Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-09-24, 19:19
  #85
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Bestämde mig slutligen för att testa denna, något ökända, whisky. Den näst bäst säljande whiskyn på bolaget, Famous Grouse är nr.1.

Lord Calvert varken doftar eller smakar speciellt mycket. Den är bitter och spritig med en liten sötma som letar sig fram till slut. Ganska lättdrucken, trots att den inte är speciellt god. Ser inte vitsen med att köpa den här faktiskt, vill man ha en billig whisky så finns den flera skotska blends i samma prisklass som är bra mycket godare, och även de lättdruckna. T.ex. High Commissioner och The Talisman är 2kr billigare än Calvert och betydligt bättre i smak och doft. Den här blir det att grogga med cola, hoppas det funkar bättre.

Citerar mig själv för att jag faktiskt känner att jag måste ge Calvert lite upprättelse! När jag skrev det där inlägget var jag övertygad om att jag aldrig skulle köpa den igen, men det har jag faktiskt gjort och nu har jag börjat att gilla den istället.

Den har en väldigt enkel whiskysmak; smakar lite apelsinmarmelad och citron. Den funkar bra i groggar också. Testade även att dricka den on the rocks, och då blev den otroligt len och lättdrucken, spritigheten försvann och den smakade bara lite vanilj. Det är en bra krökarwhisky, helt enkelt. Jag tycker fortfarande att man får mer whisky för pengarna med vissa skotska blends i samma prisklass, men Lorden kan vara användningsbar ibland ändå.
Citera
2021-09-24, 19:48
  #86
Medlem
Äcklig skitwhisky, och finns minst 1 som är ungefär lika billig men betydligt godare. Allt som påminner om läsk går bort direkt, när jag ska välja sprit. En kvarting explorer kostar ju knappt 110, köper hellre det än äcklig whiskysort.

Dessutom. Lord Calvert låter ju inte så arbetarklass, utan mer småborgerligt och bögigt. Kanadensiskt...
Citera
2021-10-13, 17:22
  #87
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natur.och.hbtq
Äcklig skitwhisky, och finns minst 1 som är ungefär lika billig men betydligt godare. Allt som påminner om läsk går bort direkt, när jag ska välja sprit. En kvarting explorer kostar ju knappt 110, köper hellre det än äcklig whiskysort.

Dessutom. Lord Calvert låter ju inte så arbetarklass, utan mer småborgerligt och bögigt. Kanadensiskt...
Explorer är ju bara sprit rätt upp och ned ,ingen smak alls som whisky. Dessutom 37,5%, vilket blask. Lord Calvert eller Talisman värmer på ett helt annat sätt, den milda runda whiskyn rinner ned genom strupen på ett sätt som vodka inte kan matcha.
Citera
2022-08-25, 01:04
  #88
Medlem
bunjackens avatar
Jag har nu för ovanlighetens skull inhandlat en stor flarra av denna.

Inte smakat då jag uppfyllt dagens kvot på vad jag hinner förbränna

Vad jag anser skriker billigt är petflaska visste inte någon whisky som sålde i den förpackningen föredrar dock pet inget klirr lägre vikt och flaskan tål tappas i golvet

Etiketten var dock fin så det låter lovande ska bli spännande

Jag tål spritig öl exempelvis three hearts m.m öl på över 7% utan problem till nöds kan jag dricka Explorer vodka är det här värre eller bättre i smak kommer drickas rumstempererat?
Citera
2022-08-25, 01:32
  #89
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Äcklig som fan. Har jag inte redan varnat er för detta usla märke?
Som någon tidigare skrivit så kan man ju för ungefär i stort sett samma pris få bra mycket godare whiskey eller bourbon.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback