Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-23, 19:30
  #1
Avstängd
JeanBaptists avatar
Goder afton mina bästa herrar.

På senare tid har jag kommit att märka av ett något underligt fenomen - nämligen att när jag koncentrerar mig intensivt på vissa saker, så börjar hela mitt synfält att "andas". Detta har jag lustigt nog enbart märkt av när jag antingen spelat något svårt i Guitar Hero 3, eller koncentrerat mig riktigt intensivt på datorspelet ElastoMania. Videon http://www.youtube.com/watch?v=Vn1GaaLhz4g ger mig, och enligt kommentarerna många andra, en snarlik effekt, vilket får mig att tro att det är förhållandevis vanligt med liknande synstörningar. Vad som förebrår denna post är dock att jag på senare tid tror mig ha märkt av att störningarna blivit kraftigare.

Självklart så undrar jag om detta är farligt, och om jag borde uppsöka en läkare, om jag antagligen kommer att avlida snarast till följd av en tumör, eller något liknande.

Kan tilläggas att jag bär glasögon för närsynthet, och för ca 1,5 år sen vid ett fåtal tillfällen experimenterade med hallucinogena droger (LSA, ifrån vilket rus jag känner igen "andningen", och Salvia Divinorum), och att jag är 18 år gammal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback