Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Där är en av anledningarna till att jag säger "den är såld" när man lagt ut en vara på Blocket om dom ringer. Man orkar helt enkelt inte.
Jag är italienare/tysk tillfälligt i sthlm och köper helst (på blocket tradera osv) av svenskar.
Anledning till det är att jag ogillar att pruta samt att jag får en känsla av att det är mycket sannolikt att varan kommer att stämma överens med beskrivningen, vilket i princip alltid visar sig stämma.
Detsamma gäller om jag ska hyra ut min lägenhet i andra hand exempelvis. Då är det en infödd hyresgäst som jag letar efter.
Nackdelen är väl att när jag lägger ut en annons så märker jag att intresset är betydligt mindre när jag tar med efternamnet (det italienska) också; trots att jag är så ärlig och korrekt i mina affärer som man kan vara.
Det är en av anledningarna till att mitt uppehåll i detta land kommer att vara mycket kortvarig, jag uppskattar inte att bemötas med misstänksamhet, som jag personligen inte förtjänar. Det gäller många fler situationer än näthandel givetvis.
Dock har jag full förståelse för att saker och ting är som de är; jag vill inte riktigt komma någonstans med mitt inlägg utan bara berätta hur det ligger till för mig.