Citat:
Ursprungligen postat av assulting
Läser man dagens artikel på aftonbladet, så får man vet att dessa saker är fastställda. Offret som blev mördad var homosexuell, grabbarna som påstås ha mördat honom har en speciell religion bakom sig. Man får även veta ålder osv.
Vad kan man utgå ifrån här? Vilka senarion kan tänkas ha hänt?
Jag tror på följande:
1: Offret och gärningsmännen har kommit i en dispyt via webben eller irl.
Det kan ha handlat om sexuell läggning eller religion. Dom misstänkta grabbarna kunde inte acceptera följande och bestämde sig för att hälsa på och det hela gick snett.
2: Offret har bjudit hem killarna pga någon anledning. Vad jag menar är att i dom lugnaste vatten simmar dom fulaste fiskarna. Pga dom killarnas ringa ålder, 15 och 17. Ursäkta mitt ordval nu men, han kanske var sugen på lammkött medans pojkvännen var utomlands.
3: Killarna är helt oskyldiga men har varit i kontakt med offret tidigare och därför kopplas dem till fallet. Medans den riktiga mördaren går fri, förmodligen någon inom familj, förhållande eller nära bekant.
Notera dessa 3 förslag är bara teorier ifrån min sida och har ingen grund byggande på nån fakta förutom det förstskrivna.
Vad tror ni?
Mina spekulationer:
1:an låter osannolik, varför skulle han släppa in två tonåringar han är osams med på nätet i sin lägenhet?
2:an är mer trolig, alltså att han kände dem sen tidigare men att de blev osams på något vis, eller att killarna bestämt sig för att döda honom pga av hans läggning och deras religiösa övertygning. Jag skulle vilja lägga till potentiellt koppling dem emellan att de två killarna kanske var hans langare? Fär för att sälja lite kola till glöggfesten?
3:an är också väldigt trolig. Polisen har ju uttalat sig om att de fortfarande är på ett väldigt tidigt stadium i utredningen och föräldrarna till pojkarna säger till aftonbladet att de inte har något kriminellt förflutet.