Citat:
Ursprungligen postat av
Aspsusa
Intressant, min erfarenhet r precis den motsatta. Innan Valdoxan s anvnde jag melatonin (bde fr smn, och stmningshjande/antidepressivt), och att ta bgge tillsammans var som att ta absolut ingenting alls. Snarare som om de tog ut varandra. Prvade t.o.m. 3mg melatonin, vilket tidigare varit en stor dos fr mig, men nada. Stor besvikelse.
Valdoxanet verkar i mig metaboliseras fnigt lngsamt, vilket kanske r orsaken till att t.o.m. att byta ut Valdoxan mot Melatonin inte riktigt vill fungera. Har testat det ett par gnger, men Melatoninets tidigare s plitliga stmningshjande effekt fljande dag r mycket svag eller uteblir helt. Om jag minns rtt var insomningseffekten ok, men inte av "frndra dygnsrytmen" -kalibern. (Vill min dygnsrytm trots Valdoxanet glida, vilket kan hnda ffa p vren och vid stress, s tidigarelgger jag dosen 2-4h ngra dagar.)
Hmm, kan bero p nedregulering av MT -receptorerna - dom flesta som kr kombon cyklar dom med Valproisk Syra (valproat), vilket har bevisats uppregulera melatoninreceptorerna. Kan hnda att man behver uppregulerade receptorer fr att det faktiskt ska vara synergistiskt?
I vart fall s rder jag dig att cykla med Valproat, s att du fr tillbaka kicken i MT -receptorerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissFitt73
Jo jag skulle inte dricka alls pga av levern. Var p terbesk idag och hon valde att hja dosen till 50mg. Funkar inte det freslr hon brintallix som tillgg. Jag har sagt att jag inte vill g upp i vikt. Voxra har jag provat men den blir jag manisk av. Fan jobbigt med medicin :-(.
Ingen mening att dricka nd, du som r intelligent vet ju att alkohol r en av dom smsta psykoaktiva medlen som finns, bde i behandlings och russyfte. Om du mr bra, inte r deprimerad, s gr det att ha kul p krogen nd! =)
Bara man hnger med kompisar som dricker endast mttligt, och inte blir kalle-kalas p krogen, s har man trevligt nd, i mitt tycke.
(ja, jag r totalnykterist, var straight-edgare frut)
Att lgga till Brintellix kan definitivt vara en bra id, ser mig veterligen inga kontraindikationer, ej ser jag heller att den har ngon strre risk fr viktuppgng - verkar snarare som om att den har mindre risk fr det n traditionella SSRI.
Mycket intressant preparat frresten - en vldigt avancerad verkansprofil, mer en Serotonin-modulator n ngot annat - hjer och snker om vart annat.