Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-22, 23:43
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Här har vi ett intelligent konstaterande från nån i diskussionen på Familjeliv som kallar sig Merle:

Citat:
Och jag skulle hellre få körsbär i brevlådan och ägg på fönstret och upprivna blommor och vad det nu var varje dag än bli slagen med käpp av någon som har levt betydligt fler årtionden än jag och borde veta bätte.

Hellre dagliga trakasserier än ett par rapp med en käpp av en 76-årig reumatiker vid ett tillfälle? Nu slår de verkligen knut på sig själva i sin strävan att fördöma den hemska tanten.
2008-12-22, 23:43
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Det är alltså OK att sätta sig över svensk lag i ena fallet men inte i det andra? Vem ska isåfall bestämma i vilket brott det är OK att begå? Du själv eller din mamma? Kanske ett beslutande råd som sitter i Säffle? Eller kanske en kärring i med käpp i Åtvidaberg? Eller kanske Caine777?

Du har aldrig gått mot röd gubbe va?
2008-12-22, 23:47
Medlem
styrlunds avatar
Är det bara jag som tycker den trevliga känslan av att skicka julkort försvann nu?
Nu har det ju blivit ett FB-drev av saker. Det är ganska kul att läsa så här skönt vinfull nån dag innan jul. Men lite synd är det.
2008-12-22, 23:48
Medlem
Kerubs avatar
Hon är ju bara avundsjuk på Kerstin.
2008-12-22, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Här har vi ett intelligent konstaterande från nån i diskussionen på Familjeliv som kallar sig Merle:

[...]

Hellre dagliga trakasserier än ett par rapp med en käpp av en 76-årig reumatiker vid ett tillfälle? Nu slår de verkligen knut på sig själva i sin strävan att fördöma den hemska tanten.

Läste också nyss det där inlägget.

Vet ärligt talat inte om det ens är lönt att fortsätta argumentera för Kerstins sak i den där tråden.

Hela forumet verkar ju onekligen överbefolkat av ärkenötter.
2008-12-22, 23:58
Medlem
kiwiliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche

är det bara jag som får tanken att man borde ordna så att det kommer folk från FB hem till henne varje dag och lägger bär i hennes brevlåda, bara för att hon sa sådär? jävla WT! WT!!! WT!!!!!!!
2008-12-23, 00:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Haha det sjukaste är att hon typ bölar över att Kerstin går som vinnare ur det här...
2008-12-23, 00:15
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwilicious
är det bara jag som får tanken att man borde ordna så att det kommer folk från FB hem till henne varje dag och lägger bär i hennes brevlåda, bara för att hon sa sådär? jävla WT! WT!!! WT!!!!!!!

Tanken lockar onekligen, men det får stanna där. Jag tycker att det är viktigt att familjen inte trakasseras med mejl och sånt nu och att diskussionen på Familjeliv sköts sakligt. Att gå in där och kalla dem missanpassade och prata i trådarna här om hämnd sätter bara FB i en dålig dagar och ökar sympatierna för ADHD-familjen.

Nu låter jag som nån jävla moralkärring i och för sig. Men jag tycker bara att det ska skötas snyggt. Trevliga vykort till Kerstin och en saklig nivå på Familjeliv så har de inte en chans i debatten där. De kan ju inte argumentera för fem öre. Sänker vi oss till deras WT-nivå riskerar vi att det blir en snyftartikel i tidningen och det vill vi ju inte.
2008-12-23, 00:59
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Nu har jag skrivit!
2008-12-23, 01:01
Medlem
rifaps avatar
Bara jag som tycker det skulle vara roligt att hacka hemsidan eller något? tex. då man ansluter till sidan kommer artikeln upp där Kerstin talar ut om alla sina julkort! Oj vad alla mammor hade gått i taket...
2008-12-23, 01:18
Medlem
Hardbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Bara jag som tycker det skulle vara roligt att hacka hemsidan eller något? tex. då man ansluter till sidan kommer artikeln upp där Kerstin talar ut om alla sina julkort! Oj vad alla mammor hade gått i taket...

Kul tanke

Kärringarna i FL-forumet är ju helt rabiata. Man behöver inte läsa många inlägg i FL-tråden för att förstå att det inte är begåvningsreserven här i landet man har att göra med

Jag blir så jävla förbannad när packet i Rosengård står och hivar gatsten på Farbror Blåljus....och Farbror Blåljus tittar på och gör inte ett jävla dugg. Och nästan ingen i samhället reagerar på detta. Sedan ger en 76-årig gammal tant en snorunge ett rapp i arslet, efter att denna har mosat ner körsbär i brevinkastet....och blir dömd för ringa misshandel för det???!!! Helt sjukt.

Kertin är värd allt stöd hon kan få Min bästa julklapp vore att de rabiata kärringarna i FL-forumet själva får ADHD-familjen som grannar så att Kerstin slipper dom.
2008-12-23, 01:26
Medlem
rifaps avatar
Bara jag som blir tokig av att läsa komentarerna från föräldrarna på familjeliv? Och att Mamman till den "misshandlade" sonen inte tar med den sanna delen av historian gör ju inte saken bättre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in