2007-07-29, 18:11
Medlem
Lord Humunguss avatar
Sälja bilen kan lätt bli en mardröm när alla Muhameds, Abdullah och zigenare ringer å ska pruta. Därför frestas man att byta in den hos en bilhandlare i stället trots att man förlorar pengar på det.

Köper/säljer gärna av svenskar och andra européer. Mellanösternfolk går tokbort. Dom kommer från klansamhällen där ingen litar på någon annan och alla tävlar om att luras/bli lurad.
Citera
2007-07-29, 19:23
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groutside
Nackdelen är väl att när jag lägger ut en annons så märker jag att intresset är betydligt mindre när jag tar med efternamnet (det italienska) också; trots att jag är så ärlig och korrekt i mina affärer som man kan vara.

Det är en av anledningarna till att mitt uppehåll i detta land kommer att vara mycket kortvarig, jag uppskattar inte att bemötas med misstänksamhet, som jag personligen inte förtjänar. Det gäller många fler situationer än näthandel givetvis.

Det är tydligen inte ovanligt att folk från mellanöstern utger sig för att vara just italienare, så det är inte så konstigt. Jag såg nyligen en trailer för en film som heter "ciao bella", det handlar om nån svennehorejagande blatte som låtsas vara just italienare. Efter att den har haft premiär så lär väl iden sprida sig.
Citera
2007-07-30, 11:09
Bannlyst
hmm

varför ska jag sälja till en dum utlänning som ska pruta 50%? jag skriver alltid i mina annonser inga sista priset kompis , inga byten med flygande mattor eller guld. Rasist vet en del inte innebören av har jag märkt.
Citera
2007-07-30, 11:16
Medlem
Engelbrektssons avatar
Samtliga jag känner som blivit lurade (någon nära att bli rånad, en annan som inte fick sin vara) har blivit det av... blattar. Det är ren självbevarelsedrift att inte göra affärer med dylika. Är det, mot förmodan, en svensk kan man ofta åtminstone åka hem till personen i fråga och kräva sin pengar, är det en blatte blir man väl i bästa fall skjuten, i sämsta fall trakasserad av hela tjocka släkten resten av livet.
Citera
2007-07-30, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
varför ska jag sälja till en dum utlänning som ska pruta 50%? jag skriver alltid i mina annonser inga sista priset kompis , inga byten med flygande mattor eller guld. Rasist vet en del inte innebören av har jag märkt.

Har du fått några mail angående "inga sista priset kompis, inga byten med flygande mattor eller guld"? Tänkte närmast på invandrare om dom hade någonting att säga om det.
Citera
2007-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAWer
Araber, turk etc köper tydligen också hellre utav svenskar än av nån från sitt eget ursprung..

Precis - visst är det så. Dom flesta invandrare är inte alls så PK-indoktrinerade som PK-idioterna i Sthlms innerstad utan har mycket bra koll på vilka folkgrupper som är bra och vilka som inte är det. Det där fenomenet går igen på massa andra områden - dom har precis som oss realister mycket större förtroende för svenskar (däri ligger ju vår realism ).
Citera
2007-07-30, 13:21
Medlem
Emols avatar
jo tack jag köpte av mistag en bil av "achmed muhammed" som hette nått svenskt på blocket..

ja, och nu strular bilen
Citera
2007-07-30, 13:25
Medlem
Vrövhåls avatar
Det ger ju inget seriöst intryck att uppge falskt namn i en annons, jag skulle antagligen inte köpa något av en person som inte ens är ärlig i annonstexten, oavsett dennes ursprung.
Citera
2007-07-30, 16:32
Bannlyst
Jag har personligen råkat ut för en blatte som lagt ut sin bil på Blocket under namnet Johan, till råga på allt så visade det sig att det dessutom inte var samma bil han tänkte sälja som den på Blocket! Så fort jag såg vilka dom var och vilken rosthög denna bil var så var det slutsnackat och tji! ingen affär.
Citera
2007-07-30, 17:17
Bannlyst
Har aldrig det problemet då jag aldrig ringer på BMW's.

edit: när jag tänker på det så råkade jag ut för en som sålde en bil av ett annat märke, i annonsen så stod det ett svenskt namn och han skröt med att han var mästermekaniker på ett ställe. Kollade upp det och visst fanns personen på det företaget men jag lyckades aldrig tala med han. Namnet i bilregistret var dock ali muhammed farrah albenagel eller liknande och så bröt han. "Pengar kontant kompis, kom till indooostriområde, kååm ensam mannen, vi göra fiiiin affären".

Jo tack .. är inte så sugen på förortsförhandling.
Citera
2007-07-30, 17:17
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Jag säljer till både svenskar och invadrare. Men köper bara av svenskar.

Förra året så vann jag en XBOX360 Core . Annonsen har varit uppe på Blocket i en vecka. Många intresserade, inga köpare. Då kommer nån Mohammed från Malmö och vill köpa den. Vi träffas nere i stan, då börjar han med sitt jävla ''Brooshan...komigen nuu. Bara 100kr till'' tjat. Jag sa nej till honom.
Tog sitt XBOX360, gav mig pengarna och körde iväg i princip utan att säga ett ord.
Citera
2007-07-30, 18:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Detta bekräftar bara det jag alltid har vetat, nämligen att vi svenskar (inte jag dock), är ett av de mest rasistiska och intoleranta folkslag i världen.

Yatzy ponken berätta lite om all dina goda smidiga affärer du gjort men kulturberikarna.
Kan det vara så att du aldrig gör affärer med etniska svenskar?
Eller är du en typisk vänster, säger en sak som du tycker andra ska göra, men själv gör du tvärt om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in