är avsedd för dessa typer av hemsidor har lagt upp avatar bilden här på FB som min nuvarande bild, Umbrella loggan där ifrån jag laddade ner den så snurrar den 365 grader hur får jag den rörlig här på FB?
Citera
2012-09-05, 14:54
Medlem
Diverges avatar
365°?

Vet inte om FB stöder animerade .gif men där kan du ju börja iaf.
Citera
2012-09-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
365°?

Med andra ord ett varv och 5 grader :P

Har för mig att flashback tog bort gif-funktionalitet för ett tag sen dock, men jag kan ha fel.
Citera
2012-09-05, 14:58
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
365°?

Wut....? vart ska jag börja? jag är ju här coh har laddat upp bilden som SKA röra sig, här är vad som står för den rörliga bilden "Right-click on the icon and choose "Save Picture As…" or "Save Image As…"
In your Instant Messenger application, set the saved image as your Buddy Icon
. " MEN har för mig att jag sett rörliga gifs här på Flachback, kan ah fel MEN om det nu går hur gör jag, tack ändå
Citera
2012-09-05, 15:00
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Med andra ord ett varv och 5 grader :P

Har för mig att flashback tog bort gif-funktionalitet för ett tag sen dock, men jag kan ha fel.

Aha ok då kan det bero på det, Vem kan jag rata om det med kan du ge mig en fet flykick i rätt riktning
Citera
2012-09-05, 15:03
Medlem
knullklassons avatar
Jo det går att ha rörliga gifs här på FB, din är dock en jpg vilket omöjliggör animering. Gör om gör rätt.
Citera
2012-09-05, 15:30
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jo det går att ha rörliga gifs här på FB, din är dock en jpg vilket omöjliggör animering. Gör om gör rätt.

Hur gör jag rätt då ?
kan du hjälpa mig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in