Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-29, 20:49
  #853
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som vet hur Blockets köpskydd fungerar i praktiken? De skryter om att de garanterar att säljaren får sina pengar. Samtidigt kan ju köparen hitta på massa fel på produkten, plocka åt sig vissa delar, skicka tillbaka resten så står man där sedan med en osäljbar vara som saknar delar plus att blockets köpskydd inte går in eftersom det i deras system ser ut att ha gått rätt till. Är detta något man bör oroa sig för som säljare?
Bump på denna. Kan någon förklara? Har erbjudits försäljning med frakt men känns risky som fan. Kan man räkna med att bli scammad med blocketpaketet? Tar inga risker utan det får köparen stå för.

Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Har du skattat iomed att försäljningarna troligen överstiger 20430 kr ?
Allt under 66.666,67 kr är skattefritt.
Citera
2024-02-06, 15:57
  #854
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur gamla annonser kan man ringa på anser ni? Jag skrev ner telefonnumret till en annons, men jag är osäker på om varan finns kvar. Det har ändå gått flera månader sedan annonsen låg uppe.
Citera
2024-03-19, 13:25
  #855
Medlem
martzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Unknown
Verkar som att många klagat, funktionen är tillbaka igen

Nu är det ändring igen, nu får man endast en kort lista "Senaste i bevakningar" med 10 annonser. Ingen lång lista med alla bevakningar längre.
Citera
2024-04-09, 20:10
  #856
Medlem
.alprazolam.s avatar
Har lagt ut en kull kattungar på blocket.
Enligt blockets regler så måste dom vara minst 12v innan leverans & får inte kosta mindre än 500kr.

Inga problem.
Nu har jag sålt två av kattungarna, med ting avgift - men det är en del kattungar kvar & helt plötsligt får jag ett meddelande från blocket att jag blivit blockerad från att chatta p.g.a "misstänkt aktivitet".

Vad fan betyder det? När dessa två har köpt kattungar så uppdaterade jag annonsen & tog bort dom kattungar som blivit tingade.

Exakt vad har jag gjort för att bli blockerad ? Hur ska jag kunna hålla kontakt med dom som köpt sina kattungar nu ens ? Har skickat massor av mail till blocket utan svar än.
Nä Fyfan, blocket var bättre tidigare.
Vart kan man ens sälja djur nånstans för på Facebook är det helt emot reglerna att sälja djur...
Suck.

Jag har verifierat med både sms & BankID. Vad fan sysslar de här företaget med ..
__________________
Senast redigerad av .alprazolam. 2024-04-09 kl. 20:12.
Citera
2024-04-13, 16:12
  #857
Medlem
lunarluddes avatar
Har en fråga, om man inte har någon kartong hemma, kan jag ta dubbla plastpåsar och skicka i stället? är ett paket med postnord till ombud, min lokala ica hade inga kartonger sist. Handlar om kläder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback