2008-12-23, 15:39
Medlem
isons_tänders avatar
tänkte haffa denna dator nu åt min syrra men går det att lägga in xp på denna?

http://www.onoff.com/online/se/inet....3Fopendocument
Citera
2008-12-23, 15:42
Medlem
crats avatar
kan ligga en spärr så det endast går att köra vista... går dock att gå runt problemet genom att blåsa hela skiten, så gjorde jag! lycka till!
Citera
2008-12-23, 16:08
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crat
kan ligga en spärr så det endast går att köra vista... går dock att gå runt problemet genom att blåsa hela skiten, så gjorde jag! lycka till!

Hur hade du tänkt lägga in XP utan att blåsa den?
Citera
2008-12-23, 17:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Tänk på att den kan behöva SATA-drivrutiner om du kör XP.

Sedan även till ljud och grafik.
Citera
2008-12-23, 18:29
dubbelkolla så att alla drivrutiner är kompatibla med xp , annars blir det lite jobbigt.
Citera
2008-12-24, 00:05
Medlem
carbsons avatar
varför vill du lägga in XP? vista är ju ett utmärkt OS!
Citera
2008-12-24, 01:30
Medlem
isons_tänders avatar
fyfan vista suger pung..men det har inte med saken och göra...kan man ringa till compaq o fråga dom om dom kan fixa fram drives till hårdisk,moderkort,graffe osv?
Citera
2008-12-24, 01:44
Medlem
Andreasvbs avatar
Alla som klagar på Vista vet inte hur man använder det, finns många bra funktioner, bl.a. minneshanteringen, men det är nog ingen idé att skriva om det eftersom alla kommer inte förstå varför Vista använder ALLT minne, så vi skippar det.

Nämn något som du inte gillar med Vista.
Citera
2008-12-24, 02:00
Medlem
isons_tänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Alla som klagar på Vista vet inte hur man använder det, finns många bra funktioner, bl.a. minneshanteringen, men det är nog ingen idé att skriva om det eftersom alla kommer inte förstå varför Vista använder ALLT minne, så vi skippar det.

Nämn något som du inte gillar med Vista.

denna tråd är inte till för det...ja vet att vista är bra på många sätt, men datorn är till min syster som vill ha xp
Citera
2008-12-24, 14:40
Bannlyst
Jag tror att det skall gå, det borde finnas drivrutiner till XP för allt på denna dator. Kolla på Acers hemsida! Skulle du inte hitta dem där så finns det alltid sidor som http://driverpacks.net/, det är bara att googla tills du hitta de du söker. Det finns till och med sidor med crackade drivrutiner i de fall då XP-drivrutiner inte har funnits. Google är din vän!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in