Vill uppdatera det ni är inne på - då jag emellanåt upptäcker gränsfall i någon mening (ett sådant fall tidigare idag).
Utgångspunkten är det fetade, med understrykning på ett ställe i Ruskigbuss post.
Just Ruskigbuss mening "[...] ok att återvända till en tråd man skrivit i - men med det nya kontot. Om man samtidigt gör klart att man är en gammal användare - eller undviker att backa upp den gamla användarkontots inlägg" finner jag intressant och viktig. Detta med ett samtidigt klargörande av annat konto i samma tråd (och/eller samma diskussions-/ämnesdel inuti en tråd) när så föreligger, det skulle jag vilja se oftare från flashbackare.
Frågan är här också: Var går gränsen för s.k. uppbackning? Kanske finns det inget absolut heltäckande svar på den frågan helt enkelt. Jag funderar lite högt här.
Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Som jag fattat det är det bara om man diskuterar/håller med sig själv i en tråd, dvs använder sitt smurfkonto i samma tråd som man för en diskussion med sitt vanliga konto, som är förbjudet? Men det är möjligt att jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snövit
Inte enbart. Missbruk kan det ju också vara om du med ett annat konto har en annan åsikt för att få igång debatten eller liknade.
Citat:
Ursprungligen postat av
micaele
Det är vad som har framkommit, ja. Samma forum, samma ämnen och även samma trådar - så länge du inte diskuterar med dig själv eller arbetar extra hårt för att framföra dina åsikter dubbelt upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snövit
Du får skriva i samma ämnen men du får inte missbruka dina användare och tex föra fram en agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Skälet till den här regeln är förstås att vi inte vill ha debatter där någon sida försöker tillvinna sej fördelar i debatten genom att låtsas vara flera användare.
[...]
(Dvs - om man helt byter användarkonto, så är det ok att återvända till en tråd man skrivit i - men med det nya kontot. Om man samtidigt gör klart att man är en gammal användare - eller undviker att backa upp den gamla användarkontots inlägg.)
För att kommentera topic-rubriken så är min åsikt den (utan att veta hur det ligger till på den fronten exakt idag) att Flashbacks moderatorer bör ha möjlighet till att se de ip-adresser Flashbackmedlemmar skriver ifrån. Hoppas det är så i dag, så att det vid befogade tillfällen/fall snabbt går att använda sig av den möjligheten. Hur detta, denna kännedom, sedan används/hanteras av moderatorn i fråga eller admin, det är en annan fråga.