• 1
  • 2
2009-01-01, 22:19
Medlem
THEEMPERORs avatar
Jo, det är så här att jag har fått problem med Windows på två datorer. Båda är crackade och har funkat flawlessly i 3-4 månader nu (installerades samtidigt). Men efter den senaste uppdateringen har Windows börjat protestera! Nu kräver Microsoft att jag måste aktivera även fast allt är crackat! Någon som vet hur man kan ta sig förbi aktiveringen utan att installera om Windows? Någon som har samma problem?

Tusen tack!
Citera
2009-01-01, 22:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Troligtvis eftersom frågan besvarats 874 gånger, har du provat att söka ?
Citera
2009-01-01, 22:29
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEEMPEROR
Jo, det är så här att jag har fått problem med Windows på två datorer. Båda är crackade och har funkat flawlessly i 3-4 månader nu (installerades samtidigt). Men efter den senaste uppdateringen har Windows börjat protestera! Nu kräver Microsoft att jag måste aktivera även fast allt är crackat! Någon som vet hur man kan ta sig förbi aktiveringen utan att installera om Windows? Någon som har samma problem?

Tusen tack!

*Gääääsp*

1. Bra rubrik

2. Varför uppdatera när du inte har en legit serial?
Citera
2009-01-01, 22:35
Medlem
927s avatar
det gäller att kolla vad ms vill installera, uppdatering som ställer det går väl inte att avinstallera..?
Citera
2009-01-01, 23:40
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det gäller att kolla vad ms vill installera, uppdatering som ställer det går väl inte att avinstallera..?

Ibland kan man avinstallera det genom att gå till "Lägg till eller ta bort program" och sen kryssa i "Visa Uppdateringar" högst upp och scrolla sen ner till "Windows XP - Programvaruuppdateringar" och där finns många av de uppdateringar man installerat och de flesta går att avinstallera genom att trycka på dem och välja "Ta bort".

Kan även testa att köra windows systemåterställning, om man har det aktiverat. Ibland skapas till och med en återställningspunkt innan man installerar uppdateringar från windows update.

Edit: Även om man tar bort dem kanske du fortfarande behöver aktivera, inte råkat ut för det förut så vet inte det.
Citera
2009-01-02, 00:40
Medlem
100apor.ses avatar
avg har fuckat till antiwpa.dll så: felsäkert läge, avinstallera avg, in med antiwpa igen kanske och starta om
Citera
2009-01-02, 01:28
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
Ibland kan man avinstallera det genom att gå till "Lägg till eller ta bort program" och sen kryssa i "Visa Uppdateringar" högst upp och scrolla sen ner till "Windows XP - Programvaruuppdateringar" och där finns många av de uppdateringar man installerat och de flesta går att avinstallera genom att trycka på dem och välja "Ta bort".

Kan även testa att köra windows systemåterställning, om man har det aktiverat. Ibland skapas till och med en återställningspunkt innan man installerar uppdateringar från windows update.

Edit: Även om man tar bort dem kanske du fortfarande behöver aktivera, inte råkat ut för det förut så vet inte det.

man kan inte avinstallera wga kontrollen, iaf inte den som jag har
Citera
2009-01-02, 02:54
Medlem
THEEMPERORs avatar
Tack för alla svar, har fått lite idéer nu. Upptäckte att man kunde klicka sig in i Windows och komma förbi allt . Dock har jag inte tagit bort uppdateringen ännu, men skall göra det nu.

För er som sa:

"Troligtvis eftersom frågan besvarats 874 gånger, har du provat att söka ?" och "*gäsp*".

Anledningen till att jag skapade en ny tråd var främst för att detta förmodligen handlade om en uppdatering och jag undrade om det var fler än jag som hade samma problem med den nya uppdateringen.

Tack till alla er som hjälpte mig med bra idéer.
Citera
2009-01-02, 04:30
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEEMPEROR
För er som sa:

"Troligtvis eftersom frågan besvarats 874 gånger, har du provat att söka ?" och "*gäsp*".

Anledningen till att jag skapade en ny tråd var främst för att detta förmodligen handlade om en uppdatering och jag undrade om det var fler än jag som hade samma problem med den nya uppdateringen.

ja och? sök o googla ALLTID först.
Citera
2009-01-02, 08:51
Medlem
FuckThePolices avatar
jag lånar denhära tråden lite. om man crackar sin windows xp då kan man väll ha den längre än 30 dagar?
Citera
2009-01-02, 08:54
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
jag lånar denhära tråden lite. om man crackar sin windows xp då kan man väll ha den längre än 30 dagar?
Ja
Citera
2009-01-03, 02:05
Medlem
FuckThePolices avatar
måste låna tråden igen, är det någon som vet vilka uppdateringar man inte ska ta emot?. vill helst inte att det ska bli samma sak som för THEEMPEROR
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in