2009-01-07, 03:00
Medlem
BobWilliss avatar
rendet kanske drunknar i allt annat om O.G och hackande just nu s jag stller frgan hr:

Med anledning av O.Gs och Lderlasses utspel p sin sida:
http://kriminellt.com/news.php
Citat:
Vi (OG) har blivit hackade http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2283241.svd.

Efter Dano och OG gjort en utfstelse p 500.000 kr kom svaret fort och som en chock fr oss, Jan Axelsson och nazister lg bakom hackningen.

Redan efter ngra minuter kunde alla se uppgifterna och privata mail p flashbacks forum. Att sedan Admin p Flashback, Jan Axelsson, lter alla uppgifter ligga uppe p forumet och ppnar lsta trdar knns vldigt trkigt fr oss.

Lnkar om Axelsson

Jan Axelsson: Den nazistiska hemsidan fr vara kvar
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9912/17/jan.html

Stoppa de nazistiska hemsidorna
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9912/17/nazi.html
Hur ser Flashbacks grundare och gare p dessa allvarliga anklagelser?
Vad kommer man vidta fr tgrder fr att f dem att frst att Janne & hans glada nazistgng inte r dem som ligger bakom detta?
2009-01-07, 03:08
Medlem
Jag bidrar med frgor.

Vad r Jans reaktion, r han rdd, har han "folk" som stller upp?

Kommer Jan att behva gmma sig?

Om nu detta lses ekonomiskt, hur mycket tror ni Jan fr betala fr att g fri frn detta?

Kommer Jan att offra information om anvndare till OG?

Vidare frgor kommer.
2009-01-07, 03:20
Medlem
Ladidas avatar
Det r vl inte "flashback" som sdant som hackat ngon sida som jag frstr utan mera att det lagts upp lnkar till epostkonton och liknande hr.
Likavl som det lggs upp passwords till porrsidor och konton dr, eller den gngen nr aftonbladets servers alla konton blev crackade.

Det r vl ingen som r s jvla naiv att man tror att Jan A sitter och hackar p ntterna och lgger upp det hr?
Det vore ju vldigt absurt, sedan tycker jag det r lite ljligt faktiskt av O.G att bete sig som man gr.
Ifall man har dlig skerhet s stmmer man i bcken dvs dr det brister inte p en ntsida dr hackarna eller liknande har lagt upp informationen.

Skjut inte budbraren, det r ju ganksa ljligt.
2009-01-07, 03:20
Bannlyst
Vem bryr sig om OG? Vad annars har vi poliser till?
2009-01-07, 03:21
Medlem
bstisweedens avatar
Han har iallafall bytt avatar, s hur han n r inblandad har han bara grvt ner sig nnu mer... frgan r vem den tomten r, stor i orden men liten p jorden?

reveal yourself!
2009-01-07, 03:21
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Inte bara ljligt det r livsfarliga anklagelser. Jvligt dumma sdana eftersom alla vet att Janne Axelsson vurmar fr att alla ska f sga sitt hur korkat det n r.
2009-01-07, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det r vl inte "flashback" som sdant som hackat ngon sida som jag frstr utan mera att det lagts upp lnkar till epostkonton och liknande hr.
Likavl som det lggs upp passwords till porrsidor och konton dr, eller den gngen nr aftonbladets servers alla konton blev crackade.

Det r vl ingen som r s jvla naiv att man tror att Jan A sitter och hackar p ntterna och lgger upp det hr?
Det vore ju vldigt absurt, sedan tycker jag det r lite ljligt faktiskt av O.G att bete sig som man gr.
Ifall man har dlig skerhet s stmmer man i bcken dvs dr det brister inte p en ntsida dr hackarna eller liknande har lagt upp informationen.

Men nu tnker vi oss att det r Jan, och ingen annan.

Fr det r ju s OG verkar tnka.

Hur ska vi rdda Jan d?

Kan vi lta Jan vara inneboende hos en FB medlem varje dag fr att p s stt gmma sig?

Ge oss en plan, lite information!
2009-01-07, 03:22
Bannlyst
Finns det ngonting som bekrftar att det verkligen r han som styrt upp denna hackning? r det tips frn smlkar eller r det nrstende till J.A som tjallat?
Fr 500 000:- sger mnga personer mnga konstiga, och inte alltid sanna, saker.

REQ: Lnk till Jans medlemssida?
Senast redigerad av Bowzer 2009-01-07 kl. 03:28.
2009-01-07, 03:28
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowzer
Finns det ngonting som bekrftar att det verkligen r han som styrt upp denna hackning? r det tips frn smlkar eller r det nrstende till J.A som tjallat?

Fr 500 000:- sger mnga personer mnga konstiga, och inte alltid sanna, saker.
h, det r vl nn liten fitta som sitter och vattnar utan ngon egentligen anledning.

Jag kan stta min pungpse p att det inte r Jan.A som sitter och nthackar p ntterna.
Att vara s urbota dum att man hackar O.G's hemsida det tror jag inte han r, drimot att p lite rebelliskt maner lgga ut pedofilers namn och adresser och liknande som man gjorde frr i vrlden.
-Jomenvisst, att hacka en knd kriminells organisations fdokrok...det r ju s jvla dumt att klockorna stannar och aldrig i mitt liv skulle jag tro ngot sdant.

Som sagt fr 500 lk sger man mycket dumt, sjlv tror jag att Lderlasse mfl har kokat ihop skiten sjlv.
De har sett att kontona legat uppe hr och sedan frskt dra linjerna...att man sedan pstr att man utfrdat 500.000kr och att ngon tagit emot belningen tycker jag luktar nys lng vg.

Man vill vl ha ngon att skylla p och alternativt pressa p sekiner. Det r min teori varjefall.

Hackarna kan ju rakryggade erknna istllet fr att sitta p pojkrummet och dra i snasen till World of Warcraft.
2009-01-07, 03:32
Bannlyst
Jag antar att om det skulle brnnas kommer Jan att ka kvickt till en filial i UK. Varfr inte ta en lngre semester? Det enda som hindrar honom r ett slitet kontor i Sthlm, eller hur? Familj o.s.v. kan hnka p om det r s.

Vidare r det inte hans fel.

OG angriper yttrandefriheten d de sjlv gjort bort sig genom att inte anvnda kryptering.

Det verkliga huvudet som SKA och KOMMER rulla r LderLasses p.g.a. dumhet.

Detta r vad jag tror, spekulerar p fyllan o.s.v.
2009-01-07, 03:40
Medlem
chribsson2s avatar
Det r ju en jvla travesti egentligen. Hr har vi en sajt som heter kriminelt.com som startas fr att exponera peddos och andra vldtktsmn. Som tas ver av yrkeskriminella som fortstter, sin vana trogen, att mer eller mindre frtckt hota och skrmma.
S nu r det en kriminell sida i ordets rtta bemrkelse.

Mrdare och vldsmn som ska skydda oss mot peddon. Jag tror inte det r riktigt rtt.....
2009-01-07, 03:51
Medlem
roobbes avatar
Finns vll fan ingen vettig mnniska som kan tro p det som str p kriminellt.com, fr deras del handlar det vll bara om att ha nn att skylla p snabbt fr att inte verka ljliga.

Sen 500k, tror jag r ett lika stort phitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in