Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-23, 01:59
Medlem
Nog verkar väl mamman mer än lovligt aningslös och ansvarslös gentemot sin son. Men inte tillrättavisar man väl ett barn med en käpp? Det gör man med ord! Hur trakasserad hon än blivit av barnen så får man ju inte slå dem, hur löst man än tycker att man gör det. Det blir aldrig bättre av det.
2008-12-23, 02:02
Medlem
D_Devils avatar
Alltså, jag får ett frispel så fort jag går in på länken.
Jag blir rent ut sagt förbannad av alla dumma, trångsynta jävla idiotmammor på sidan.

Jag tänkte själv medverka i den pågående tråden men insåg att jag inte har tålamod till det.
Jag har försökt att gå in och läsa på sidan 4 gånger men jag stänger ner sidan efter 2 inlägg varje gång.
2008-12-23, 02:04
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitzerl
Nog verkar väl mamman mer än lovligt aningslös och ansvarslös gentemot sin son. Men inte tillrättavisar man väl ett barn med en käpp? Det gör man med ord! Hur trakasserad hon än blivit av barnen så får man ju inte slå dem, hur löst man än tycker att man gör det. Det blir aldrig bättre av det.

För det första så tvivlar jag starkt på att vår Kerstin lyckades "slå" snorungarna.
Ett litet rapp med käppen är inte att slå någon.

Sen håller jag inte med.
Barnen blir tamejfan bara dummare och dummare samt mer elaka.
Ord funkar inte längre, inför aga igen.
2008-12-23, 02:10
Medlem
rifaps avatar
Citat:

Antar att Kerstin redan har försökt säga emot och eventuellt skrämma bort ungarna innan detta hände. Tror därför det hela gör det mer spännande för ungarna som fortsätter med deras bus.
2008-12-23, 02:15
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Det är alltså OK att sätta sig över svensk lag i ena fallet men inte i det andra? Vem ska isåfall bestämma i vilket brott det är OK att begå? Du själv eller din mamma? Kanske ett beslutande råd som sitter i Säffle? Eller kanske en kärring i med käpp i Åtvidaberg? Eller kanske Caine777?

Jag antar att du aldrig fildelat, gått mot röd gubbe, kört för fort, inte stannat helt vid en stop-skylt. Du har säkerligen inte druckit en droppe alkohol innan du fyllt 18 och din första systembolatsvara införskaffades när du var 20. Annars kan du ödmukligen hålla käften och sluta skämma ut dig i tråden.
2008-12-23, 02:19
Medlem
majkuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Jag antar att du aldrig fildelat, gått mot röd gubbe, kört för fort, inte stannat helt vid en stop-skylt. Du har säkerligen inte druckit en droppe alkohol innan du fyllt 18 och din första systembolatsvara införskaffades när du var 20. Annars kan du ödmukligen hålla käften och sluta skämma ut dig i tråden.

Ägd!
2008-12-23, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
För det första så tvivlar jag starkt på att vår Kerstin lyckades "slå" snorungarna.
Ett litet rapp med käppen är inte att slå någon.

Sen håller jag inte med.
Barnen blir tamejfan bara dummare och dummare samt mer elaka.
Ord funkar inte längre, inför aga igen.

Ett rapp med en käpp kan nog göra väldigt ont. Skall vi rappa till dig så får du själv avgöra?

Att rappa till någon med käpp ÄR faktiskt att slå. Det räknas som aga. Hur dummare barn än blir nuförtiden så är det ändå inte rätt att klippa till barnen - vare sig med händer, käpp eller annat tillhygge, och hur löst man än tycker att man gör det. Det blir faktiskt inte bättre av att ta till våld!

Även jag är trött på oregerliga barn och man tycker ju att föräldrarna borde ta lite mer ansvar, men skulle aldrig till att rappa till någon för det. Det löser inga problem.
2008-12-23, 02:25
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ett rapp med en käpp kan nog göra väldigt ont. Skall vi rappa till dig så får du själv avgöra?

Att rappa till någon med käpp ÄR faktiskt att slå. Det räknas som aga. Hur dummare barn än blir nuförtiden så är det ändå inte rätt att klippa till barnen - vare sig med händer, käpp eller annat tillhygge, och hur löst man än tycker att man gör det. Det blir faktiskt inte bättre av att ta till våld!

Även jag är trött på oregerliga barn och man tycker ju att föräldrarna borde ta lite mer ansvar, men skulle aldrig till att rappa till någon för det. Det löser inga problem.

Jag är faktiskt riktigt sugen på att åka upp till kerstin och be henne slå mig med käppen precis lika hårt som hon slog till snorungen.

Jag tvivlar starkt på att hon, som är 76 år klarar att tillfoga någon vidare smärta, faktiskt.

Men visst, hon blev anmäld för misshandel och erkände.
Men jag håller fortfarande fast vid att ungjäveln förtjänar det.

När jag läser alla idiotiska inlägg på familjeliv så ändras verkligen inte min åsikt heller.
2008-12-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Antar att Kerstin redan har försökt säga emot och eventuellt skrämma bort ungarna innan detta hände. Tror därför det hela gör det mer spännande för ungarna som fortsätter med deras bus.

Det kan jag nog hålla med om, tror att barnen säkert bara blev sporrade av hur hon försökte säga till dem. Men ändå är det INTE okej att rappa någon med käpp...
2008-12-23, 02:30
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Jag är faktiskt riktigt sugen på att åka upp till kerstin och be henne slå mig med käppen precis lika hårt som hon slog till snorungen.

Jag tvivlar starkt på att hon, som är 76 år klarar att tillfoga någon vidare smärta, faktiskt.

Exactly my point i maratoninlägget jag gjorde på FL. Den timmen man inte kunde posta efter att ha blivit medlem utnyttjade jag till att skriva

Och vad säger ni om Mymlan då? En vuxen människa som indirekt börjar anklaga Kertstin för att ha agat sina fosterbarn och i största allmänhet ifrågasätter hennes lämplighet som fostermamma!

Om man blir så där jävla grötig i huvudet när man blir förälder så vet jag inte om jag vill bli förälder

Fast det är klart, dom lågbegåvade fruntimmren på FL kanske hade sina hjärnor i moderkakan och så ..................................

/#LOUDmouth#
2008-12-23, 02:34
Medlem
Citat:

Tänk dock på att barn har lägre smärttröskel än vad vi vuxna har. Det som säkert är jättelöst för henne faktiskt kan göra jätteont på ett barn.
2008-12-23, 02:36
Medlem
majkuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Exactly my point i maratoninlägget jag gjorde på FL. Den timmen man inte kunde posta efter att ha blivit medlem utnyttjade jag till att skriva

Och vad säger ni om Mymlan då? En vuxen människa som indirekt börjar anklaga Kertstin för att ha agat sina fosterbarn och i största allmänhet ifrågasätter hennes lämplighet som fostermamma!

Om man blir så där jävla grötig i huvudet när man blir förälder så vet jag inte om jag vill bli förälder

Fast det är klart, dom lågbegåvade fruntimmren på FL kanske hade sina hjärnor i moderkakan och så ..................................

/#LOUDmouth#

har varit förälder i snart 4 månader och känner då ingen sympati för det där "stackars bokstavsbarnet från åtvid" som djävlas med äldre.. så du kan vara lugn, knulla på och skaffa dig lite kids, du blir inte lika efterbliven som folk på familjeliv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in