Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-06, 19:55
Medlem
kissen_mjaus avatar
*fnys*
Rensa tråden? 5 inlägg försvann, då har ni inte sett aktiva trådar som har blivit rensade på psykliv hehe.
När 100-200 inlägg försvinner över natten då har man en trådrensning hehe.
När inlägget man postar har nummer 47 och man svarar på inlägg 168 då vet man att modarna får slita för sin lön ... eller bara slita i alla fal
2009-01-07, 05:39
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morran.73
När man vet lite mer om bakgrunden till denna familj så är det ytterst svårt att ha minsta lilla sympati för dem. Mamman som har gått ut med hur svårt de har haft det sedan de anmälde Kerstin har i sin tur många gånger gjort sitt bästa för att göra andras liv svårare. Mig veterligen så har hon aldrig haft något arbete utan har satt ett nytt litet barn till världen när någon har ansett att hon borde leta efter jobb. Som en liten knorr på berättelsen så har hon själv haft ett antal socanmälningar på sig för att inte ta hand om sina barn på ett bra sätt, hur hon sedan lyckats prata sig ur de situationerna har jag ingen aning om men sanningshalten kan nog diskuteras.
Socialtjänsten i Åtvidaberg lär få dra ett stort strå till stacken vad gäller deras försörjning då även maken har svårt att stanna länge på ett arbete.
Inte förvånande. Men enligt egen utsago äger de en bil, som någon (läs: deras egen mongounge) skar sönder däcken på. Går man på socialen förväntas man väl sälja allt av värde? Borde inte en bil vara det första man tvingas göra sig av med?
Och när deras fall var uppe i rätten hade de avvikit utomlands eftersom de tydligen inte orkade med det. Rimmar inte utlandsresor illa med att gå på socialen?

Something is rotten in the kingdom of Denmark.
2009-01-07, 06:25
Medlem
Bilen kan vara skriven på någon annan, samt resan betald med sms-lån.
Senast redigerad av Eltax 2009-01-07 kl. 06:33.
2009-01-08, 20:18
Medlem
mymy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Inte förvånande. Men enligt egen utsago äger de en bil, som någon (läs: deras egen mongounge) skar sönder däcken på. Går man på socialen förväntas man väl sälja allt av värde? Borde inte en bil vara det första man tvingas göra sig av med?
Och när deras fall var uppe i rätten hade de avvikit utomlands eftersom de tydligen inte orkade med det. Rimmar inte utlandsresor illa med att gå på socialen?

Something is rotten in the kingdom of Denmark.

nja, man tittar nog på mer, en familj med så många ungar kan nog anses behöva en bil för att klara sig. annat om man är singel, barnlös och bor mitt i stan, då kan man nog inte räkna med att få behålla bilen. men jag är ingen expert så vad vet jag.
2009-01-08, 22:16
Medlem
237s avatar
Ät inte upp mig nu, men hur kan det vara okej att någon annan slår ens unge?

Ja, mamman i detta fallet verkar ju inte ha alla hästar hemma och min WT-barometer ger stora utslag, men man slår väl ändå inte andras ungar?

Jag har dock inte hela historien, någon som kan länka till en någorlunda korrekt bild av vad som skett?
2009-01-08, 22:21
Medlem
soptippsbosses avatar
Enligt Kerstin själv så daskade hon väl till ungen en gång i baken. Kalla det misshandel eller vad fan du vill - jag kallar det löjligt. Jag väljer hur som helst lita till den gamla damen då mamman till barnet hela tiden spelar på sina bokstavsjukdomar och därmed kan glömma min sympati.
2009-01-09, 12:09
Medlem
Eftersom föräldrarna inte tar något ansvar för sonen, så var det helt rätt.
Lite dask i baken har ingen dött av.

Angående bilen så tror jag att den är såld. En person i Mjölby står som ägare.

http://img212.imageshack.us/my.php?image=annonserky6.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av 237
Ät inte upp mig nu, men hur kan det vara okej att någon annan slår ens unge?

Ja, mamman i detta fallet verkar ju inte ha alla hästar hemma och min WT-barometer ger stora utslag, men man slår väl ändå inte andras ungar?

Jag har dock inte hela historien, någon som kan länka till en någorlunda korrekt bild av vad som skett?
2009-01-09, 14:43
Medlem
RickardTheBraves avatar
"vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen!"

Fy vilken press det måste ha varit.

Heja Kerstin!
2009-01-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko

Kanske lite rörigt och OT men vad jag försöker få fram är att människan har ju genom alla tider nästan alltid förädlats till något som i våra ögon är "bättre" (smartare längre osv) men nu när alla får para sig även de defekta människorna och de får hjälp med att ta hand om sina avkommor (tänk er denna kvinna ensamstående i Amerikanskt nybyggarland för 150 år sedan... Hon skulle ju balla ur direkt) vilket gör att naturen inte får ha sin naturliga gång dvs sortera ut det här patrasket. Framtidens mäniskor kommer ju vara betydligt sämre rent genetiskt just pga det faktum att genetiskt värdelösa människor är de som förökar sig mest.

Kikat på filmen Idiocracy?

http://www.imdb.com/title/tt0387808/
2009-01-09, 16:09
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blamer
Kikat på filmen Idiocracy?

http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Rekommendera den på psykliv hehe.

2009-01-09, 16:24
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
Eftersom föräldrarna inte tar något ansvar för sonen, så var det helt rätt.
Lite dask i baken har ingen dött av.

Angående bilen så tror jag att den är såld. En person i Mjölby står som ägare.

http://img212.imageshack.us/my.php?image=annonserky6.jpg

Så det är upp till var och en av oss att bestämma när vi ska daska upp andras ungar?

Med din och andras filosofi så hade det varit okej för mig att klappa till era eventuella barn närhelst jag ansåg att föräldrarna gjort ett dåligt jobb.

Mamman må vara WT och ungarna må vara en pest, men man måste ändå lira efter reglerna. Ingen förälder hade tålt att någon annan daskade till deras ungar. Inte du, inte någon annan i denna tråden heller.
2009-01-09, 16:49
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Så det är upp till var och en av oss att bestämma när vi ska daska upp andras ungar?

Med din och andras filosofi så hade det varit okej för mig att klappa till era eventuella barn närhelst jag ansåg att föräldrarna gjort ett dåligt jobb.

Mamman må vara WT och ungarna må vara en pest, men man måste ändå lira efter reglerna. Ingen förälder hade tålt att någon annan daskade till deras ungar. Inte du, inte någon annan i denna tråden heller.

Där får du nog se till att ändra uppfattning, till just JAG hade inte tålt det.

Jag är förälder till 3 ungar, den störste är 23 och den minsta 10.
Om jag inte är i närheten och någon daskar till min unge för något som den gör fel! så inte fan rör jag upp himmel o jord över detta.
Men om det skulle röra sig om systematisk misshandel så är saken en annan.

Nu var inte så i detta fallet, utan Kerstin daskade till ungen i rumpan, som 1: var i en trappuppgång där han inte hörde hemma. 2: var en av de ungar som ställde till bus. 3: hade upprepade gånger försökt få ungarna att sluta med sitt djälvulstyg.

Tacka fan för att hon lackade ur och lappade till ungen, hade gjort samma sak jag.

En dask i rumpan och misshandel ÄR två vitt skilda saker!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in