Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Hoppsan, nu har vi en verkligt skarp debattör här som inte tycker att olika användare ska få hålla med varandra.
Medhåll är väl alltid trevligt, men ibland kan det ju övergå till okritisk mob-mentalitet. Observera att jag inte tror att mamma WT och hennes barn är några oskyldiga offer i sammanhanget, men hur det än är med den saken så slår man inte ungar. Period.
Citat:
Knappast, i alla trådar både här på fb och på andra så har flera föräldrar tycket att Kerstins handlande varit ok. Jag tror heller inte att dom i samhället det rör sig om som stöder Kerstin inte enbart är barnlösa.
Bara för att folk "tycker" här på FB så betyder inte det att man skulle acceptera när klatschen ljöd från gården där ens egen unge lekte. Faktum är att jag har svårt att se hur ett scenario med en förälder som lugnt låter sina grannar klappa till ens barn skulle se ut. Det är lätt att slå sig för bröstet och hävda att Kerstin gjorde rätt, men då måste man samtidigt vara okej med att andra slår ens barn. Är man inte det så är man en hycklare.
Citat:
Ja, det vet vi. Det hade du också vetat om du hade följt med från början. Det är dessutom klädsamt att ha hyfsad koll på fakta om man ska sjunka till att ge folk som inte håller med öknamn. Om man nu överhuvudtaget måste det. Personligen tyckar jag att sånt beteende säger ganska mycket om en person.
Jag erkände väl tidigt att jag inte varit med från början? Jag försöker skapa mig en uppfattning, men såtillvida det inte rör sig om rent självförsvar så tycker jag inte man ska få klappa till barn. Och vart har jag kallat någon vid öknamn?! Om jag nu gjort detta så ber jag verkligen om ursäkt, tycker själv att sånt är barnsligt.
Citat:
Absolut, men nu var det ju inte så att han fick ett slag i rumpan enbart p.g.a. att han var i trapphuset. Jag antar att du är läskunnig och i.s.f. så bör du inte ha missat att Kerstins handlande berodde på fler saker. Vidare bör jag kanske påpeka att det är rätt normalt att flera saker tillsammans kan utgöra grund för en reaktion. Bekant?
Jag säger inte att Kerstin är ett monster, eller att hennes reaktion helt saknar grund. Men det är ändå en linje man inte korsar, dvs. att slå barn. Jag tror du missförstår mig lite, jag försvarar inte ADHD-morsan och hennes ungars handlingar, men Kerstin gjorde fel som slog barnet.
[quote=#LOUDmouth#]Punkt nr 2, ungar som ställer till bus. Ungar gör ofta sånt. Trot eller ej. Nu är bus en rätt luddig definition, men säg för enkelhetens skull att det var något jäkelskap ungen gjort. Då kan man prata med ungen, skälla på den, och om inte det funkar så snackar man med morsan, och om inte det funkar så går man till snuten. Men man daskar inte till barn, särskilt inte andras. Oavsett hur WT de må vara.[quote]
[quote=#LOUDmouth#]Återigen så om du hade hängt med från början så hade du vetat att buset som du vill kalla det hade pågått länge. Jag skulle vilja påstå att bus efter en tids repetition gradvis blir trakasserier. Visst, den aktuella ungen kanske var ny i området och som sådan inte skyldig till merparten av "buset".[quote]
Jag utgick bara ifrån vad han skrev till mig. Om nu den infon inte var tillräcklig så gapa inte på mig för det. Jag betvivlar inte att Kerstin fått utstå mycket skit innan detta skedde.
[quote=#LOUDmouth#]Men du menar alltså att den utsatte ska leka detektiv och leta reda på föräldrarna för att prata med dom? Jag hoppas du inser det absurda i det scenariot. Och visst ställer ungar till bus, det är ingen som ifrågasätter det. Dock så måste ungar även få lära sig konsekvenser av det egna beteendet.[quote]
Ja? Hur svårt är det i ett litet samhälle att hitta en WT-morsa på 29 år med 6 barn? Tror knappast man behöver Sherlock Holmes för att finna en sån person, men gissningvis visste Kerstin och alla andra vart busungarna kom ifrån.
Det hade varit väldigt lätt för mig att hålla med alla andra här och säga att Kerstin är en hjälte som daskat till ungen, men om man godkänner det, så godkänner man att alla får lov att klappa till andras ungar när den personen anser det vara okej.