Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-25, 14:49
Medlem
SithBoboSiths avatar
Som liten gillade jag Kalle & Co på julafton men som äldre retar jag mig på att det i praktiken bara är ett gäng disneytrailers, troligtvis som med allt annat med baktanken att få barnfamiljer att köpa dyra disneyfilmer.
Citera
2010-12-26, 19:35
Medlem
clandestines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hade heller aldrig hört om Trassel. Sen tycker jag varken klippet om Blixten McQueen eller Trassel var särskilt bra.

Stötte för några dagar sedan på en skrift skriven av en amerikan som tyckte det var konstigt att vi i Sverige alltid så på Kalle Anka samma tid varje jul. Någon kommenterade också att denna företeelsen säkert kommer försvinna. Dagens barn är ju inte alls intresserade av detta. Någon mer än jag som tycker det är lite småsorgligt? Man kollar ju alltid på Kalle Anka, ALLTID.

Tror ni det kommer försvinna om 5-10 år?

Ja det känns som det. Vid mitt julfirande så konstaterade en 6-åring till sin mamma "mamma det här har jag ju redan sett?!", och sprang sedan iväg och lekte med sin nintendo ds.........
Citera
2010-12-26, 23:50
Moderator
Popesizes avatar
Samma gamla som alltid. Tryggt att veta.
Där emot så lät det som om det inte var Feldreich som drog introduktionen till Lady och Lufsen i år. Var det bara jag som tyckte det, eller är det någon mer?
Citera
2010-12-27, 09:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Ja, vad var det egentligen? Inte hört talas om innan, fast Pixar producerar ju också filmer på löpande band.

Kalle och hans vänner är hursomhelst underbar nostalgi och ett välkommet inslag i det lendrygghska hushållet. Kör Feldreich nytillskotten fortfarande?

För barn under 10 år är Kalle Anka på julafton, generellt sett, bara som reklamen mellan programmen. Tröttnade själv för bra många år sedan på snuttifieringarna, men tittade med ett halvt öga i år. Det är Feldreich som är showen, fantastiskt att han hängt i alla dessa år och gjort nyinspelingar. Han låter dock lite tröttare på rösten i de nya inslagen.

Att svenska folket inte kan frigöra sig från "Kalle Anka på julafton" är bara ett tecken på oförmåga till och räddhågsenhet för förändring.
Senast redigerad av HerrGickhan 2010-12-27 kl. 09:27.
Citera
2010-12-27, 10:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Varför visar de från bilar igen?
Trevligt att det finns fler än jag som såg igenom detta bedrägeri direkt,

Den rullen är väll bara från 2008? jag satt och störde mig på att min
90 åriga farfar som satt i soffan bakom mig inte
uppenbarligen tänkte på samma sak och kunde minnas att han såg exakt den
ko-välta-scenen vida samma tidpunkt förra året!!
eftersom han inte sa något rakt ut!
(till skillnad från mig behöver jag inte säga rakt ut mina scoop
eftersom det inte ligger på min lott att prata på julafton)

Ska vi tolka detta som att Disney håller på att ruttna bort helt inne i sin
2000-tals likkista, nu orkar man inte längre producera fler än 1 ny Disneyklassiker
(förlåt datoranimerat föräldravänligt-ADHD-karaktärers-spektakel menar jag!)
per år, så man nu måste lita sig blint på att folk har slutar se skillnad på
alla likriktade superhjältekollektivistiska filmer, så att man därav kan
smyga in repriser under Kalle Anka & hans jävla vänner men att tittarna
råkar ta snutten som något tagen från en sproilarns ny Disneyfilm!

Nu är fläsket stekt! dags att börja överväga att hoppa över att kolla på denna tradition
för istället ägna sig åt att kanske spela boule inomhusfram till kl 4 ! som exempel bara
...jag menar varför ska vi måsta sitta och titta på Kalle anka och hans vänner när
den uppenbarligen innehåller tjatiga repriser!
Citera
2010-12-27, 18:40
Bannlyst
sicket jävla skit de nya filmerna ser ut att vara.

hur fan kan nån betala för att se nått datoranimerat skit...fy fan...skulle kräva flera hundra spänn i lön för att se skiten på bio.
Citera
2010-12-28, 20:53
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag vill se allt. Det hör till.

Det blir väl som vanligt. Alla vuxna tittar på Kalle Anka, barnen sitter vid datorerna...

Djupt tragiskt
Citera
2011-01-01, 07:42
Medlem
Smiskads avatar
Hela familjen blev helt paffa när samma scen ur Cars 1 visades.
Jag vet att de gör en Cars 2, men vafan ska de visa ur ettan för?

Undrar över en sak. Svt har flera kontrakt med Disney om att visa detta.
Skulle de inte kunna byta ut mot de nya utgåvorna?
Askungen och Lady & Lufsen finns ju i bättre kvalité.
Lite besvikande faktiskt.

Sen en annan sak är att jag saknar Kalle och Piff & Puffs leksakskrig-avsnittet.
Det brukade sändas på en dansk kanal som började 14 varje Julafton.
Saknar det.

I min släkt kommer inte Kalle dö ut i första taget. Det är liksom som en oskriven regel.
Småttingarna kanske gnällt till, inte så att de blir tvingade att sitta kvar i soffan men de fattar snart att sitta ensam i ett annat rum och leka själv inte är bättre än att sitta samlad och mysa med ljus och sånt.
Man kollar ju om sina favoritfilmer då och då, att se en timme blandat tecknad en gång om året ska inte vara jobbigt. Man ska inte gnälla, istället ska man ju stanna upp och slappna av. Gilla läget och älska sin familj.
It's what christmas is all about.
Citera
2011-01-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
sicket jävla skit de nya filmerna ser ut att vara.

hur fan kan nån betala för att se nått datoranimerat skit...fy fan...skulle kräva flera hundra spänn i lön för att se skiten på bio.

Vet inte vilka du syftar på, men pixar har spottat ur sig fantastiskt bra filmer som Monsters Inc, Hitta Nemo, Wall-e de senaste åren. Du låter som en konservativ gammal gnäll-kärring när du varken presenterar exempel eller förklarar varför du tycker som du gör.
Citera
2011-01-01, 16:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Hos oss stod Kalle Anka igång som brukligt. ”Det är ju för barnens skull” brukar vara förklaringen.
Intressant är dock att barnen (1, 3 och 5) inte brydde sig alls om Kalle Anka utan i stället lekte med Lego. Är det så att nästa generation kommer skita fullständigt i Kalle Anka och inte se det som tradition att ha det igång i bakgrunden?
Citera
2011-01-02, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Vet inte vilka du syftar på, men pixar har spottat ur sig fantastiskt bra filmer som Monsters Inc, Hitta Nemo, Wall-e de senaste åren. Du låter som en konservativ gammal gnäll-kärring när du varken presenterar exempel eller förklarar varför du tycker som du gör.

de filmer du nämner är samma skräp som bilar och vad fan det nu mer var för skit som sändes.

datoranimerat skit utan känsla och hantverk.
Citera
2011-01-02, 08:13
Medlem
sinep guss avatar
Hittade en ganska skön länk.
Kalle Anka firar Jul observeras av utomstående.

http://www.slate.com/id/2239252
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in