Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-31, 11:15
  #1
Medlem
downloaders avatar
Vart kan man hitta listor på detta, för att inte gå in på PUL alt förmycket så söker jag någon som blev häktad oktober 07. Uppskattar om någon kan peka mig åt rätt håll.
Citera
2008-12-31, 11:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Vart kan man hitta listor på detta, för att inte gå in på PUL alt förmycket så söker jag någon som blev häktad oktober 07. Uppskattar om någon kan peka mig åt rätt håll.


Blev personen dömd? Då kan du vända dig till tingsrätten där rättegången var och begära ut domen.
Citera
2008-12-31, 11:30
  #3
Medlem
Openstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Blev personen dömd? Då kan du vända dig till tingsrätten där rättegången var och begära ut domen.

Men då måste man veta målnummer. Annars får man sitta på plats hos aktuarien och bläddra, vilket inte är så jobbigt om det nu inte är Stockholms eller Göteborgs tingsrätt det handlar om...
Citera
2008-12-31, 11:40
  #4
Medlem
downloaders avatar
jag har (för)name och datum för häktning. Trodde det fanns någon öppen lista. Eller är det bara om man dömts flera gånger.
Citera
2008-12-31, 12:05
  #5
Medlem
Bimsons avatar
sexoffender.com eller.se, vet ej vilken det var.
Citera
2008-12-31, 12:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opensten
Men då måste man veta målnummer. Annars får man sitta på plats hos aktuarien och bläddra, vilket inte är så jobbigt om det nu inte är Stockholms eller Göteborgs tingsrätt det handlar om...


Nej, inte alls, Dom har en skyldighet att leta fram mål åt dig, bara du vet namn o personnr.
Citera
2008-12-31, 12:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
jag har (för)name och datum för häktning. Trodde det fanns någon öppen lista. Eller är det bara om man dömts flera gånger.


Nej det finns inget sådant i sverige, då det strider emot PUL. De sidor som finns är inte alls omfattande, och är sådana som har blivit uppmärkasammade mycket i media. De bygger på att personerna bakom siderna begär ut domarna och sedan lägger ut dom på en hemsida.
Citera
2008-12-31, 12:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimson
sexoffender.com eller.se, vet ej vilken det var.


Finns typ ett 20 tal med. Dålig lista.
Citera
2008-12-31, 12:11
  #9
Medlem
downloaders avatar
fast nu tänkte jag sverige då, stad Jönköping.
Citera
2008-12-31, 12:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
fast nu tänkte jag sverige då, stad Jönköping.


den sidan är på svenska.

Lättaste är o maila in till TR.

Men har personen bara häktats så kommer du antaligen itne få reda på ett skit. Hur gick det sen? blev han dömd? friades han osv?
Citera
2008-12-31, 12:24
  #11
Medlem
downloaders avatar
han sitter ju inte inne nu, så det kan ju varit så att han bara blev häktad.
Citera
2008-12-31, 12:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
han sitter ju inte inne nu, så det kan ju varit så att han bara blev häktad.


Eller fick ett kortare straff. Vänd dig till den tingsrätt som har hand om området och ställ frågan: Har XX med personnr XXXXXXX-XXX blivit dömd för något dom senaste två åren?

Så har de en skyldighet att hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback