• 1
  • 2
2008-12-19, 13:27
Medlem
Ett problem som har uppstått nyligen är att när jag kollar på film via VLC(och andra videospelare) så hackar bilden, dock inte ljudet. Detta hände för kanske högst tre dagar sedan...vad kan problemet vara?
Citera
2008-12-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxaren
Ett problem som har uppstått nyligen är att när jag kollar på film via VLC(och andra videospelare) så hackar bilden, dock inte ljudet. Detta hände för kanske högst tre dagar sedan...vad kan problemet vara?
Berätta mer.
Har du nedladdningsprogram i gång samtidigt, vad har du för minne, har du mycket större filer på skrivbordet osv??
Citera
2008-12-19, 13:32
Medlem
Har 768 mb ram, 1,7 ghz processor, har en hårddisk på 51,4 gb. Som sagt, jag har aldrig haft detta problem förut, allt har flytit på hur bra som helst tills för 3 dagar sedan drygt...
Citera
2008-12-19, 13:37
Medlem
Det brukade hända mig ständigt innan också, men för ett par dagar sen uppdaterade jag VLC. Nu funkar det hur bra som helst. Så testa det!
Citera
2008-12-19, 13:45
Medlem
Zamia, testade att uppdatera till nyaste...samma problem :/

Vafan kan felet vara egentligen, börjar bli galen nu!
Citera
2008-12-19, 14:02
Medlem
Spaxxens avatar
Testa CCCP istället för VLC
Citera
2008-12-19, 16:46
Medlem
Ingen som vet något mer?
Citera
2008-12-19, 17:25
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Har 768 mb ram, 1,7 ghz processor, har en hårddisk på 51,4 gb. Som sagt, jag har aldrig haft detta problem förut, allt har flytit på hur bra som helst tills för 3 dagar sedan drygt...

768/1.7/51.4 låter ju inte så kartigt till att börja med...
Dom flesta har väl åtminstone 2-3Gb/4x2/1000 nuförtiden förutsatt att det är samma tillverkare av processor...så jag skulle INTE bli förvånad om problemet ligger just där...
Vet inte hur det är med dig, men 51,4 gig fyller jag på 2-3 dagar och en full hd lär ju gå djävligt långsamt och om du dessutom har ditt OS där så förbättrar det ju knappast situationen?
Bara en tanke från en en ganska okunnig användare jämfört med andra på detta forum
Har själv kämpat mot ett virus nu i över ett dygn,det slöade ner datorn nåt rejält...Men se mitt eviga tack till alla FB-användare i "vundo-tråden"
Ett alternativ?
Men det verkar konstigt att du "BARA" har en hd på 51.4 gig...inte för att dryga mig, men det är djävligt LITE faktiskt

//CrimsonIdol
Citera
2008-12-19, 19:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ingen som vet något mer?

Kolla vad växlingsfilen/cpu ligger på när det blir så
Citera
2008-12-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Kolla vad växlingsfilen/cpu ligger på när det blir så

Hur kollar man det?
Citera
2008-12-20, 00:47
Medlem
Kan va codec fel, prova lite andra spelare och codecs tex CoreAvc+Zoomplayer+Ac3filter (mkt bra kombo förövrigt ) eller CCCP med Media player classic. Som sagt så verkar din dator vara i klenaste laget. Det kan även hjälpa att helt enkelt installera om mjukvaran eller uppdatera den till nyare version som någon tidigare nämnde. Det gäller att prova sej fram, det som funkar för En är kanske skit för en Annan..
Citera
2008-12-20, 00:54
Medlem
.Kandidatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxxen
Testa CCCP istället för VLC

CCCP är ingen mediespelare, det är ett codec pack. Combined Community Codec Pack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in