2009-01-06, 22:52
Bannlyst
Har en fundering kring detta. Det finns en tråd där man kan lägga upp bilder på sina könsorgan. En del medlemmar registrerar ett nytt konto för att lägga upp en bild på sitt kön där, får dom göra det?

Sen kom jag och tänka på en annan sak. Om jag har ett familjeproblem som jag vill ta upp eller ha lite synpunkter på i R&S då kanske jag vill starta ett nytt namn för att inte outa detta namn. Får jag göra det?
Citera
2009-01-06, 23:03
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Har en fundering kring detta. Det finns en tråd där man kan lägga upp bilder på sina könsorgan. En del medlemmar registrerar ett nytt konto för att lägga upp en bild på sitt kön där, får dom göra det?

Sen kom jag och tänka på en annan sak. Om jag har ett familjeproblem som jag vill ta upp eller ha lite synpunkter på i R&S då kanske jag vill starta ett nytt namn för att inte outa detta namn. Får jag göra det?

Varför inte?

Det är väl den främsta orsaken till flera nick, förutom gravt trollande. Kanske nu inte att visa upp snoppen, men att ta upp känsliga och udda frågor man inte vill koppla ihop med ett inarbetat nick.

Om det snopp-postande nicket skulle starta en diskussion med användarens första nick, där de hyllar snoppens form eller kanske börjar gräla om storleken, blir det lite knivigare. Då är det nog dags för mods att ingripa, samt psykvården.

Det har väl inte blivit strängare regler kring nicknames?
Citera
2009-01-06, 23:06
Medlem
Ruskigbusss avatar
Svar ja på båda frågorna.

Så länge du inte använder något annat konto för att antingen berömma ditt eget könsorgan eller ge dej själv råd i den knepiga frågan.
Citera
2009-01-13, 23:02
Medlem
Pratbubblans avatar
Sådant här gör mig så jävla arg:

Citat:
Ken_Park/svampadOskitsur permbannade 1.07

svampadOskitsur: https://www.flashback.org/member.php?u=286384

Ken_Park: https://www.flashback.org/member.php?u=155112

Det är alltså samma person och har postat omväxlande i t.ex. följande trådar.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=820154
https://www.flashback.org/showthread.php?t=821366
https://www.flashback.org/showthread.php?p=14605528#post14605528

Ska det vara så jävla svårt att driva sin linje och uttrycka sina åsikter utan att ta hjälp av en smurf för detta? Hade han så dåliga argument att han var tvungen att vara två personer för att förstärka sina åsikter? Lågvatten tycker jag. Bra gjort av vem det nu var att misstänka/upptäcka hur det låg till.
Citera
2009-02-26, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Användare som tipsar eller att man själv lägger märke till något skumt. T.ex. att två användare skriver på samma sätt i samma trådar.

Så om man skriver liknande någon annan användare så riskerar man alltså att bli avstängd? Även om det nödvändigtvist inte skrivs i samma trådar eller forumsdelar för den delen?
Citera
2009-02-26, 16:59
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argorn
Så om man skriver liknande någon annan användare så riskerar man alltså att bli avstängd? Även om det nödvändigtvist inte skrivs i samma trådar eller forumsdelar för den delen?

Nej men om du skriver liknade och driver samma frågor med två användare riskerar du att bli avstängd även om du inte postar i samma trådar.
Citera
2014-05-10, 21:20
Medlem
Riskmans avatar
Vill uppdatera det ni är inne på - då jag emellanåt upptäcker gränsfall i någon mening (ett sådant fall tidigare idag).
Utgångspunkten är det fetade, med understrykning på ett ställe i Ruskigbuss post.

Just Ruskigbuss mening "[...] ok att återvända till en tråd man skrivit i - men med det nya kontot. Om man samtidigt gör klart att man är en gammal användare - eller undviker att backa upp den gamla användarkontots inlägg" finner jag intressant och viktig. Detta med ett samtidigt klargörande av annat konto i samma tråd (och/eller samma diskussions-/ämnesdel inuti en tråd) när så föreligger, det skulle jag vilja se oftare från flashbackare.

Frågan är här också: Var går gränsen för s.k. uppbackning? Kanske finns det inget absolut heltäckande svar på den frågan helt enkelt. Jag funderar lite högt här.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Som jag fattat det är det bara om man diskuterar/håller med sig själv i en tråd, dvs använder sitt smurfkonto i samma tråd som man för en diskussion med sitt vanliga konto, som är förbjudet? Men det är möjligt att jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Inte enbart. Missbruk kan det ju också vara om du med ett annat konto har en annan åsikt för att få igång debatten eller liknade.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är vad som har framkommit, ja. Samma forum, samma ämnen och även samma trådar - så länge du inte diskuterar med dig själv eller arbetar extra hårt för att framföra dina åsikter dubbelt upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du får skriva i samma ämnen men du får inte missbruka dina användare och tex föra fram en agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Skälet till den här regeln är förstås att vi inte vill ha debatter där någon sida försöker tillvinna sej fördelar i debatten genom att låtsas vara flera användare.
[...]
(Dvs - om man helt byter användarkonto, så är det ok att återvända till en tråd man skrivit i - men med det nya kontot. Om man samtidigt gör klart att man är en gammal användare - eller undviker att backa upp den gamla användarkontots inlägg.)
För att kommentera topic-rubriken så är min åsikt den (utan att veta hur det ligger till på den fronten exakt idag) att Flashbacks moderatorer bör ha möjlighet till att se de ip-adresser Flashbackmedlemmar skriver ifrån. Hoppas det är så i dag, så att det vid befogade tillfällen/fall snabbt går att använda sig av den möjligheten. Hur detta, denna kännedom, sedan används/hanteras av moderatorn i fråga eller admin, det är en annan fråga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in