• 1
  • 2
2009-01-06, 01:42
Medlem
CatStevenss avatar
Sökte lite info om våran käre chilenske oprafjolla Tito, och halka då in på sexbrott.com. Då när jag satt där och kolla igenom alla svin som dömds, så plötsligt ser jag en gammal klasskamrat till mej som fått 2års fängelse för våldtäckt mot barn. SJUKT!!! Umgicks inte nåt med personen efter gymnasiet dock, men ändå. Blev ju minst sagt chockad. Alltså, som rubriken lyder: Sett nån bekant på sexbrott.com?

P.S Första inlägget på FB. "Grattis"
Citera
2009-01-06, 01:48
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Grattis.

Vilken chock, hoppas att jag slipper det. Men med en stor bekantskapskrets med män kan man ju inte vara för säker.
Citera
2009-01-06, 05:28
Medlem
Kanonbra sida faktiskt... Det här borde vara varje mans rätt enligt lag
Citera
2009-01-06, 07:43
Medlem
Nicke73s avatar
Tycker att Kriminellt.com e en bättre sida E snabbare och uppdatera sidan
Citera
2009-01-06, 17:34
Medlem
brunstigs avatar
Jo, såg en snubbe som gick i samma skola som mig för många år. Har även sett han på senare år och hälsat lite sådär som att man känner igen varandra.
Han hade visst tafsat på nån minderårig och tydligen vart dömd flera gånger tidigare. Han var lite enstöring i skolan och allmänt speciell.
Citera
2009-01-06, 20:20
Medlem
stillsams avatar
Jag har hittat en ytligt bekant som jag vet vem det är via mitt jobb. Sen bor det en kille på samma gata som mitt ex.
Citera
2009-01-06, 22:00
Medlem
missmarmelad6s avatar
Ja, TVÅ
1 som gick i samma klass som mig. (dömdes till 3 år och 6 månaders fängelse)
1 som gick klassen över mig. (dömdes till 6 års fängelse)
Citera
2009-01-07, 10:33
Medlem
pellepoliss avatar
När ni läser på sidan ska ni dock vara medvetna om att det finns en del personer som blivit dömda för olika brott, och sedan frikänts. Jag har själv två bekanta som blev anmälda för våldtäkt, den ena fick sitta i häkte i ca två veckor innan tjejen sa som det var. (Han ville inte ha sex med henne och hon ville därför hämnas). Hans liv blev pajat ändå, han bodde på en mindre ort och var därefter tvungen att flytta, han hade redan fått stämpel "våldtäktsman" trots att han var oskyldig.

Jag är lite skeptisk till att lägga ut människor på det sättet, även om de blivit dömda, det finns alltid risk att någon som blivit oskyldigt dömd och hamnar i problem...

Man ska också vara medveten om att ca 65% av alla anmälda våldtäkter inte ägt rum. Oftast tas anmälan tillbaka, men det finns tjejer som driver ärendet trots att inget brott begåtts, dels för att få ut pengar men även för att hämnas. Just därför tycker jag inte man ska ha den här typen av sajter.

Jag förstår att den fyller ett syfte och att det kan vara bra/skönt att ha lite koll där man bor, absolut. Det jag är skeptisk till är den hysteri som kan drabba de som står på sajten, och att man inte är tillräckligt kritisk i alla lägen till den informtion som läggs ut. Det finns som sagt de som blivit felaktigt dömda.
Senast redigerad av pellepolis 2009-01-07 kl. 10:40.
Citera
2009-01-08, 10:11
Moderator
Pentyls avatar
Inte helt säker på om det är rätt sajt, men Denho Acar verkar ha tagit över driften.
Han ser det som en stor samhällstjänst att publicera namn och bild på brottslingar. Dit räknar han inte dem som gjort "vanliga rån".
Citera
2009-01-08, 13:20
Medlem
Nej det är inte sexbrott.com som OG har tagit över.
Citera
2009-01-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatStevens
Sökte lite info om våran käre chilenske oprafjolla Tito, och halka då in på sexbrott.com. Då när jag satt där och kolla igenom alla svin som dömds, så plötsligt ser jag en gammal klasskamrat till mej som fått 2års fängelse för våldtäckt mot barn. SJUKT!!! Umgicks inte nåt med personen efter gymnasiet dock, men ändå. Blev ju minst sagt chockad. Alltså, som rubriken lyder: Sett nån bekant på sexbrott.com?

P.S Första inlägget på FB. "Grattis"
Hittade en granne som bor två portar bort. Har tänkt bajsa i ett kuvert o läg i lådan.
Citera
2009-01-10, 20:34
Medlem
johanbtks avatar
Jag hittade en gammal skolkamrat som jag har boxats en del med när jag var yngre

2½ år i fängelse för våldtäkt blev det för honom. Jag tycker dock att själva händelsen påminner om nja-sex med tillhörande ånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in