Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-23, 10:04
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
'

Otroligt bra skrivet. Det där tycker jag att du ska lägga in i debatten på Familjeliv.

Av någon anledning tror jag inte att det behövs.

Finner ingen större mening med att hetsa de stackars curlare som redan förtvivlat försöker få livet och meningen med barn att gå ihop med mera "förvirrande" fakta.

Och att försöka diskutera med en hope "jag vet bäst i alla lägen" individer så här när det är dags för att fixa med julmaten....näe, bättre att koncentrera sig på det viktiga här i livet.

Har ingen önskan att förstöra min julstämning med en massa meningslöst dividerande med den typen av klientel.
2008-12-23, 10:12
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby
Av någon anledning tror jag inte att det behövs.

Finner ingen större mening med att hetsa de stackars curlare som redan förtvivlat försöker få livet och meningen med barn att gå ihop med mera "förvirrande" fakta.

Och att försöka diskutera med en hope "jag vet bäst i alla lägen" individer så här när det är dags för att fixa med julmaten....näe, bättre att koncentrera sig på det viktiga här i livet.

Har ingen önskan att förstöra min julstämning med en massa meningslöst dividerande med den typen av klientel.

Hehe, det har du rätt i. De lever i sin värld och vi i vår, och de lär tyvärr inte lyssna på dina argument. Så fortsätt du med din julmat och ha en god jul du och alla andra här på FB som förgyller Kerstins vardag.
2008-12-23, 10:12
Medlem
snurreskvätts avatar
Som förälder är det aldrig ens eget barn det är fel på. Givetvis måste det vara tanten det är fel på.
När ungen bråkar i skolan är det rektorns fel.
Om några år, när ungen börjar knarka, kommer det vara langarens fel.
2008-12-23, 10:13
Medlem
Härligt med personer som lever sitt patetiska liv via barnen "utan mina barn vore jag ingenting". Newsflash din trashhynda, du är fortfarande inget.
Senast redigerad av IDMUD 2008-12-23 kl. 10:29.
2008-12-23, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Vad bra att du väljer att citera hälften av det jag skrev men inte resten vilket gör att det är taget ur sitt sammanhang.

Men jag kan skriva det igen eftersom du uppenbarligen har lässvårigheter och kan behöva få det upprepat för dig.

Dessutom handlar den här tråden inte om vilka som ska, eller har, gjort något mot familjen i fråga (eller hurvida det är rätt eller ej) utan är en en motpol till tråden på familjeliv där mamman skriver sin version av historien.

Så igen, läs om, läs rätt.
Idiot.
Och självklart vet ni bättre vad som har hänt hennes familj än hon själv?

Alltså seriöst, skaffa er lite självinsikt för fan. Om det är något på FB som börjar bli tröttsammare än I&I så är det din jävla sort som ska kräkas upp ordet "White trash" eller ännu hellre "White trash-morsa" så ofta ni kan och har trådar på 1000 sidor där ni trackar morsor på Familjeliv och skriver om hur mycket ni hatar snoriga barn. Ni är patetiska.

Citat:
Ursprungligen postat av IDMUD
Härligt med personer som lever sitt patetiska liv via barnen "utan mina barn vore jag ingenting". Newsflash din trashhynda, du är fortfarande inget.
Edit: Och som vanligt kan jag referera till ett inlägg antingen under eller över mitt eget. Så du "00010000", ditt äckliga lilla laidback-smuts, ska fan inte komma och påstå att jag har lässvårigheter.
Senast redigerad av rae 2008-12-23 kl. 10:32.
2008-12-23, 11:50
Medlem
Ja , vad ska man säga?

Har skummat igenom denna tråd och skrivandet på familjeliv.
Det enda jag kan konstatera är att många ibland tar sig alldeles för mycket vatten över huvudet!
Men det jag kan grunna på är ju som vanligt : Var är pappan och hans ansvartagande ?
Det är väldigt lätt att skylla på "en för ung morsa". Men mig veterligen är man två att tillverka barn!

Men men .... Curly i all ära , men det är ju det vi ser resultatet av idag också.
Kids som är "curlyuppfostrade" verkar inte ha respekt för någonting!
Kids som inte ställs till svars för sitt agerande kommer aldrig att lära sig att stå för olägligheter över huvud taget.

Vet ju hur mina egna ungar fungerat. Om dem kom hem och stod för att ha sparkat fotboll vid hyreshuset och "råkat" sparka ut källarfönstret ....
Fine, det kunde jag ta, då visste jag vad jag hade att deala med.
Men men.... Det är allt för många föräldrar som har inställningen att deras lilla "Kalle eller Lisa" ALDRIG skulle göra orätt....

Jag har alltid sagt till mina kids : Har du ställt till med något, så säg det då!
Ljug inte, för är det något som gör en redigt förbannad ... Ja, då är det ljug!!
Men det kan ju inte vara lätt att som kids växa upp med föräldrar som själva blundar för verkligheten ..... Finns alldeles för många föräldrar som själva lever efter mottot att det man inte pratar om, det finns inte!
2008-12-23, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IDMUD

Agree.
2008-12-23, 12:06
Medlem
Chrillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag citerar mamman:

Det där var den allra sämsta bortförklaringen jag någonsin hört, jag har fjortisar på msn som är lättare att förstå än den här slynan.

Fjortisar på MSN? Din gottegris
2008-12-23, 12:38
Medlem
Chrillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Exactly my point i maratoninlägget jag gjorde på FL. Den timmen man inte kunde posta efter att ha blivit medlem utnyttjade jag till att skriva

Och vad säger ni om Mymlan då? En vuxen människa som indirekt börjar anklaga Kertstin för att ha agat sina fosterbarn och i största allmänhet ifrågasätter hennes lämplighet som fostermamma!

Om man blir så där jävla grötig i huvudet när man blir förälder så vet jag inte om jag vill bli förälder

Fast det är klart, dom lågbegåvade fruntimmren på FL kanske hade sina hjärnor i moderkakan och så ..................................

/#LOUDmouth#
Läste ditt inlägg på FL och din CSI analys... Skratta gott. Big up!
2008-12-23, 12:38
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillo
Fjortisar på MSN? Din gottegris

Någon måste ju släppa in dom!
2008-12-23, 12:42
Medlem
Smygrökarns avatar
Haha, har läst skiten, vilken jävla wt-morsa asså.
2008-12-23, 12:54
Medlem
MrCheebas avatar
"Det är _ALDRIG_ rätt att slå!IIIII!!!!!1...Eller kjänka en annajn mäshkna!!"

*Tvångssterilisering*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här