Men är det inte ändå lite konstigt att allt har fungerat hur bra som helst förutom de 3 sista dagarna? Då kan det väl inte handla om codecs o dylikt? Virus kanske?
Vad för slags filmer är det du kollar på? hur är de encodade d.v.s. ? Ditt grafikkort kanske inte klarar av att skala upp full-hd filmer, om det är det som hackar.
Prova med olika mediaspelare. Kolla minnes- och cpuanvändning. du ser det enklast genom aktivitetshanteraren.
Ladda hem "Tune up Utilities" och scanna datorn efter fel.
Men är det inte ändå lite konstigt att allt har fungerat hur bra som helst förutom de 3 sista dagarna? Då kan det väl inte handla om codecs o dylikt? Virus kanske?
Du kan ju testa att defragmentera hårddiskarna samt eventuellt göra rent i din burk med tryckluft.
Vad för slags filmer är det du kollar på? hur är de encodade d.v.s. ? Ditt grafikkort kanske inte klarar av att skala upp full-hd filmer, om det är det som hackar.
Prova med olika mediaspelare. Kolla minnes- och cpuanvändning. du ser det enklast genom aktivitetshanteraren.
Ladda hem "Tune up Utilities" och scanna datorn efter fel.
Lol CpU Usage låg på 99-100% och PF Usage låg på 343 Mb...
Hade samma fel jag med, mitt fungerade fint, men sen helt plötsligt började de hacka. Laddade ned vlc 0.8.5, fungerar fint nu! trodde också att det berodde på diskutrymmet eller nått, men det var det inte.
Bilden funkar hur bra som helst nu efter att jag installerat CCCP och använder Media Player Classic som uppspelare. Hur kommer det sig?
Din dator har begränsade resurser. Media Player Classic är resurssnålt (använder lite resurser för att få jobbet gjort). VLC med flera är resurskrävande (använder mycket resurser för att få jobbet gjort).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!