2008-12-19, 12:28
Medlem
Kan dom det ifall jag tex har två olika konton kan ni då se vilket det andra användarnamnet/kontot är?
Senast redigerad av Karate Kenta 2008-12-19 kl. 13:16.
Citera
2008-12-19, 12:40
Medlem
CraigChrists avatar
Dem borde möjligtvis kunna kolla upp från vilket IP kontona surfar.
Citera
2008-12-19, 13:01
Medlem
Amazingthings avatar
Jag har för mig om att bara Admin kan kolla det.
Citera
2008-12-19, 13:15
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Kan ni det ifall jag tex har två olika konton kan ni då se vilket det andra användarnamnet/kontot är?
Nej det kan vi inte. Vissa mods har IP-sök och kan kolla upp om det skulle dyka upp något misstänkt.
Citera
2008-12-19, 14:04
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Dem borde möjligtvis kunna kolla upp från vilket IP kontona surfar.

Vilket inte behöver betyda ett skit.
Citera
2008-12-19, 14:19
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Nej det kan vi inte. Vissa mods har IP-sök och kan kolla upp om det skulle dyka upp något misstänkt.

Som vad och hur får ni reda på det ?
Citera
2008-12-19, 14:43
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Som vad och hur får ni reda på det ?
Användare som tipsar eller att man själv lägger märke till något skumt. T.ex. att två användare skriver på samma sätt i samma trådar.
Citera
2008-12-19, 14:50
Medlem
Ful Fisks avatar
Det finns ju många som är direkt enkla att se. Utan att nämna några namn så har ju en av flashbacks större konspiratörer minst 2 konton i alla fall. Den som inte fattar det lär heller inte lyckas skriva in flashback.info i adressfältet.

Dessutom kollas väll bara de som begått regelbrott eller de som liknar någon tidigare bannad användare. Smurfar är ju tillåtet enligt reglerna.
Citera
2008-12-19, 15:00
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Dessutom kollas väll bara de som begått regelbrott eller de som liknar någon tidigare bannad användare. Smurfar är ju tillåtet enligt reglerna.
Precis.
Citera
2009-01-06, 02:57
Medlem
Pratbubblans avatar
Lägger beslag på denna tråd för att fråga en sak om dubbla konton.

Jag har ett annat konto. Ett som jag startade år 2005. Alltså långt innan detta, men jag använder det inte ofta. Har bara runt 100 inlägg med det. Och jag vet att man inte får skriva med båda användarna i samma tråd, men jag skulle vilja pimpa det andra kontots avatar. Men jag har ju redan härjat i avatartråden med den här användaren. Anses det fel att jag går in i avatartråden med den andra användaren och ber att få den avataren pimpad också? Jag är ju inte där för att diskutera. Och likaså är det fel om jag skulle gå in i tråden för forumfel med den andra användaren med tanke på att jag skriver där ofta med den här användaren? Dessa två trådar är ju inga renodlade diskussionstrådar. Vore bra att få veta hur det ligger till.
Citera
2009-01-06, 03:20
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Lägger beslag på denna tråd för att fråga en sak om dubbla konton.

Jag har ett annat konto. Ett som jag startade år 2005. Alltså långt innan detta, men jag använder det inte ofta. Har bara runt 100 inlägg med det. Och jag vet att man inte får skriva med båda användarna i samma tråd, men jag skulle vilja pimpa det andra kontots avatar. Men jag har ju redan härjat i avatartråden med den här användaren. Anses det fel att jag går in i avatartråden med den andra användaren och ber att få den avataren pimpad också? Jag är ju inte där för att diskutera. Och likaså är det fel om jag skulle gå in i tråden för forumfel med den andra användaren med tanke på att jag skriver där ofta med den här användaren? Dessa två trådar är ju inga renodlade diskussionstrådar. Vore bra att få veta hur det ligger till.
Som jag fattat det är det bara om man diskuterar/håller med sig själv i en tråd, dvs använder sitt smurfkonto i samma tråd som man för en diskussion med sitt vanliga konto, som är förbjudet? Men det är möjligt att jag har fel.
Citera
2009-01-06, 14:37
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Som jag fattat det är det bara om man diskuterar/håller med sig själv i en tråd, dvs använder sitt smurfkonto i samma tråd som man för en diskussion med sitt vanliga konto, som är förbjudet? Men det är möjligt att jag har fel.

Inte enbart. Missbruk kan det ju också vara om du med ett annat konto har en annan åsikt för att få igång debatten eller liknade. För att vara på den säkra sidan ska man inte delta i samma trådar men att i en mastrodonttråd om avatarer efterfråga en med båda kontona kan jag inte se som något som helst missbruk. Däremot är det missbruk att starta liknade trådar med olika användare för att på så sätt få fram sin hjärtefråga mer.

Alltså jag anser att det är ok att efterfråga en avatar med en smurf i stora avatartråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in