Ja , vad ska man säga?
Har skummat igenom denna tråd och skrivandet på familjeliv.
Det enda jag kan konstatera är att många ibland tar sig alldeles för mycket vatten över huvudet!
Men det jag kan grunna på är ju som vanligt : Var är pappan och hans ansvartagande ?
Det är väldigt lätt att skylla på "en för ung morsa". Men mig veterligen är man två att tillverka barn!
Men men .... Curly i all ära , men det är ju det vi ser resultatet av idag också.
Kids som är "curlyuppfostrade" verkar inte ha respekt för någonting!
Kids som inte ställs till svars för sitt agerande kommer aldrig att lära sig att stå för olägligheter över huvud taget.
Vet ju hur mina egna ungar fungerat. Om dem kom hem och stod för att ha sparkat fotboll vid hyreshuset och "råkat" sparka ut källarfönstret ....
Fine, det kunde jag ta, då visste jag vad jag hade att deala med.
Men men.... Det är allt för många föräldrar som har inställningen att deras lilla "Kalle eller Lisa" ALDRIG skulle göra orätt....
Jag har alltid sagt till mina kids : Har du ställt till med något, så säg det då!
Ljug inte, för är det något som gör en redigt förbannad ... Ja, då är det ljug!!
Men det kan ju inte vara lätt att som kids växa upp med föräldrar som själva blundar för verkligheten ..... Finns alldeles för många föräldrar som själva lever efter mottot att det man inte pratar om, det finns inte!