• 1
  • 2
2008-12-20, 00:57
Medlem
Men är det inte ändå lite konstigt att allt har fungerat hur bra som helst förutom de 3 sista dagarna? Då kan det väl inte handla om codecs o dylikt? Virus kanske?
Citera
2008-12-20, 01:19
Medlem
Ubbegubbens avatar
Vad för slags filmer är det du kollar på? hur är de encodade d.v.s. ? Ditt grafikkort kanske inte klarar av att skala upp full-hd filmer, om det är det som hackar.

Prova med olika mediaspelare. Kolla minnes- och cpuanvändning. du ser det enklast genom aktivitetshanteraren.

Ladda hem "Tune up Utilities" och scanna datorn efter fel.
Citera
2008-12-20, 01:20
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxaren
Men är det inte ändå lite konstigt att allt har fungerat hur bra som helst förutom de 3 sista dagarna? Då kan det väl inte handla om codecs o dylikt? Virus kanske?
Du kan ju testa att defragmentera hårddiskarna samt eventuellt göra rent i din burk med tryckluft.
Citera
2008-12-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbegubben
Vad för slags filmer är det du kollar på? hur är de encodade d.v.s. ? Ditt grafikkort kanske inte klarar av att skala upp full-hd filmer, om det är det som hackar.

Prova med olika mediaspelare. Kolla minnes- och cpuanvändning. du ser det enklast genom aktivitetshanteraren.

Ladda hem "Tune up Utilities" och scanna datorn efter fel.

Lol CpU Usage låg på 99-100% och PF Usage låg på 343 Mb...
Citera
2008-12-20, 01:43
Medlem
Spaxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kandidaten
CCCP är ingen mediespelare, det är ett codec pack. Combined Community Codec Pack
Tack för den informationen ....

Hade han sökt på det hade det kanske löst problemet ..
Citera
2008-12-20, 11:40
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Lol CpU Usage låg på 99-100% och PF Usage låg på 343 Mb...

Då ligger problemet med största sannolikhet där, att Cpun jobbar för hårt.
kolla vilket/vilka program som drar mycket cpu
Citera
2008-12-21, 21:21
Medlem
Bilden funkar hur bra som helst nu efter att jag installerat CCCP och använder Media Player Classic som uppspelare. Hur kommer det sig?
Citera
2008-12-22, 08:47
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Bilden funkar hur bra som helst nu efter att jag installerat CCCP och använder Media Player Classic som uppspelare. Hur kommer det sig?
Kan ha varit något problem med olika codecs som krånglade när de var installerade ihop eller något liknande.
Citera
2009-10-04, 23:44
Medlem
Hade samma fel jag med, mitt fungerade fint, men sen helt plötsligt började de hacka. Laddade ned vlc 0.8.5, fungerar fint nu! trodde också att det berodde på diskutrymmet eller nått, men det var det inte.
Citera
2009-10-05, 07:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-10-06, 08:47
Medlem
Citat:

Din dator har begränsade resurser. Media Player Classic är resurssnålt (använder lite resurser för att få jobbet gjort). VLC med flera är resurskrävande (använder mycket resurser för att få jobbet gjort).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in