Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Och det skrämmande med ditt inlägg är att om hundra år kommer ADHD-sandra och övriga WT-familjers avkomlingar styra vårt samhälle.. Det finns fler idioter än genier och ditt resonemang innebär att i den stora framtiden kommer diagnosbarnen styra såvida vi inte tar avstånd från demokratin..
Av någon konstig anledning kom jag att tänka på filmen idiotrepubliken precis efter att jag hade läst klart det.
2009-01-02, 18:14
Medlem
Enligt en del annonser på internet söker de hus på landet, men det är föga troligt att någon vill hyra ut till en barnfamilj med ADHD-diagnos. Kväver nog helrenovering efter 6 månader.....

Citat:
Ursprungligen postat av Ziarro
Fy fan vilken soppa. Hoppas bokstavsfamiljen drar iväg från byn och flyttar långt ut på landet där dem kan springa som dem vill, kasta ruttna frukter och bär omkring sig utan att störa hederligt folk och framför allt sluta gråta ut hos media. Torka tårarna och ta lite ansvar för fan...
2009-01-02, 18:46
Medlem
zpiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
Enligt en del annonser på internet söker de hus på landet, men det är föga troligt att någon vill hyra ut till en barnfamilj med ADHD-diagnos. Kväver nog helrenovering efter 6 månader.....

Bor i en 7 rumslägenhet nu med 6 ungar och en man, det måste kosta MASSOR med deg! Visserligen 6 barnbidrag, men hon lär inte jobba och vad mannen gör står inte. Kan det vara att de kasserar in högvis med bidrag av olika slag?

Vem vill hyra ut en villa till en familj som största delen av inkomsten kommer från bidrag? Nu verkar t o m kommunala bostadsbolag kräva inkomster så att man kan betala hyran.
2009-01-02, 19:02
Medlem
Kanske 6 underhåll ochså

Citat:
Ursprungligen postat av zpiff
Bor i en 7 rumslägenhet nu med 6 ungar och en man, det måste kosta MASSOR med deg! Visserligen 6 barnbidrag, men hon lär inte jobba och vad mannen gör står inte. Kan det vara att de kasserar in högvis med bidrag av olika slag?

Vem vill hyra ut en villa till en familj som största delen av inkomsten kommer från bidrag? Nu verkar t o m kommunala bostadsbolag kräva inkomster så att man kan betala hyran.
2009-01-02, 19:17
Medlem
zpiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
Kanske 6 underhåll ochså

Visst f*n!
Stod tidigare i tråden att det var många olika pappor till barnen

Men tror inte att det hjälper till och gör det lättare för henne och hyra!
Det räcker med en snabb sökning på nätet för att de som ev skulle hyra ut ser vad det är för stjärna

Sedan en snabb koll på ratsit.se om hon finns hos kronolle, vilket jag tippar att hon nog finns
2009-01-06, 13:23
Medlem
Morran.73s avatar
Adhd-grannar...

När man vet lite mer om bakgrunden till denna familj så är det ytterst svårt att ha minsta lilla sympati för dem. Mamman som har gått ut med hur svårt de har haft det sedan de anmälde Kerstin har i sin tur många gånger gjort sitt bästa för att göra andras liv svårare. Mig veterligen så har hon aldrig haft något arbete utan har satt ett nytt litet barn till världen när någon har ansett att hon borde leta efter jobb. Som en liten knorr på berättelsen så har hon själv haft ett antal socanmälningar på sig för att inte ta hand om sina barn på ett bra sätt, hur hon sedan lyckats prata sig ur de situationerna har jag ingen aning om men sanningshalten kan nog diskuteras.
Socialtjänsten i Åtvidaberg lär få dra ett stort strå till stacken vad gäller deras försörjning då även maken har svårt att stanna länge på ett arbete.
2009-01-06, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morran.73
När man vet lite mer om bakgrunden till denna familj så är det ytterst svårt att ha minsta lilla sympati för dem. Mamman som har gått ut med hur svårt de har haft det sedan de anmälde Kerstin har i sin tur många gånger gjort sitt bästa för att göra andras liv svårare. Mig veterligen så har hon aldrig haft något arbete utan har satt ett nytt litet barn till världen när någon har ansett att hon borde leta efter jobb. Som en liten knorr på berättelsen så har hon själv haft ett antal socanmälningar på sig för att inte ta hand om sina barn på ett bra sätt, hur hon sedan lyckats prata sig ur de situationerna har jag ingen aning om men sanningshalten kan nog diskuteras.
Socialtjänsten i Åtvidaberg lär få dra ett stort strå till stacken vad gäller deras försörjning då även maken har svårt att stanna länge på ett arbete.

Det är ju intressant information, men egentligen finns det inget i detta som är det minsta lilla förvånande. Snarare är det en bekräftelse på det man hela tiden har kunnat ana sig till; dvs att familjen verkar vara ett enda stort socialfall. Jag begriper inte hur hon kan ha mage att gå ut i media och på Familjeliv och gnälla över deras svåra sociala och ekonomiska situation när hon själv inte lyfter många fingrar för att försöka ta sig ur den.

Fy fan för människor som inte tar något ansvar!
2009-01-06, 15:56
Medlem
OggeOJs avatar
Kan man få veta vad barnet har gjort? Tvivlar på att "kärringen" slog till barnet (barnet? tonåringen?) på måfå...
2009-01-06, 18:23
Medlem
Då är det som Vi trodde. Ta hand om 6 barn och tre hundar är väl ett heltidsjobb.

I det här fallet lönar det sig inte att arbeta.

Citat:
Ursprungligen postat av Morran.73
Senast redigerad av Eltax 2009-01-06 kl. 18:31.
2009-01-06, 18:41
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Det sorgligaste är nästan att mamman blint tror på sonens förklaring; "kurragömma i trappuppgången..."
Fan, min mamma gick ut och vrålade åt skitungarna när det var för mycket trappspring. En rejäl "dressing down" slår det mesta.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-01-06 kl. 18:50.
2009-01-06, 18:59
Medlem
Jahapp, ska vi köra på?

Nu ser det ut som om den berömda tråden inne på familjeforumet har öppnats igen. Någon som vet varför och vem känner sig hugad att skriva första inlägget från fb?
2009-01-06, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flekallund
Nu ser det ut som om den berömda tråden inne på familjeforumet har öppnats igen. Någon som vet varför och vem känner sig hugad att skriva första inlägget från fb?

Moderatorerna på det forumet är inte snabba må jag säga; tog ju nästan en vecka för dem att rensa tråden.

Får se om jag orkar skriva ett inlägg där senare ikväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in