2008-12-28, 20:08
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Ha sex är lagligt. Köpa och sälja är lagligt.

... men köpa och sälja sex är... olagligt...?

// George Carlin
Citera
2008-12-28, 21:01
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBaptist
Det finns ingen som av fri vilja skulle sälja sin kropp för pengar, det är en jävla slavhandel. Att knulla ett luder är att sparka på någon som ligger ned!

Det är det verkligen inte. Bara för att du inte kan tänka dig att sälja din kropp så kan du inte tvinga på alla andra dina åsikter och din moral. Sex är en tjänst som alla andra tjänster och de som vill köpa och sälja den tjänsten ska givetvis kunna göra det. Detta ska de kunna göra på ett tryggt sätt med fackföreningar, försäkringar, sjukersättning, företagshälsovård m.m.

Det finns inget som talar för att försäljning eller köp av sexuella tjänster skulle vara olagligt.

För övrigt skulle jag själv kunna tänka mig att prostituera mig om priset vore det rätta. Alla borde ha den rätten att göra det lagligt för det priset de vill.
Citera
2008-12-29, 01:30
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBaptist
Prostitution är så jävla fel, man ska inte behöva sälja sin kropp för att få sitt levebröd - det förstår väl vem som helst. Det finns ingen som av fri vilja skulle sälja sin kropp för pengar, det är en jävla slavhandel.

Några bevis för det uttalandet?

*håller fram mikrofon*
Citera
2008-12-29, 19:40
Bannlyst
värde

Vad är pengar ?
Pengar representerar värde !
Alltså är köp en värdering !
Ju mer pengar desto högre värde !

Hade en människa inte betalat så hade ju hanhon inte värderat akten , typ våldtäkt ?

Citera
2008-12-29, 22:26
Medlem
Det här argumentet mot prostitutionslagen såg jag för ett tag sedan. Tycker det är ganska klockrent:
http://www.direktdemokraterna.se/dev4/swapper1.php?VISASELECT=2153&ROOT=2153
Citera
2008-12-30, 12:22
Medlem
Kurrets avatar
Vilka politiska partier är för prostitution? (om några)
Citera
2008-12-30, 13:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra
Det här argumentet mot prostitutionslagen såg jag för ett tag sedan. Tycker det är ganska klockrent:
http://www.direktdemokraterna.se/dev4/swapper1.php?VISASELECT=2153&ROOT=2153
Varför är det klockrent? Jag tycker mycket illa om att se tiggare. Jag vill inte att vi ska tiggare. Det borde inte vara tillåtet. Givetvis uppmuntrar de som ger pengar till tiggare tiggeri, och det är olämpligt.
Citera
2009-01-03, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna.L
Det finns oftast en positiv intention med allt vi gör även fast tillvägagångssättet är dåligt .
Om jag vill minska min nervositet i olika sammanhang kan jag dricka ett glas vin . Jag gör det inte för att skada min lever utan för att bli mindre nervös .
Samma sak med prostitution det finns en positiv effekt .
Genom att förstå dessa positiva effekter ökar det förståelse och ödmjukhet inför andra människors val.

Jag tror att det går att förebygga men då måste man även se det positiva och våga prata om det,våga se :smekmånaden och den kan vara i flera år .
Jag tror inte på förbud .
Det går inte förbjuda!
Det är positivt att man kan komma i kontakt med eskorter tex på nätet!
Citera
2009-01-03, 07:42
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zathya
Det som talar mot är de som hamnar i situationen att de inte kan försörja sej på annat sätt, så de måste sälja sex även mot sin vilja, därför behövs något som skyddar dessa.

Men om samhället var annorlunda uppbyggt, så att alla alltid kan välja att försörja sej på annat sätt, så de bara e de som tycker de e askul och latjolajban att sälja sex som faktiskt kommer att göra det; ja då e de väl inget som ska behöva hindra dessa.....

De är nog dock inte så många; så i ett sådant samhälle så skulle det ändå va svårt att köpa sex även om det var lagligt, iom att köparna i så fall skulle vara betydligt fler än säljarna.

Men det e den enda humana formen som skulle kunna göra en legalisering ok, utan att det skadar nån.

Den fetmarkerade biten stämmer ju inte riktigt överrens med hur det är i Sverige Idag, man kan få hjälp om man vill. Men jag förstår hur du menar och håller med resten.
Citera
2009-07-10, 18:57
Medlem
feed-mes avatar
Samma sak som med droger så slipper man så otroligt många samhällsproblem om man legaliserar det.

Om man gör det olagligt, då tappar socialen hållningen av dem och märker att dem försvinner in i den undre världen och då kan man aldrig hjälpa dem, och de själva söker inte hjälp eftersom att de är rädda för att åka in p.g.a. det.

Jag tycker att prostitution ska vara lagligt för då slipper man traficing i mycket större utsträckning och man slipper en jävla massa annat äckligt som drabbar de prostituerade då dem är i den undre världen där polisen inte kan komma åt dem!

Vill gärna höra feministernas synpunkt. Ska det vara olagligt och göra verksamheten till en underjordisk verksamhet där man inte kan få tag i dem eller ska man legalisera det för att sociala myndigheterna ska kunna ge dem hjälp?
Citera
2009-07-10, 20:36
Medlem
hokoris avatar
Tycker att det självklart ska vara legalt då det ökar säkerheten både för de prostituerade och ger dem samma arbetsrättigheter som alla andra.
Plus att jag inte kan se varför det skulle vara olagligt?
Citera
2009-07-11, 01:52
Medlem
WordWarriors avatar
I Sverige har inte prostitiuerade tjejer mänskliga rättigheter. Ge dem detta, så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in