2007-08-04, 01:38
Medlem
dom få gånger jag handlat på blocket så har det varit från svenskar.

Skulle aldrig få för mig att svara på en annons från en med arabiskt namn om det gör mig till rasist så tar jag det med en klackspark.

Dom ggr jag handlat har säljarna varit från ställen som vellinge-höllviken typ vilket gör att sakerna är i bästa skick och affären gå smidigt eftersom det i regel bor folk med lite klass där.

EN gång har vi lagt ut annons på blocket (barnkläder i bästa skick) som vi sålde billigt ändå ringde det en hel drös med "hottentottar" som på usel svenska ville pruta,sålde sen rubbet till en danska som t.o.m betalde 200 kr mer eftersom hon tyckte kläderna var så fina.(det va barnkläder som var inköpta för ca 5-6000 sek som vi ville ha 300 för)
Detta tycker jag säger att det är nåt fel i skallen på många av våra s.k nysvenskar.

Hittar jag ett fynd så ringer jag och ser till att få varan i min ägo snarast möjligt och försöker inte pruta och riskera att bli av med den.

Däremot har jag aldrig haft problem med utländska köpare på tradera tvärtom har dom betalat snabbt och varit reko.
Citera
2007-08-05, 06:58
Bannlyst
Självklart gör jag inte affärer med en sandneger. Hatar dem och hela deras kultur, tycker Sverige hade varit mycket bättre utan dem. Som tidigare nämnts; kanske gör mig till rasist, men då är det väl bara så.

Nej, gör en god gärning och handla svenskt.
Citera
2007-08-05, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Såå nu tar du visst tillbaka det du skrev för du skrv menade väl det du skrev i inlägg nr:41?

Du skrev invandrare och inte ungdomar med invandrarbakgrund som lurar vid affärer och beter man sig så vid en affärer vad det än må vara så är man enligt mig en skurk. Dessutom så är det så att många många invandrare som säljer sina massinköpta Mazdor och Nissan och går under namnet "johan" eller "Per" faktiskt är vuxna invandrare!

Dumma inte dig din apa.
Att jag inte skrev specifikt vilka jag menade betyder noll.
Idiot.
Citera
2007-08-05, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Dumma inte dig din apa.
Att jag inte skrev specifikt vilka jag menade betyder noll.
Idiot.

Tyvärr är jag ingen apa utan en äkta svensk, vill du se på och umgås med apor så får du åka till en djurpark där sådana finns.

Idiot får stå för dig då du uppenbarligen inte har ett dugg koll på vad du skriver i dina virriga inlägg av typen: å ena sidan å andra sidan.
Citera
2007-08-05, 22:04
Medlem
http://flashback.info/showthread.php?t=445319
Citera
2007-08-05, 22:41
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
http://flashback.info/showthread.php?t=445319
Jo det finns många liknande exempel på lurendrejerier.
Kolla t. ex i min signatur så får ni fler exempel på hur dom beter sig.
Citera
2007-08-09, 05:14
Avslutad
Klart som fan man lägger ut svenska namn, ALLA här inne VET att MÅNGA inte skulle ringa på "Al Jabbar", jag själv skiter i det. Känns ju jävligt för de som har sådana namn att behöva skriva "Erik kalsson" för att folk ens ska ringa..
Citera
2007-08-09, 08:45
Medlem
Andolorias avatar
En polare ringde om en annons häromdagen, bilden visade en snygg och välvårdad volvo. Min vän har tidigare åkt långt bara för att se babbarnas bil inte är i samms skick som bilden.

Min vän frågade därför flera gånger är det bilen på bilden, babben som hade signerat annonsen med Amanda intygade att det var samma.

20 mil senare upptäcks att bilen är totalt krockad och inte ens samma modell som på bilden. Babben (Amanda) sa: "inga proschblem bara försäkring"
Citera
2007-08-09, 09:39
Medlem
ugly_joes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andoloria
En polare ringde om en annons häromdagen, bilden visade en snygg och välvårdad volvo. Min vän har tidigare åkt långt bara för att se babbarnas bil inte är i samms skick som bilden.

Min vän frågade därför flera gånger är det bilen på bilden, babben som hade signerat annonsen med Amanda intygade att det var samma.

20 mil senare upptäcks att bilen är totalt krockad och inte ens samma modell som på bilden. Babben (Amanda) sa: "inga proschblem bara försäkring"

Ha Ha, klassisk intelligens. Grejjen är att sådant där fungerar i deras apländer, skriker de bara tillräckligt på sina landsmän så brukar det bli affär till sist.
Men .. så fungerar inte nordeuropéer riktigt...
Citera
2007-08-09, 10:22
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Klart som fan man lägger ut svenska namn, ALLA här inne VET att MÅNGA inte skulle ringa på "Al Jabbar", jag själv skiter i det. Känns ju jävligt för de som har sådana namn att behöva skriva "Erik kalsson" för att folk ens ska ringa..

Men hur går det ihop med det multikulti älskande Sverige där endast 0.8% av befolkningen drar sig för att ringa och resterande 99.2% älskar allt som har med multikultur att göra.

Dom få samtal man förlorar på att sätta ut sin annons i Achmedulla al jazeera abdulla al fakkahr borde väl godogöras av alla dom som ringer ändå för att dom söker lite kulturella möten medans dom shoppar?

Tror det enda sättet är att faktiskt sätta ut två identiska annonser i likvärdiga områden fast under två olika namn och se hur många som ringer och vilken sort (nått för kommunist janne "svinhoran" josefsson kanske?
Citera
2007-08-09, 18:26
Medlem
Ni fortsätter briljera. Att kalla folk för apjävlar, svinhoror osv får garanterat era synpunkter att framstå som otroligt mycket mer smarta, väl genomtänka och slagkraftiga. Bra jobbat.

On topic så vet jag inte vad jag ska säga. Om annonsen är bra skriven och ger ett seriöst intryck så bryr jag mig inte så mycket om namnet. Men om det däremot står "Hej, jag vill sälja bil ring 070 blablalba om ni vill köpa, snabb affär" så drar jag mig självklart från att ringa. Fast det tror jag att jag gör oavsett namnet där med.
Citera
2007-08-09, 20:20
Medlem
Fast jag kan förstå det, t.e.x. mitt namn brukar upplevas som pålitligt. Kanske tänker man att Lennart eller Micke låter bättre. Hade jag bott i Iran kanske jag hade annonserat som Solida eller Khamar eller nåt. Och så hade de blivit jätteförbannade när de förstår att jag heter Birgitta. Och vad säljer de där egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in