Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 16:01
  #73
Medlem
Whisky ska inte blandas med något den ska drickas som den är
Vem vill sitta o bälja i sig öl o vinflaskor (till mat är det ok ) när man kan ha en liten plunta whisky i fickan Rena medicinen
Citera
2020-12-01, 12:30
  #74
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Bestämde mig slutligen för att testa denna, något ökända, whisky. Den näst bäst säljande whiskyn på bolaget, Famous Grouse är nr.1.

Lord Calvert varken doftar eller smakar speciellt mycket. Den är bitter och spritig med en liten sötma som letar sig fram till slut. Ganska lättdrucken, trots att den inte är speciellt god. Ser inte vitsen med att köpa den här faktiskt, vill man ha en billig whisky så finns den flera skotska blends i samma prisklass som är bra mycket godare, och även de lättdruckna. T.ex. High Commissioner och The Talisman är 2kr billigare än Calvert och betydligt bättre i smak och doft. Den här blir det att grogga med cola, hoppas det funkar bättre.
Citera
2021-03-19, 19:26
  #75
Medlem
Köpte en flaska och provade. Ingen expert eller kännare, men! Totalt nergjord o besviken. Ska jag dricka denna soppa och kan den kallas whiskey? Mein Gott, Gud bevars - skona mej från denna sörja, usch!
Citera
2021-03-19, 19:54
  #76
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanka41
Köpte en flaska och provade. Ingen expert eller kännare, men! Totalt nergjord o besviken. Ska jag dricka denna soppa och kan den kallas whiskey? Mein Gott, Gud bevars - skona mej från denna sörja, usch!


Det är väl kanske inte den bästa whiskyn som säljs i PET-flaska.
Citera
2021-03-19, 20:12
  #77
Medlem
gato12s avatar
Annars kan jag rekommendera The Latitude, blended scotch whiskey, 144 spänn för en 35 cl.

På plastflaska såklart...

https://www.systembolaget.se/produkt...de-55-2041502/
Citera
2021-03-19, 20:22
  #78
Medlem
sfrges avatar
Amerikansk whiskey är djävulens påfund.
En gång testade jag att supa på Jack Daniels.
Jag kommer ihåg hur jag senare låg och svettades som en gris i sängen. Dagen efter luktade sängkläderna gammal Jack Daniels.

Urk.
Citera
2021-03-19, 23:14
  #79
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Amerikansk whiskey är djävulens påfund.
En gång testade jag att supa på Jack Daniels.
Jag kommer ihåg hur jag senare låg och svettades som en gris i sängen. Dagen efter luktade sängkläderna gammal Jack Daniels.

Urk.
För ordningens skull påpekas att Lord Calvert är kanadensisk, men därför inte bättre än amerikansk så kallad whisky.
Citera
2021-03-19, 23:18
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
För ordningens skull påpekas att Lord Calvert är kanadensisk, men därför inte bättre än amerikansk så kallad whisky.
Kanada ligger väl ändå i Amerika
Citera
2021-03-19, 23:20
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Amerikansk whiskey är djävulens påfund.
En gång testade jag att supa på Jack Daniels.
Jag kommer ihåg hur jag senare låg och svettades som en gris i sängen. Dagen efter luktade sängkläderna gammal Jack Daniels.

Urk.
Nej det är Mintu som är djävulens påfund.
Det har Leroy från Årjäng befäst sen länge.
Citera
2021-03-19, 23:22
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Kanada ligger väl ändå i Amerika
Nej på Amerika.
Så säger man när det är en ö.
Jämför med Lidingö och Gotland.
Citera
2021-03-19, 23:22
  #83
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Kanada ligger väl ändå i Amerika
Ja, Kanada ligger i världsdelen Nordamerika, men om någon säger "amerikansk" tänker du då på Kanada?
Citera
2021-03-20, 08:19
  #84
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Amerikansk whiskey är djävulens påfund.
En gång testade jag att supa på Jack Daniels.
Jag kommer ihåg hur jag senare låg och svettades som en gris i sängen. Dagen efter luktade sängkläderna gammal Jack Daniels.

Urk.

Jack Daniels är oerhört överskattat, men amerikansk bourbon, är helt ok om man är på det humöret. Vill hävda att det finns betydligt fler prisvärda budgetbourbons än vad det finns goda billiga irländska eller skotska blended.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback