2009-01-14, 14:45
Medlem
Troians avatar
En 15-åring och en 17-åring? Vad kan ligga bakom detta?

http://www.kvp.se/nyheter/1.1431984/tva-tonaringar-gripna-for-mord
Citera
2009-01-14, 15:35
Medlem
maxius696s avatar
Undrar om det är bara typ 2 ungar som har fått för sig att döda bögen?
Vad tror ni?
Citera
2009-01-14, 15:43
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

http://www.kvp.se/nyheter/1.1431984/tva-tonaringar-gripna-for-mord

Mina associationer går direkt till Kirsebergsmordet, men offrets ålder stämmer inte riktigt. Polisen sa väl att det saknades saker i lägenheten, eller minns jag fel? Någon hade i alla fall tagit sig tid att plocka undan en del eventuella ledtrådar.
Citera
2009-01-14, 15:46
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
Mina associationer går direkt till Kirsebergsmordet, men offrets ålder stämmer inte riktigt. Polisen sa väl att det saknades saker i lägenheten, eller minns jag fel? Någon hade i alla fall tagit sig tid att plocka undan en del eventuella ledtrådar.

Tror inte att det är samma killar, de kan väl för fan inte åka in och komma ut o mörda igen! Så jävla kul kan det inte vara och sitta inne
Citera
2009-01-14, 15:50
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnolds_ass
http://sydsvenskan.se/malmo/article405664/Tva-gripna-for-mordet-brpa-Kapellgatan.html

det var det jag menade
Är du synsk eller har du nån icke-offentlig insyn i utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Böghat? Nä, men visst verkar det hela lite märkligt med tanke på gms ålder. Tänkbart scenario: offret raggade upp killarna, men de förstod inte att han var ute i sexuella avsikter. När de kom hem till offret och till slut förstod varför han ville ha dem där, blev de arga och slog ihjäl honom.

Ett annat scenario är att de båda tonåringarna medvetet trålade på bögdejtsajter, i avsikt att komma i kontakt med lämpliga bögar att råna eller mörda.
Citera
2009-01-14, 15:53
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxius696
Tror inte att det är samma killar, de kan väl för fan inte åka in och komma ut o mörda igen! Så jävla kul kan det inte vara och sitta inne

Inte samma killar nej, men samma scenario. Någon sorts försäljning av sexuella tjänster som går överstyr, om det nu är av girighet eller plötsligt uppblossad avsky över situationen. Ungefär som det var i Kirsebergsfallet.
Citera
2009-01-14, 15:55
Medlem
Citat:
Mina associationer går direkt till Kirsebergsmordet, men offrets ålder stämmer inte riktigt.

Hur menar du med åldern? Det viktiga i det fallet var väl att det var ett rånmord? Iofs är 15/17-åringar förhoppningsvis för unga för att ha skaffat sig knarkskulder...
Citera
2009-01-14, 16:13
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Hur menar du med åldern? Det viktiga i det fallet var väl att det var ett rånmord? Iofs är 15/17-åringar förhoppningsvis för unga för att ha skaffat sig knarkskulder...

Om jag hade raggat upp ett potentiellt offer i akt och syfte att råna denne så hade jag valt någon som jag dels kan anta är välbärgad, dels fysiskt svag. Inte en 26-åring med andra ord.
Citera
2009-01-14, 16:17
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Om jag hade raggat upp ett potentiellt offer i akt och syfte att råna denne så hade jag valt någon som jag dels kan anta är välbärgad, dels fysiskt svag. Inte en 26-åring med andra ord.
Bögen var väl en tunn liten anorektisk afganier?
Citera
2009-01-14, 16:18
Medlem
Luktar ju uppraggning på sajt och sen knackning lång väg...
Citera
2009-01-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Bögen var väl en tunn liten anorektisk afganier?

Jo, han var fysiskt ganska liten, 60 kg-klass sådär, riktig liten pinne.

För övrigt har jag lite inside info från folk som kände honom bättre:
*Han VAR transa
*Han tog INTE betalt för sex men träffade en hel del folk på internet
*Han gillade att bli "rimmad" dvs slickad i arslet.
Citera
2009-01-14, 16:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Böghat? Nä, men visst verkar det hela lite märkligt med tanke på gms ålder. Tänkbart scenario: offret raggade upp killarna, men de förstod inte att han var ute i sexuella avsikter. När de kom hem till offret och till slut förstod varför han ville ha dem där, blev de arga och slog ihjäl honom.

Ett annat scenario är att de båda tonåringarna medvetet trålade på bögdejtsajter, i avsikt att komma i kontakt med lämpliga bögar att råna eller mörda.

Böghat är ju ett tänkbart scenario. Förra året var det ett par småchips med nazistiska sympatier som hade ihjäl en rullstolsbunden man i Upplands Väsby. Man kan ju tänka sig något liknande här.

Att han raggade upp killarna är också en möjlighet, men, två stycken? Dessutom borde detta visat tecken på strid. Medieuppgifter tycker jag talar för att det var en planerad gärning.

Det sista är också möjligt.

Skulle ju också kunna vara så att han gjort närmanden mot en av killarna, och att denna sedan bestämt sig för att ha ihjäl 26-åringen, med hjälp från en kompis.

Ja, som sagt, mycket som är möjligt. Tycker inte det finns något som entydigt pekar åt ena eller andra hållet. Förutom att det allra mesta talar för att det på något vis finns en koppling till offrets sexualitet.
Senast redigerad av Troian 2009-01-14 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in