2007-07-30, 18:53
Bannlyst
Jag själv köper av Svenskar på Blocket, helt enkelt är det så att Svenskar är ärliga.
Citera
2007-07-30, 19:05
Medlem
snuttes avatar
Jag handlar bara av svenskar på blocket och om jag annonserar själv lägger jag inte ut telefonnummer så jag kan screena mailen. Utlänningar förväntar sig alltid att dom ska få prylen gratis i nyskick. Enda gången jag sålt till en utlänning var när jag var riktigt desperat och ville bli av med en bil. Den pissade olja och han köpte den efter ha provkört den 50 meter.
Citera
2007-07-30, 19:05
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Jag själv köper av Svenskar på Blocket, helt enkelt är det så att Svenskar är ärliga.

Du inser nu att du sa invandrare är oärligare samtidigt som du anklagar svenskar för att vara rasister när dem inte vill göra affärer med invandrare.
Citera
2007-07-31, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Du inser nu att du sa invandrare är oärligare samtidigt som du anklagar svenskar för att vara rasister när dem inte vill göra affärer med invandrare.

Invandrare är luriga och mer eller mindre oärliga. Det finns ingen anledning till att ljuga. Alla varor jag sålt på blocket har varit till Svenskar.
Jag anklagar inte Svenskar för att vara rasister för att dom inte vill göra affärer med invandrare. Vet inte hur du fick fram det.
Citera
2007-07-31, 02:14
Medlem
Erfarenhet

Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Detta bekräftar bara det jag alltid har vetat, nämligen att vi svenskar (inte jag dock), är ett av de mest rasistiska och intoleranta folkslag i världen.

Det finns ett ordspråk som säger "Lita aldrig på en arab". Detta stämmer faktiskt. Jag har bott i Stockholm i 12 år. Då jag flyttade hit så var jag naiv och hade tilltro till invandrare och främlingar. Det har jag inte längre.

Om man råkar ut för problem någonstans någongång i Stockholm. Kan var stöld eller misshandel, rån o.s.v.
Sannolikheten att packet är invandrare är i stort sett 100%. Detta är min erfarenhet. Jag vägrar ha affärer ihop med några mellanöstern lurendrejare. Svenskar är att föredra. Dom vet man var man har.
Citera
2007-07-31, 09:13
Bannlyst
Citat:
Invandrare är luriga och mer eller mindre oärliga. Det finns ingen anledning till att ljuga. Alla varor jag sålt på blocket har varit till Svenskar.
Jag anklagar inte Svenskar för att vara rasister för att dom inte vill göra affärer med invandrare. Vet inte hur du fick fram det.

Just det, invandrare har en helt annan syn på vad ärlighet betyder ärlig är man endast (om man nu någongång är det) inför sina föräldrar därav deras närmast lakoniska: jag svär vid min min morsas eller farsas namn osv.. och svenne som är ett helgon av ärlighet jämfört med Mustafa skall blåsas så mycket det bara går.

Bra att du själv insett att invandrare är skurkar vid affärer Albanian soul.
Citera
2007-07-31, 10:08
Medlem
indens avatar
Jag har fått en känsla av att det inte är lika mycket invandrare på tradera, kan det stämma?
Citera
2007-07-31, 11:46
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Jag har fått en känsla av att det inte är lika mycket invandrare på tradera, kan det stämma?

Har funderat på samma sak och det verkar vara så - kanske för att processen för att sälja är lite mer omständig än på Blocket . . .

***När du skakat hand med en arab skall du räkna fingrarna***
Citera
2007-07-31, 12:16
Medlem
Engelbrektssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Man får ju även omdömen där, om man blåser nån eller är otrevlig får man minus, eller åtminstone inte pluspoäng.
Citera
2007-07-31, 12:52
Bannlyst
Jag köper aldrig utav någon som ljuger om sitt namn, aldrig.

Vare sig denne är Svensk eller ej spelar ingen roll bara dom inte ljuger, hellre köper jag ändå från en Svensk än invandrare, men det betyder inte att jag aldrig skulle köpa från en invandrare
Citera
2007-07-31, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Just det, invandrare har en helt annan syn på vad ärlighet betyder ärlig är man endast (om man nu någongång är det) inför sina föräldrar därav deras närmast lakoniska: jag svär vid min min morsas eller farsas namn osv.. och svenne som är ett helgon av ärlighet jämfört med Mustafa skall blåsas så mycket det bara går.

Bra att du själv insett att invandrare är skurkar vid affärer Albanian soul.

Fel. Det är ungdomar med invandrar bakgrund som lurar vid äffärer. Inte vuxna. Vuxna invandrare vet troligen inte vad internet är ifall jag ska vara ärlig. På deras tid var det Arbete som gällde. Att ta hand om familjen, inte surfa på internet.
Invandrare är inte skurkar vid affärer.
De har en tendens av att överdriva om hur bra varan de säljer är.

Citat:
Har funderat på samma sak och det verkar vara så - kanske för att processen för att sälja är lite mer omständig än på Blocket . . .

***När du skakat hand med en arab skall du räkna fingrarna***

*När du har skakat hand med en Grek, räkna dina fingrar*
Så lyder ordspråket.
Citera
2007-07-31, 19:23
Bannlyst
Citat:
Fel. Det är ungdomar med invandrar bakgrund som lurar vid äffärer. Inte vuxna.

Det finns vissa vuxna också som luras, finns alla slags lurare.

Citat:
Vuxna invandrare vet troligen inte vad internet är ifall jag ska vara ärlig.

Inte helt korrekt, finns flera vuxna som är invandrare men ändå vet vad internet är. Är inte du invandrare, och vuxen antar jag också.

Citat:
På deras tid var det Arbete som gällde. Att ta hand om familjen, inte surfa på internet.

Surfa på internet är också ett arbete, visst brukade invandrare jobba hårt förr i tiden och hårdare än svenskar också men "internet is serious business"

Citat:
*När du har skakat hand med en Grek, räkna dina fingrar*
Så lyder ordspråket.

Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in