Citat:
Ursprungligen postat av AuxAux
Herre jävlar, verkar som jag pissat bort mitt liv rätt hårt, iaf de närmsta åren. (Aldrig någonsin trott jag skulle hamna i en sån här situation)
Tack för svaren. Här är några fler frågor.
Hur lång tid brukar det ta tills man får reda på sin rättegångstid? och
Hur lång tid från rättegång till dom? och
Hur lång tid från dom till avtjänande av dom (tex fängelse, bojja, samhällstjänst)?
Försöker få fram en ungefärlig tid för hur länge mitt liv ska stå på paus.
Såhär är det i Sverige, minsta lilla snesteg så är man helt borta ur leken och får sona för det under en lång tid framöver. Nu kan du säga hej då till ett värdigt liv, i Sverige förlorar man förmodligen också jobbet på kuppen. Summan av det hela blir alltså stora utgifter för skattebetalarna som sedan får pynta bidragspengar till försörjning för att samhället har satt dig i en jävla sits, pågrund av en jävla bagatell egentligen.
Systemet är väl såhär för att politikerna tydligen inte vill att dömda brottslingar ska kunna komma tillbaka in i samhället igen utan fortsätta brottslig bana så de kan bli inlåsta på nytt och längre tid. Tänk också på att du nu kommer få en prick i registret, inte bara det att du får behålla ditt jobb, du kommer få stora problem att få ett nytt. Begär de registerutdrag och ser att du har en rattfylla bakom dig, puh bådar inte gott vill jag säga.
Ok du har kört med alkohol i kroppen. so what egentligen, olika människor klarar alkohol olika och du har inte kört på någon heller, du borde klara dig undan med enbart böter om rättssystemet hade varit på riktigt.
Jag vet en person som körde på en annan under fylla men som kom undan med samhällstjänst, anledningen till detta var att han kände en inom polisen som mörkade uppgifter i förundersökningen samt att det inte fanns något vittne till händelsen. Ska även sägas att han anmälde sig själv några dagar efteråt i tron om att han kört på något helt annat.