Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-23, 02:40
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitzerl
Tänk dock på att barn har lägre smärttröskel än vad vi vuxna har. Det som säkert är jättelöst för henne faktiskt kan göra jätteont på ett barn.

Barn går hårdare åt varandra på dagis än vad Kerstins rapp skulle kunnat åstadkomma i smärta. Ska vi polisanmäla alla dagisanställda för medhjälp till misshandel då också?
2008-12-23, 02:41
Medlem
Någon på familjeliv ställer den retoriska frågan: "om ett barn kastar en snöboll på mig ute så har jag rätt då att slå detta barn och med en käpp till på köpet. "

På den frågan svarar jag ett rungande ja. Beter man sig som ett svin då får man räkna med repressalier. Kasta inte snöbollshelvetet så ska du inte åka på en omgång heller. Öga för öga, tand för tand. Edit: Nja kanske var det lite överilat, men poängen kvarstår kasta inte snöbollen så riskerar du heller inget.

Att hon har problem med sina diagnosbarn är väl inte märkligt, troligen har ungen gjort sig skyldig till det som påstås och sedan ljugit för sin moder och givetvis har modern valt att tro på sitt barn för denne kan ju absolut inte ljuga om saken - visst inte, särskilt sådana diagnosbarn brukar ju bete sig civiliserat och inte ställa till med bråk i tid och otid.

Tvinga ungen att gå till tanten och be om ursäkt och städa upp istället. Barn i dag kan komma undan med vad som helst tycks det utan att föräldrarna reagerar.

Hade ett krigskadat problembarn till granne för ett tag sedan som roade sig med att kasta sten runtomkring, inkl. på mitt fönster, fadern gjorde då det rätta och tillrättavisade barnet - möjligen skulle han också tvingat barnet att be om ursäkt till de drabbade, bl a mig. Inte lät han ungen slippa undan som modern i fråga gör med sina barn.

Tillrättavisar man inte sina barn då tror de att de har rätt att bete sig som de gör. Vi får de barn vi uppfostrar.

Så till modern vill jag säga att sluta gnälla på familjeliv och ta itu med dina barns uppfostran istället annars lär du få räkna med en strid ström av liknande incidenter med dina barn. Förklara för ditt barn att det är fegt att ge sig på gamla.

Annars är det lätt hänt att han blir en sådan som Dogge Doggelito talar om: "En sån där tönt som bara går på dom svaga, sedan på samhället han klaga. Till viss mån har han rätt, men inte rätt att sparka ner gammal med käpp"
Senast redigerad av Seburo C-X 2008-12-23 kl. 02:57.
2008-12-23, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Exactly my point i maratoninlägget jag gjorde på FL. Den timmen man inte kunde posta efter att ha blivit medlem utnyttjade jag till att skriva

Och vad säger ni om Mymlan då? En vuxen människa som indirekt börjar anklaga Kertstin för att ha agat sina fosterbarn och i största allmänhet ifrågasätter hennes lämplighet som fostermamma!

Om man blir så där jävla grötig i huvudet när man blir förälder så vet jag inte om jag vill bli förälder

Håller fullständigt med; det där med förälderskap kanske man får omvärdera både en och två gånger när den tiden nu kommer.

För övrigt så är ditt inlägg tveklöst det bästa och mest vettiga i hela tråden!

Vad gäller Mymlan och alla andra präktighetsfascister på Familjeliv så blir man bara oehört trött och irriterad. Som man redan kunde ana från första början så är de så extremt insnöade i sin lilla familjelivsvärld att det är omöjligt för dem att attackera ett problem från olika vinklar. De ser bara det de vill se, och tycker till därefter.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-12-23 kl. 02:55.
2008-12-23, 03:11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Håller fullständigt med; det där med förälderskap kanske man får omvärdera både en och två gånger när den tiden nu kommer.

För övrigt är ditt inlägg tveklöst det mest vettiga i hela tråden!

Vad gäller Mymlan och alla andra präktighetsfascister på Familjeliv så blir man bara oehört trött och irriterad. Som man redan kunde ana från första början så är de så extremt insnöade i sin lilla familjelivsvärld att det är omöjligt för dem att attackera ett problem från olika vinklar. De ser bara det de vill se, och tycker till därefter.

Problemet är bara att är man så långrandig som jag är så får man sällan några bra svar eftersom folk är så slapa så dom inte orkar kommentera, måste nog lära mig att kompromissa mellan att vara saklig och att vara kort & koncis

Undra om det kommer komma några fler svar från Mymlan

Jag är för övrigt förbannat sugen på att dra till äldreboendet jag jobbade på och "låna" en 76-årig reumatisk tant för att meddelst käpp slå en "lånad" 9-åring i rumpan. Filma allt och visa tokdårarna på FL precis hur mycket skada det verkligen gör. Fast det är klart, då börjar dom väl yra om hur kränkande det är!

/#LOUDmouth#
2008-12-23, 03:15
Medlem
Mondobabys avatar
Så nu kan ni hoppa på mig också

Jag har ett adhd-barn, en kille på snart 13 år.
Jag skulle med glädje skicka honom till Kerstin för uppfostran.
Han har för sina "synder" fått indraget tv-tittande, indraget tv-spelande o,s,v på grund av att han gjort "fel".
Har även tagit tag i hans armar för att hålla honom på plats för att han skall lugna ner sig.
Skällt och gormat lungorna ur mig(till ingen nytta)
Ställt krav på att han skall sitta ner och lyssna och upprepa vad jag sagt(fungerar)
Försökt förmå förskolas personal att ge honom tydliga "order" istället för att mjäka som fårskallar när dom gett honom tillsägelser.(till ingen nytta)
Den nya tidens uppfostran med allt vad den innebär av "samtalande" och diskuterande med barn fungerar inte på barn med diagnos.
Enbart i vissa undantagsfall "kan" det fungera.

Dessa barn har alltid funnits.. förr kallades det för ouppfostrade snorungar, nu kallas det för diagnosbarn
Oavsett vad det kallas så har dessa barn ett gemensamt.. dom MÅSTE ha enkla och tydliga regler att följa, och deras fel måste tillrättavisas Direkt.

Det är föräldrarnas sak att lära sina barn respekt och hänsyn till andra människor oavsett ålder och kön.
När min son gjort fel och "ställt till det" så får han vackert förklara för mig Sanningen.
Ljuger han så blir straffet värre för honom.
Han får lägga tillrätta det som han gjort fel, antingen be om ursäkt eller laga det som han haft sönder.
Skulle han vart en av dessa "ungar" i Kerstins område, så hade han fått gå till henne(med mig i sällskap)och be på sina bara knän om förlåtelse och lova bättring och bot.
Och jag hade sett till att han gjorde det också, inte för grannsämjans skull utan för att han en dag ska ut i "världen" och då kan jag inte längre stå som en hök över honom och övervaka varje steg han tar.
Han ska lära sig rätt och fel från början, och det ska komma från mig som förälder.
Hade han fått rappet av käppen, skulle min första fråga vara: vad gjorde du för att få det?
Sen hade jag gått till den drabbade och bett att få dennes syn på det hela.
Så nej. jag tror inte min son om det bästa, för jag vet vad han är kapabel till, och jag tror inte att han är världens gullekille, han kan mycket mera än vad jag tror.
Därför litar jag inte till 100% på hans utsagor, utan frågar gärna motparten om dennes uppfattning innan "straff" utdelas.
2008-12-23, 03:21
Medlem
clas_ohlssons avatar
Hennes sida på Kamrat.com om den inte postats i denna tråd ännu.

http://www.kamrat.com/kamrat/kamrat?do=view&usr=johansson.79

För övrigt, om man bortser att hon skriver som en 14-åring, vill hon bli advokat... å rik förstås hehe .
2008-12-23, 03:31
Medlem
mrphonks avatar
Med tanke på hur dagens kids beter sig behövs det fler krutgummor som tillrättavisar dem. Det är dagens liberala barnuppfostran som får ungjävlarna att tro att de kan göra vad de vill.

Heja Kerstin!
2008-12-23, 03:35
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby

Jag har ett adhd-barn, en kille på snart 13 år.
Jag skulle med glädje skicka honom till Kerstin för uppfostran.
Han har för sina "synder" fått indraget tv-tittande, indraget tv-spelande o,s,v på grund av att han gjort "fel".
Har även tagit tag i hans armar för att hålla honom på plats för att han skall lugna ner sig.
Skällt och gormat lungorna ur mig(till ingen nytta)
Ställt krav på att han skall sitta ner och lyssna och upprepa vad jag sagt(fungerar)
Försökt förmå förskolas personal att ge honom tydliga "order" istället för att mjäka som fårskallar när dom gett honom tillsägelser.(till ingen nytta)
Den nya tidens uppfostran med allt vad den innebär av "samtalande" och diskuterande med barn fungerar inte på barn med diagnos.
Enbart i vissa undantagsfall "kan" det fungera.

Dessa barn har alltid funnits.. förr kallades det för ouppfostrade snorungar, nu kallas det för diagnosbarn
Oavsett vad det kallas så har dessa barn ett gemensamt.. dom MÅSTE ha enkla och tydliga regler att följa, och deras fel måste tillrättavisas Direkt.

Det är föräldrarnas sak att lära sina barn respekt och hänsyn till andra människor oavsett ålder och kön.
När min son gjort fel och "ställt till det" så får han vackert förklara för mig Sanningen.
Ljuger han så blir straffet värre för honom.
Han får lägga tillrätta det som han gjort fel, antingen be om ursäkt eller laga det som han haft sönder.
Skulle han vart en av dessa "ungar" i Kerstins område, så hade han fått gå till henne(med mig i sällskap)och be på sina bara knän om förlåtelse och lova bättring och bot.
Och jag hade sett till att han gjorde det också, inte för grannsämjans skull utan för att han en dag ska ut i "världen" och då kan jag inte längre stå som en hök över honom och övervaka varje steg han tar.
Han ska lära sig rätt och fel från början, och det ska komma från mig som förälder.
Hade han fått rappet av käppen, skulle min första fråga vara: vad gjorde du för att få det?
Sen hade jag gått till den drabbade och bett att få dennes syn på det hela.
Så nej. jag tror inte min son om det bästa, för jag vet vad han är kapabel till, och jag tror inte att han är världens gullekille, han kan mycket mera än vad jag tror.
Därför litar jag inte till 100% på hans utsagor, utan frågar gärna motparten om dennes uppfattning innan "straff" utdelas.

Jag har aldrig förut sett en förälder som är så öppensinnad och faktiskt förstår att ett mynt har två sidor.

Kollar man på tex familjeliv så vägrar samtliga föräldrar erkänna att snorungen gjorde fel.
Nää, han är ett änglabarn som aldrig gjort något felalls, han lekte oskyldigt kurragömma i trappuppgångennär djävulen själv i skepnad av Kerstin gav honom ett rapp som bröt alla ben i kroppen på ungen.
Trångsynta idioter.

En ros till dig, Mondobaby för att du får mig att inse att det fortfarande finns vettigt folk.
2008-12-23, 03:38
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Exactly my point i maratoninlägget jag gjorde på FL. Den timmen man inte kunde posta efter att ha blivit medlem utnyttjade jag till att skriva

Och vad säger ni om Mymlan då? En vuxen människa som indirekt börjar anklaga Kertstin för att ha agat sina fosterbarn och i största allmänhet ifrågasätter hennes lämplighet som fostermamma!

Om man blir så där jävla grötig i huvudet när man blir förälder så vet jag inte om jag vill bli förälder

Fast det är klart, dom lågbegåvade fruntimmren på FL kanske hade sina hjärnor i moderkakan och så ..................................

/#LOUDmouth#

Väldigt välskrivet och sakligt inlägg av dig
2008-12-23, 03:49
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Jag har aldrig förut sett en förälder som är så öppensinnad och faktiskt förstår att ett mynt har två sidor.

Kollar man på tex familjeliv så vägrar samtliga föräldrar erkänna att snorungen gjorde fel.
Nää, han är ett änglabarn som aldrig gjort något felalls, han lekte oskyldigt kurragömma i trappuppgångennär djävulen själv i skepnad av Kerstin gav honom ett rapp som bröt alla ben i kroppen på ungen.
Trångsynta idioter.

En ros till dig, Mondobaby för att du får mig att inse att det fortfarande finns vettigt folk.

Har du inte hittat ris och ros-tråden eller finns den fortfarande?

jag ser ingen som helst anledning till att inte vara ärlig när jag skriver mina inlägg.

Glömde skriva att jag älskar min son men även hans syskon,, en 23 och en 10,
men att älska sitt barn innebär även att lära för livet,, annars har kärleken liksom ingen nytta gjort i slutändan.

Sen det där med att leka i trappuppgångar och liknande...har bott i hyreshus och något av det mest enerverande som fanns var när ungar inte kunde lära sig att trapphus INTE är en lekplats!
Skönt att bo hemma på landet igen...visst vi har granne på mindre än 20 m håll. så ungarna får allt lära sig att skrika kan dom göra i skogen... och fn inte på gräsmattan...respektera dina grannar och bete sig som folk,,
2008-12-23, 04:03
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby

Har svårt att se att någon på FB skulle hoppa på dig. Men posta samma sak på Familjeliv så ..................

Skulle bara vara dumt av mig att säga att jag förstår hur det är att ha ett ADHD-barn eller att ha barn överhuvudtaget men under min nästan fullständiga barnskötarutbildning så praktiserade jag på dagis/fritids och satan vilken skillnad det var på ungarnas uppförande. Eller skillnaden låg kanske snarare hos föräldrarna. Man blev ju inte direkt förvånad över vilka ungar som var dom ständiga störningsmomenten när man träffade föräldrarna.

/#LOUDmouth#
2008-12-23, 04:08
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Har svårt att se att någon på FB skulle hoppa på dig. Men posta samma sak på Familjeliv så ..................

Skulle bara vara dumt av mig att säga att jag förstår hur det är att ha ett ADHD-barn eller att ha barn överhuvudtaget men under min nästan fullständiga barnskötarutbildning så praktiserade jag på dagis/fritids och satan vilken skillnad det var på ungarnas uppförande. Eller skillnaden låg kanske snarare hos föräldrarna. Man blev ju inte direkt förvånad över vilka ungar som var dom ständiga störningsmomenten när man träffade föräldrarna.

/#LOUDmouth#

hahhaaaaa.
Jo det där att det går att se på föräldrarna hur ungarna blir när de växer upp stämmer i högsta grad..

Viktigpettrar till föräldrar får liknande ungar..
Och tystlåtna dito får lugna o goa ungar..

Hmm...... undrar just hur mina ungar uppfattas

Eller jag med för den delen...hahaha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in