• 1
  • 2
2008-12-20, 20:49
Medlem
Hej,
Jag håller på formatera om min dator så mitt i allting så måste jag skriva ner min "Product key", Så jag skriver ner koden med 25 tecken som står på min dator med ett klistermärke. Men när jag gör det så står det att den inte fungerar :/.

Vad ska jag göra för att kunna komma förbi det? Eller ha en key som fungerar?!?!

Hjälp så fort som möjligt
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-12-21 kl. 17:18. Anledning: rubrik
Citera
2008-12-20, 20:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Du kanske inte installerar samma version av os'et som du har produktkod till? Leta fram os skivan du fick med datorn så skall du se att det går bättre...

Kolla även att du skriver i rätt kod det är lätt att blanda ihop 0 och O
Citera
2008-12-20, 20:50
Medlem
Ring Microsoft och be dom aktivera din kod.
Citera
2008-12-20, 20:54
Medlem
Tror inte att jag fick med någon skiva :/ Och det är väll alldeles försent att ringa dom nu? Jag behöver nämligen allting klart idag
Citera
2008-12-20, 20:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No0bKiller
Tror inte att jag fick med någon skiva :/ Och det är väll alldeles försent att ringa dom nu? Jag behöver nämligen allting klart idag
Leta då reda på en skiva med samma OS version som du hade innan..
Citera
2008-12-20, 21:24
Medlem
Ibland får man ingen cd-skiva, utan dom brukar göra som en "backup" av OSet på en hårddisk. Du vet inte om du har tagit bort en massa filer, som kan ha varit operativsystemet?
Citera
2008-12-20, 21:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No0bKiller
Hej,
Jag håller på formatera om min dator så mitt i allting så måste jag skriva ner min "Product key", Så jag skriver ner koden med 25 tecken som står på min dator med ett klistermärke. Men när jag gör det så står det att den inte fungerar :/.

Vad ska jag göra för att kunna komma förbi det? Eller ha en key som fungerar?!?!

Hjälp så fort som möjligt
vilken version installerar du?

EDIT
Har några keys liggandes som fungerar utmärkt XPhome och XPprof kan PMa om intresse finnes
Senast redigerad av epost72 2008-12-20 kl. 21:40.
Citera
2008-12-20, 21:44
Medlem
Jag fixade det nu, lyckades hitta en key som fungerade =), Men har en annan fråga för att sätta upp ett trådlöst nätverk. hur gör man? :P allt fungerade när jag fick datorn så kan inget xD
Citera
2008-12-20, 22:05
Medlem
För det första, har du en trådlös router hemma? Så du kan koppla upp dig till den?
Isf, om du har det, så sitter du nära routern, går in på mina nätverklsplatser, och hoppas på att din dator hittat ditt trådlösa nätverk, sedan ansluter du, men om du måste ange en WEP nyckel, så kolla under routern, iaf så har jag, jag har en speedtouch.
Citera
2008-12-21, 01:20
Medlem
Ja, självklart varför skulle jag försöka få mitt "trådlösa nätverk" att funka?

Får inget att funka o blir galen.. lust att slänga ut skiten genom fönstret.. Vill bara få igång internet kan någon dra ihop eller länka till någon bra guide?
Citera
2008-12-21, 01:22
Medlem
b0gfettos avatar
En noob killer löser väl det på två röda? Eller ska det vara noob kille?
Citera
2008-12-21, 01:23
Medlem
carbsons avatar
Du måste nog skaffa drivrutinerna för ditt trådlösa nätverkskort. (antar att du sitter med en laptop.) kolla din dators tillverkares hemsida. dra hem drivers o spara på en usb-sticka.

sen borde det funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in