Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-07, 18:19
  #97
Medlem
Crilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hej på er alla losers!!!! ni ska fan inte snacka skit om andras priser m.m!!!!! ni vet ju för fan inte ett skit vad ni pratar om! ta reda på vad grejer kostar ist! e de någon av som har byggt bil innan? de som har de o köper nya grejer vet att de kostar hur mkt som helst, så sluta snacka skit!
// Annonsens ägare //

Hur mycket du har betalat för all din extrautrustning spelar ingen roll när du väl ska sälja bilen, det folk tittar på i första hand är årsmodell och mil, och där ligger din bil alldeles för högt i pris. Hela blocket svämmar över med V70is som är både nyare och billagare än din.

Ett snabbt exempel (första jag hittade)
http://www.blocket.se/vi/19479301.htm?ca=10_s
Den har gått 9000 mil mindre än vad din har gjort, och är 3 år nyare. Jag slår vad om att den kommer att bli såld innan din blir det.

Obs, jag snackar inte skit om din bil, jag tycker den är en snygg och stilren (bortsett dekalen i framrutan) v70, men ditt pris är helt fel. Den hade t om varit alldeles för dyr ifall all extra utrustning ingick i det lägre priset.

Och ett litet tips, försök att stava rätt nästa gång du skriver en annons, det ger ett mer seriöst intryck.
Citera
2009-01-07, 18:31
  #98
Avstängd
DaftPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Hur mycket du har betalat för all din extrautrustning spelar ingen roll när du väl ska sälja bilen, det folk tittar på i första hand är årsmodell och mil, och där ligger din bil alldeles för högt i pris. Hela blocket svämmar över med V70is som är både nyare och billagare än din.

Ett snabbt exempel (första jag hittade)
http://www.blocket.se/vi/19479301.htm?ca=10_s
Den har gått 9000 mil mindre än vad din har gjort, och är 3 år nyare. Jag slår vad om att den kommer att bli såld innan din blir det.

Obs, jag snackar inte skit om din bil, jag tycker den är en snygg och stilren (bortsett dekalen i framrutan) v70, men ditt pris är helt fel. Den hade t om varit alldeles för dyr ifall all extra utrustning ingick i det lägre priset.

Och ett litet tips, försök att stava rätt nästa gång du skriver en annons, det ger ett mer seriöst intryck.

Dessutom en nyare generation.
Citera
2009-01-07, 18:40
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hej på er alla losers!!!! ni ska fan inte snacka skit om andras priser m.m!!!!! ni vet ju för fan inte ett skit vad ni pratar om! ta reda på vad grejer kostar ist! e de någon av som har byggt bil innan? de som har de o köper nya grejer vet att de kostar hur mkt som helst, så sluta snacka skit!
// Annonsens ägare //

Snackar inte skit, här pratas bara om galet prissatta bilar och där platsar din annons in,,En v70 uttagen 97 värderas till 26000-31000kr. på bilfirma får man ge ungefär 35000kr,,,Så en 40000kr kan den vara värd för han/hon som vill ha en bil med ställbara dämpare,Jag själv tycker bilen minskar i värde när man sätter på en massa skräp på bilen,,,,,Såg att din bil finns med på blockets bästa på sporthoj,,därför jag la in din annons här...........
Citera
2009-01-07, 19:54
  #100
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Dessutom en nyare generation.
Jo, men 18000 mil på en 01a är ju rätt jävla mycket.

Själv tycker jag det är lite roligt när de i annonsen framhåller att V70 från -05 minsann är en enägarsbil
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2009-01-07 kl. 19:57.
Citera
2009-01-07, 19:55
  #101
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
hälsa honom att han vet ju inte äns allt som e gjort med bilen o de finns kvitton på 90 000:- så han vet ju inte ett skit
// Annonsen Ägare //

Vem är det du pratar om? Du citerar mig men är helt osammanhängande.
Som sagt, kanske dags att lukta på morgonfikat, bara för att du har köpt saker till bilen för 90.000:- så motiverar inte det ditt satta pris. Sekunden du monterar någonting annat än orginal reservdelar på bilen så sjunker både bilen och delen i värde.
Du borde nog läsa på lite om hur det fungerar på begagnatmarknaden.
Citera
2009-01-07, 20:36
  #102
Medlem
Jag, en stekares avatar
Nu blev det liv i tråden!

freXer, det vore väldigt intressant att veta hur stor responsen har varit på din annons. Har någon varit där och provkört, eller är det mest däcksparkare och skambudare?
Citera
2009-01-07, 20:37
  #103
Avstängd
Velis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hej på er alla losers!!!! ni ska fan inte snacka skit om andras priser m.m!!!!! ni vet ju för fan inte ett skit vad ni pratar om! ta reda på vad grejer kostar ist! e de någon av som har byggt bil innan? de som har de o köper nya grejer vet att de kostar hur mkt som helst, så sluta snacka skit!
// Annonsens ägare //


Den största loosern är väl ändå du.

Jag gav 250k för min clk för ca 6 mån sen. (impuls köp )

Bytar in den nu och dem värderar den till MAX 200.000 (Samma bilfirma)
Då har jag köpt amg paket till den samt kleeman fälgar 18"

Join my looser club buddy.
Citera
2009-01-07, 20:41
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo, men 18000 mil på en 01a är ju rätt jävla mycket.

Själv tycker jag det är lite roligt när de i annonsen framhåller att V70 från -05 minsann är en enägarsbil

Inte så farligt mycket, inte ens 3000 mil per år. Kan som sagt gått som tjänstebil i början och då brukar det ticka på rätt bra med mil.

Här kan vi å andra sidan prata mil http://www.blocket.se/vi/19501951.htm?ca=1_11_s

Skulle nog hellre ta denna än den 98 som var upp, eller http://www.blocket.se/vi/19534627.htm?ca=1_11_s iofs.

Men nu hamnar vi väl en del från ämnet?
Citera
2009-01-07, 20:45
  #105
Medlem
freXers avatar
//Annonsens ägare, skrivar jag ju ifrån det är inte jag som har skrivit det bara säger vad ägaren säger för han ville posta här!.
Citera
2009-01-07, 21:32
  #106
Medlem
Jag hittade en till galet prissatt bil:
http://www.blocket.se/vi/19648739.htm?ca=17_s

Kom gärna in med fler.

MvH
Citera
2009-01-07, 21:41
  #107
Medlem
nidarodrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Han måste ha en allvarlig störning. 400 000 kr på en Kadett från 1988

För dessa pengar kan man ju få en välutrustad CLS350 från -05, en BMW 645 frpn samma år eller en splitterny A5. Vad väljer man?




400tusen för en kadett -88??
Köpte en likadan bil fast cabriolet -88 för 6tusen

Hade kunnat köpa 70 stycken för samma pris som en sån där, fast då hade jag ju inte fått den megacoola stylingen förstås..
Citera
2009-01-07, 23:46
  #108
Avstängd
Corey_Taylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labanbaban
Jag hittade en till galet prissatt bil:
http://www.blocket.se/vi/19648739.htm?ca=17_s

Kom gärna in med fler.

MvH

Det är ju den som dom har pratat om dom senaste sidorna

Den var även med på första sidan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback