Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-07, 03:00
  #1
Medlem
BobWilliss avatar
Ärendet kanske drunknar i allt annat om O.G och hackande just nu så jag ställer frågan här:

Med anledning av O.Gs och Läderlasses utspel på sin sida:
http://kriminellt.com/news.php
Citat:
Vi (OG) har blivit hackade http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2283241.svd.

Efter Dano och OG gjort en utfästelse på 500.000 kr kom svaret fort och som en chock för oss, Jan Axelsson och nazister låg bakom hackningen.

Redan efter några minuter kunde alla se uppgifterna och privata mail på flashbacks forum. Att sedan Admin på Flashback, Jan Axelsson, låter alla uppgifter ligga uppe på forumet och öppnar låsta trådar känns väldigt tråkigt för oss.

Länkar om Axelsson

Jan Axelsson: Den nazistiska hemsidan får vara kvar
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9912/17/jan.html

Stoppa de nazistiska hemsidorna
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9912/17/nazi.html
Hur ser Flashbacks grundare och ägare på dessa allvarliga anklagelser?
Vad kommer man vidta för åtgärder för att få dem att förstå att Janne & hans glada nazistgäng inte är dem som ligger bakom detta?
2009-01-07, 03:08
  #2
Medlem
Jag bidrar med frågor.

Vad är Jans reaktion, är han rädd, har han "folk" som ställer upp?

Kommer Jan att behöva gömma sig?

Om nu detta löses ekonomiskt, hur mycket tror ni Jan får betala för att gå fri från detta?

Kommer Jan att offra information om användare till OG?

Vidare frågor kommer.
2009-01-07, 03:20
  #3
Medlem
Ladidas avatar
Det är väl inte "flashback" som sådant som hackat någon sida som jag förstår utan mera att det lagts upp länkar till epostkonton och liknande här.
Likaväl som det läggs upp passwords till porrsidor och konton där, eller den gången när aftonbladets servers alla konton blev crackade.

Det är väl ingen som är så jävla naiv att man tror att Jan A sitter och hackar på nätterna och lägger upp det här?
Det vore ju väldigt absurt, sedan tycker jag det är lite löjligt faktiskt av O.G att bete sig som man gör.
Ifall man har dålig säkerhet så stämmer man i bäcken dvs där det brister inte på en nätsida där hackarna eller liknande har lagt upp informationen.

Skjut inte budbäraren, det är ju ganksa löjligt.
2009-01-07, 03:20
  #4
Avstängd
Diskmaskinens avatar
Vem bryr sig om OG? Vad annars har vi poliser till?
2009-01-07, 03:21
  #5
Medlem
bästisweedens avatar
Han har iallafall bytt avatar, så hur han än är inblandad har han bara grävt ner sig ännu mer... frågan är vem den tomten är, stor i orden men liten på jorden?

reveal yourself!
2009-01-07, 03:21
  #6
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida


Skjut inte budbäraren, det är ju ganksa löjligt.
Inte bara löjligt det är livsfarliga anklagelser. Jävligt dumma sådana eftersom alla vet att Janne Axelsson vurmar för att alla ska få säga sitt hur korkat det än är.
2009-01-07, 03:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det är väl inte "flashback" som sådant som hackat någon sida som jag förstår utan mera att det lagts upp länkar till epostkonton och liknande här.
Likaväl som det läggs upp passwords till porrsidor och konton där, eller den gången när aftonbladets servers alla konton blev crackade.

Det är väl ingen som är så jävla naiv att man tror att Jan A sitter och hackar på nätterna och lägger upp det här?
Det vore ju väldigt absurt, sedan tycker jag det är lite löjligt faktiskt av O.G att bete sig som man gör.
Ifall man har dålig säkerhet så stämmer man i bäcken dvs där det brister inte på en nätsida där hackarna eller liknande har lagt upp informationen.

Skjut inte budbäraren, det är ju ganksa löjligt.

Men nu tänker vi oss att det är Jan, och ingen annan.

För det är ju så OG verkar tänka.

Hur ska vi rädda Jan då?

Kan vi låta Jan vara inneboende hos en FB medlem varje dag för att på så sätt gömma sig?

Ge oss en plan, lite information!
2009-01-07, 03:22
  #8
Avstängd
Bowzers avatar
Finns det någonting som bekräftar att det verkligen är han som styrt upp denna hackning? Är det tips från smålökar eller är det närstående till J.A som tjallat?
För 500 000:- säger många personer många konstiga, och inte alltid sanna, saker.

REQ: Länk till Jans medlemssida?
__________________
Senast redigerad av Bowzer 2009-01-07 kl. 03:28.
2009-01-07, 03:28
  #9
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowzer
Finns det någonting som bekräftar att det verkligen är han som styrt upp denna hackning? Är det tips från smålökar eller är det närstående till J.A som tjallat?

För 500 000:- säger många personer många konstiga, och inte alltid sanna, saker.
Äh, det är väl nån liten fitta som sitter och vattnar utan någon egentligen anledning.

Jag kan sätta min pungpåse på att det inte är Jan.A som sitter och näthackar på nätterna.
Att vara så urbota dum att man hackar O.G's hemsida det tror jag inte han är, därimot att på lite rebelliskt maner lägga ut pedofilers namn och adresser och liknande som man gjorde förr i världen.
-Jomenvisst, att hacka en känd kriminells organisations födokrok...det är ju så jävla dumt att klockorna stannar och aldrig i mitt liv skulle jag tro något sådant.

Som sagt för 500 lök säger man mycket dumt, själv tror jag att Läderlasse mfl har kokat ihop skiten själv.
De har sett att kontona legat uppe här och sedan försökt dra linjerna...att man sedan påstår att man utfärdat 500.000kr och att någon tagit emot belöningen tycker jag luktar nys lång väg.

Man vill väl ha någon att skylla på och alternativt pressa på sekiner. Det är min teori varjefall.

Hackarna kan ju rakryggade erkänna istället för att sitta på pojkrummet och dra i snasen till World of Warcraft.
2009-01-07, 03:32
  #10
Avstängd
Attackliberals avatar
Jag antar att om det skulle brännas kommer Jan att åka kvickt till en filial i UK. Varför inte ta en längre semester? Det enda som hindrar honom är ett slitet kontor i Sthlm, eller hur? Familj o.s.v. kan hänka på om det är så.

Vidare är det inte hans fel.

OG angriper yttrandefriheten då de själv gjort bort sig genom att inte använda kryptering.

Det verkliga huvudet som SKA och KOMMER rulla är LäderLasses p.g.a. dumhet.

Detta är vad jag tror, spekulerar på fyllan o.s.v.
2009-01-07, 03:40
  #11
Medlem
chribsson2s avatar
Det är ju en jävla travesti egentligen. Här har vi en sajt som heter kriminelt.com som startas för att exponera peddos och andra våldtäktsmän. Som tas över av yrkeskriminella som fortsätter, sin vana trogen, att mer eller mindre förtäckt hota och skrämma.
Så nu är det en kriminell sida i ordets rätta bemärkelse.

Mördare och våldsmän som ska skydda oss mot peddon. Jag tror inte det är riktigt rätt.....
2009-01-07, 03:51
  #12
Medlem
roobbes avatar
Finns väll fan ingen vettig människa som kan tro på det som står på kriminellt.com, för deras del handlar det väll bara om att ha nån att skylla på snabbt för att inte verka löjliga.

Sen 500k, tror jag är ett lika stort påhitt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback