2008-12-20, 23:08
Medlem
Vad talar för / emot en legalisering av prostitution? Åsyftar fullständig legalisering - både för köp och försäljning - med instiftandet av diverse bordeller. Ser fram emot en spännande debatt!
Citera
2008-12-20, 23:33
Medlem
Emot talar alla pretton som ser det som snuskigt och omoraliskt samt
alla politiker som maste saga sa for att inte forlora 50% av sina roster, men som fortfarande har nog med pengar sjalv att kunna ga till lite dyrare stallen.

Hade aldrig gatt till nagon sjalv men man forstar ju folk som har amputerat ett ben eller ar utvecklingsstord och vill ligga. Sen tycker jag manniskor ska fa gora som dom vill. Vill nagon knulla med en hora sa far den val gora det.

Vad som talar for ar val egentligen ingenting.
Citera
2008-12-20, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Emot talar alla pretton som ser det som snuskigt och omoraliskt samt
alla politiker som maste saga sa for att inte forlora 50% av sina roster, men som fortfarande har nog med pengar sjalv att kunna ga till lite dyrare stallen.

Hade aldrig gatt till nagon sjalv men man forstar ju folk som har amputerat ett ben eller ar utvecklingsstord och vill ligga. Sen tycker jag manniskor ska fa gora som dom vill. Vill nagon knulla med en hora sa far den val gora det.

Vad som talar for ar val egentligen ingenting.
Inlägg sådana som detta gör mig så jävla förbannad alltså. Du är förmodligen själv en pervers jävla snuskgubbe som är utvecklingsstörd och har fått - om inte några lemmar - din förmåga att resonera amputerad med en nyliberal jävla nazist-skalpell.
Prostitution är så jävla fel, man ska inte behöva sälja sin kropp för att få sitt levebröd - det förstår väl vem som helst. Det finns ingen som av fri vilja skulle sälja sin kropp för pengar, det är en jävla slavhandel. Att knulla ett luder är att sparka på någon som ligger ned!
Citera
2008-12-21, 00:24
Medlem
poena.naturaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBaptist
Inlägg sådana som detta gör mig så jävla förbannad alltså. Du är förmodligen själv en pervers jävla snuskgubbe som är utvecklingsstörd och har fått - om inte några lemmar - din förmåga att resonera amputerad med en nyliberal jävla nazist-skalpell.
Prostitution är så jävla fel, man ska inte behöva sälja sin kropp för att få sitt levebröd - det förstår väl vem som helst. Det finns ingen som av fri vilja skulle sälja sin kropp för pengar, det är en jävla slavhandel. Att knulla ett luder är att sparka på någon som ligger ned!

Instämmer helt i vad du skriver... i varje fall första meningen.

Jag är också av den åsikten att jag egentligen inte ser prostitution som ett stort problem, det misstaget som det är alldeles för lätt att göra är att man drar all prostitution över en kam. T.ex. är det en enorm skillnad på sådan som är offer för människohandel för sexuella syften och de sexsäljare som, hör och häpna faktiskt säljer sex av fri vilja och tjänar bra på det. Hur kan du så kategoriskt utesluta att det faktiskt finns de som säljer av fri vilja?

Jag kan verkligen inte förstå hur någon kan ta sig rätten att moralisera och bestämma över vad andra människor får eller inte får göra enkom av ideologiska grunder. Det är de som moraliserar och pekar finger som är de största hypokraterna.

Låt människor göra som dom vill och låt dem ta de, ibland, kanske inte så roliga konsekvenserna(självfallet med undantag av brottsliga handlingar mm, ingen ska behöva utstå misshandel och dylikt.) av deras eget fria val oavsett om det handlar om prostitution eller bruk av narkotika

Jag tycker snarare att det bara finns positiva effekter med att släppa sexhandeln fri, den kan då ske under kontrollerade former och därmed minska risken för att de prostituerade utsätts för våld och annan högst otrevligt. Blir ju även fina slantar till statskassan om det får ske mer öppet.

Sedan tycker jag att du borde kunna prestera något argument som, om det nu är så självklart, inte går ut på "att det inser väl alla".
Citera
2008-12-21, 00:28
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen som av fri vilja skulle sälja sin kropp för pengar, det är en jävla slavhandel

Så alla dessa kvinnor som envist hävdar att de säljer sex av fri vilja fast inte sig själva ljuger alltså, eller är de bara förklädda agenter för sexindustrin?
Citera
2008-12-21, 01:29
Medlem
CurryCurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveHolmberg
Så alla dessa kvinnor som envist hävdar att de säljer sex av fri vilja fast inte sig själva ljuger alltså, eller är de bara förklädda agenter för sexindustrin?

Finns alltid folk som är villiga att göra vissa saker som helt enkelt inte skulle funka för andra. Problemet som jag ser det är politiskt snarare än personligt: genom att göra prostitution till ett yrke vilket som helst blir det svårt för arbetssökande som inte vill sälja sina kroppar. Hur ska man hantera det på arbetsförmedlingen om en bordell vill anställa någon? Ska det som vanligt räknas som att hon (oftast är det ju en hon) inte vill arbeta och alltså ska gå till socialen istället, om hon tackar nej till jobbet?
Citera
2008-12-21, 09:34
Medlem
Supertramp01s avatar
Citat:
Hahaha, Gud vilket korkad inlägg. Speciellt fettext. Vad du talar om är självklart slavhandeln och dess villkor / effekter etcetera. Det finns förstås också kvinnor som helt enkelt säljer sig för att de gillar det, tjäna lite pengar på sidan samtidigt som man får villkorslöst sex. Ingenting fel med det. Tyvärr är det ju så att det ibland kan vara svårt att skilja på en "independent" och trafficingoffer, så att säga, och därför är jag för illegaliseringen både köpandet och säljandet av sex, nu för tiden är endast det förstnämnda som är olagligt.

För övrigt finns det väl ett forum för prostitution, eller du kanske vill ha feministiska åsikter på det, jaja.

Citat:
Ursprungligen postat av CurryCurre
Finns alltid folk som är villiga att göra vissa saker som helt enkelt inte skulle funka för andra. Problemet som jag ser det är politiskt snarare än personligt: genom att göra prostitution till ett yrke vilket som helst blir det svårt för arbetssökande som inte vill sälja sina kroppar. Hur ska man hantera det på arbetsförmedlingen om en bordell vill anställa någon? Ska det som vanligt räknas som att hon (oftast är det ju en hon) inte vill arbeta och alltså ska gå till socialen istället, om hon tackar nej till jobbet?
Ett yrke? Nej, nej. Aldrig & omöjligt. Men en accepterad (läs: laglig) hobby? Visst.
Senast redigerad av Supertramp01 2008-12-21 kl. 09:46.
Citera
2008-12-21, 10:27
Medlem
Citat:

Det är fortfarande _din_ syn på kroppen, och hur du skulle vilja behandla den. Alla delar inte den åsikten. Förklara gärna närmare vad du menar med uttrycket i fetstil.

Och vem påstådde förresten att de prostituerade absolut måste vara kvinnor?

Varenda fotomodell säljer sin kropp, ja även dom i H&M katalogen, annars hade dom likväl kunnat sätta kläderna på en docka och fotat.

Och en fråga till, hur kommer det sig alla dom flesta feminister är jävligt fula rent utseendemässigt? Min teori är att många vackra & framgångsrika kvinnor är nöjda med situationen och bryr sig därmed inte om att hitta på orsaker till att grisförklara var och varannan gubbe som kommer i dess väg.

Nä, nu hinner jag inte skriva mer, ska ner till grannen o spruta henne i håret för en tjuga =)
Citera
2008-12-21, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Och en fråga till, hur kommer det sig alla dom flesta feminister är jävligt fula rent utseendemässigt? Min teori är att många vackra & framgångsrika kvinnor är nöjda med situationen och bryr sig därmed inte om att hitta på orsaker till att grisförklara var och varannan gubbe som kommer i dess väg.

bästa frågeställningen i den här tråden!
Citera
2008-12-21, 13:17
Medlem
WERYs avatar
Huruvida feminister är fula eller inte är bara en smakfråga. Sen så har det ju även med saken att göra att utseende fixeringen är för stor i samhället. Somliga har kanske bra egenskaper som person men det räknas aldrig för man går på utseendet hela tiden och då blir dessa feminister för att kämpa för ett samhälle där man kan värdesätta egenskaper istället för ett bra utseende

Men utseende är fortfarande en smakfråga

Vad gäller mina åsikter om prostitution...
Jag är helt emot trafficing och bordeller med hallickar då dessa jobbar på slavhandel.

Har däremot förståelse för den enskilde som prostituerar sig för att kunna leva och ha råd men det betyder inte att allt är bra. Så ska det vara lagligt så ska det bara vara för frilansare som basar över sig själva och utan massa jävla hallickar som bråkar o förstör för alla

Men legaliserar man bordeller så blir det inte säkrare då det kommer finnas svartbordeller som jobbar under ytan och skiter i taxeringen precis som att det ständigt förekommer olagliga spelautomater trots att det är lagligt o använda jack vegas automater i Sverige. Så legalisering ändrar inte på situationen tyvärr
Citera
2008-12-21, 14:50
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:

Precis, för att slita med ett tungt jobb och övermänsklig arbetsbelastning +40 timmar, gör ju också de flesta av egen fri vilja. Och har absolut inte mer gemensamma nämnare med slavhandel?
Citera
2008-12-21, 16:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Vissa saker ska vara gratis, för det är trevligare. Ren luft att andas. Vatten att dricka. Sex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in