2007-08-01, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Det finns vissa vuxna också som luras, finns alla slags lurare.

Håller med men de är en mycket liten minoritet bland invandrare.

Citat:
Inte helt korrekt, finns flera vuxna som är invandrare men ändå vet vad internet är. Är inte du invandrare, och vuxen antar jag också.
Jag sade troligen, dock skulle jag säga att 1/1000 vuxna invandrare (30-35år+) inte kan hantera en dator. Sedan får man överväga hur länge de har bott i Sverige också.

Citat:
Surfa på internet är också ett arbete, visst brukade invandrare jobba hårt förr i tiden och hårdare än svenskar också men "internet is serious business"
Visserligen är det ett arbete men att röra på fingrarna är inte något jag skulle kalla för arbete eller någon annan med sunt förnuft.
Det finns två Albanska ordspråk inom denna sektion jag håller kärt.
"The door of lazyness is the boundary of misery "
och " Den som inte arbetar är en börda för jorden"
Citera
2007-08-01, 21:17
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det finns två Albanska ordspråk inom denna sektion jag håller kärt.
"The door of lazyness is the boundary of misery "
och " Den som inte arbetar är en börda för jorden"

Herregud, albaner lever då inte som de lär.
Citera
2007-08-01, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
Herregud, albaner lever då inte som de lär.

Lite mer specifikt? - Vad menar du med att Albaner inte lever som de lär?
Citera
2007-08-02, 07:09
Bannlyst
Citat:
Fel. Det är ungdomar med invandrar bakgrund som lurar vid äffärer. Inte vuxna. Vuxna invandrare vet troligen inte vad internet är ifall jag ska vara ärlig. På deras tid var det Arbete som gällde. Att ta hand om familjen, inte surfa på internet.
Invandrare är inte skurkar vid affärer.
De har en tendens av att överdriva om hur bra varan de säljer är.

Såå nu tar du visst tillbaka det du skrev för du skrv menade väl det du skrev i inlägg nr:41?

Citat:
Invandrare är luriga och mer eller mindre oärliga. Det finns ingen anledning till att ljuga. Alla varor jag sålt på blocket har varit till Svenskar.

Du skrev invandrare och inte ungdomar med invandrarbakgrund som lurar vid affärer och beter man sig så vid en affärer vad det än må vara så är man enligt mig en skurk. Dessutom så är det så att många många invandrare som säljer sina massinköpta Mazdor och Nissan och går under namnet "johan" eller "Per" faktiskt är vuxna invandrare!
Citera
2007-08-02, 10:44
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Detta bekräftar bara det jag alltid har vetat, nämligen att vi svenskar (inte jag dock), är ett av de mest rasistiska och intoleranta folkslag i världen.

Säger det inte mer om hur lite stöd i praktiken "mångkulturen" faktiskt har bland vanliga människor?
Om det bara va sverigedemokrater eller "rasister" som inte köpte från mustafa skulle det ju inte direkt påverka efterfrågan.
Folk vill inte ha med horderna att göra , man flyttar därifrån osv.Dock får sanningen varken nämnas i media eller på "div webforum".
Citera
2007-08-02, 11:16
Medlem
Skäggbiffens avatar
Personligen så handlar jag hellre av en svensk. Det känns skönare eftersom jag har mer tro på det svenska folket än vad jag har för araber och dylikt.
Citera
2007-08-02, 15:26
Medlem
jangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Men en konstig sak jag märkt är att oftast står det "Ola karlsson" som säljare sen när man ringer så är det nån mohammed al farrad som svarar.
Tur det, då slipper man lurad. Kan ha fel men är inte det urkundsförfalskning/bedrägeri och olagligt? Isf, kan man passa på att anmäla personen.
Citat:
Vad spelar det för roll om du handlar av Erik eller Ali? är det ren och skär rasism och förtryck vi ser här, eller är jag ute och cycklar?
Jag tror du är ute och cyklar. Det handlar nog mycket om sunt förnuft och logiskt tänkande. Om man haft dåliga erfarenheter av flera personer från en viss folkgrupp (överrepresentation) så kan en normal person urskilja ett mönster och anpassar sig därefter för att minimera risken att få fler dåliga erfarenheter. Grundläggande psykologi och logik och helt mänskligt.
Citera
2007-08-03, 12:26
Medlem
Maipenrais avatar
Förutom risken att få stöldgods så är muskingar mindre rädd om sina saker. En mussemusking mazda 626 känner man lukten av inom en km avstånd. Dom har en tendens att "fixa själv" trots att de saknar kunskap. Skulle aldrig flytta in i en lägenhet där araber bott då dessa har en tendens att fixa onormalt slitage på nolltid. Kan mycket väl ligga en fd jabbaodling under parketten. En soffa kan mycket väl ha varit verksam som minaret eller säng för ett mindre kollektiv och lär i de flesta fall lukta svett och gamla sopor.

Skulle aldrig handla något av en blatte om det inte är en en 2 litersflaska med texten "coca cola" och innehåller 2 liter svart vätska. och kostar 9.90:-.
Citera
2007-08-03, 17:09
Medlem
Calle.s avatar
Citat:
Jag brukar skumma igenom blocket då och då för att se om man har tur och hittar någon bra deal (vilket man aldrig gör eftersom folk vill ha nästan nypris för allt)

Men en konstig sak jag märkt är att oftast står det "Ola karlsson" som säljare sen när man ringer så är det nån mohammed al farrad som svarar.

Detta har hänt minst 10 gånger.

Jag började undra om "svensson" kanske drar sig för att ringa om det står "achmed" eller "muhammed" i annonsen och i så fall varför?

Vad spelar det för roll om du handlar av Erik eller Ali? är det ren och skär rasism och förtryck vi ser här, eller är jag ute och cycklar? (I så fall varför tar dom Svenska namn på blocket?!?)

För att ingen normal människa vill bli nersolkad och göra affärer med muhammedaner och andra svartingar.
Affärer med svartmuskingar leder enbart till problem. De säljer endast i syfte att försöka blåsa och mygla.
Citera
2007-08-03, 17:26
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Jag köper aldrig utav någon som ljuger om sitt namn, aldrig.

Vare sig denne är Svensk eller ej spelar ingen roll bara dom inte ljuger, hellre köper jag ändå från en Svensk än invandrare, men det betyder inte att jag aldrig skulle köpa från en invandrare

Haller med. Vilket sjukt oseriost intryck man ger om man anger falskt namn i en annons.
Citera
2007-08-03, 18:26
Bannlyst
Lika sjukt och oseriöst som när man säger att det inte är ens egen bil på bilden men man har en likadan och annonserar fräckt ut bilen till försäljning för tiotusentals kronor!

Många invandrare lever på att damsuga marknaden på dessa 5000-10 000 kronors bilar för att sedan sälja dom dyrare under namn som Johan eller Nissan.
Citera
2007-08-03, 20:10
Medlem
underrs avatar
Hur skulle ni reagera om säljaren ni har snackat med på telefon har ett svenskt namn men sen när ni träffas är en invandrare? Han talar perfekt svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in