2009-01-06, 14:44
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Inte enbart. Missbruk kan det ju också vara om du med ett annat konto har en annan åsikt för att få igång debatten eller liknade. För att vara på den säkra sidan ska man inte delta i samma trådar men att i en mastrodonttråd om avatarer efterfråga en med båda kontona kan jag inte se som något som helst missbruk. Däremot är det missbruk att starta liknade trådar med olika användare för att på så sätt få fram sin hjärtefråga mer.

Alltså jag anser att det är ok att efterfråga en avatar med en smurf i stora avatartråden.

Tack för svaret!
Citera
2009-01-06, 14:49
Bannlyst
Citat:
Inte enbart. Missbruk kan det ju också vara om du med ett annat konto har en annan åsikt för att få igång debatten eller liknade. För att vara på den säkra sidan ska man inte delta i samma trådar men att i en mastrodonttråd om avatarer efterfråga en med båda kontona kan jag inte se som något som helst missbruk. Däremot är det missbruk att starta liknade trådar med olika användare för att på så sätt få fram sin hjärtefråga mer.

Jag har ett till konto här och det kontot får jag använda lika flitigt som detta, men jag får inte skriva i samma trådar, däremot i samma ämne?
Citera
2009-01-06, 14:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Jag har ett till konto här och det kontot får jag använda lika flitigt som detta, men jag får inte skriva i samma trådar, däremot i samma ämne?
Det är vad som har framkommit, ja. Samma forum, samma ämnen och även samma trådar - så länge du inte diskuterar med dig själv eller arbetar extra hårt för att framföra dina åsikter dubbelt upp.
Citera
2009-01-06, 15:33
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Du får skriva i samma ämnen men du får inte missbruka dina användare och tex föra fram en aganda.

Det kan ju vara så att du tex ogillar något politikst parti så startar du hela tiden trådar om detta med båda dina användare då missbrukar du dina användare och dubbelt försöker föra fram en fråga.
Citera
2009-01-06, 15:51
Bannlyst
Citat:
Du får skriva i samma ämnen men du får inte missbruka dina användare och tex föra fram en aganda.

Det kan ju vara så att du tex ogillar något politikst parti så startar du hela tiden trådar om detta med båda dina användare då missbrukar du dina användare och dubbelt försöker föra fram en fråga.

Jag är ju Sverigedemokrat som människa och på båda användarna och får helt plötsligt inte bli Socialdemokrat eller moderat och vända min innersta åsikter mot något annat än vad jag tycker för att väcka debaten, att den ska bli större?

Men, jag får gå in samma trådar med samma användarnamn bara jag håller med mina åsikter med båda användarna och inte har olika åsikter med dess båda användare?

Har jag förstått rätt?
Citera
2009-01-06, 15:56
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jag är ju Sverigedemokrat som människa och på båda användarna och får helt plötsligt inte bli Socialdemokrat eller moderat och vända min innersta åsikter mot något annat än vad jag tycker för att väcka debaten, att den ska bli större?

I alla fall inte i samma trådar.

Citat:
Men, jag får gå in samma trådar med samma användarnamn bara jag håller med mina åsikter med båda användarna och inte har olika åsikter med dess båda användare?

Har jag förstått rätt?

Nej du får varken göra det ena eller det andra. För att inte missbruka så bör du nog undvika att över huvud taget debattera samma ämnen och delta i samma trådar. Oavsett vilken åsikt du har med den ena eller den andra användaren.
Citera
2009-01-06, 16:04
Bannlyst
Citat:
Nej du får varken göra det ena eller det andra. För att inte missbruka så bör du nog undvika att över huvud taget debattera samma ämnen och delta i samma trådar. Oavsett vilken åsikt du har med den ena eller den andra användaren.

Så jag får inte ens gå in i samma trådar med båda användarna om jag har samma åsikter?

Situation 1.

Om jag går in i Halal TV tråden med användare A och skriver att detta program var skandalöst.
Sen går jag in med användare B och skriver samma, Halal TV var skandalöst.

Vad kan hända här? Kan jag bli bannad? Det kan jag väl inte? För jag har samma åsikter med båda användarna.

Situation 2.
Däremot, om jag går in med användare A i Halal TV tråden och skriver. Detta program var bra för Sverige.

Sen skriver jag med användae B att Halal TV var skandalöst.

Här bryter jag mot reglerna, eftersom jag har delade åsikter med båda användarna.
Citera
2009-01-06, 16:07
Medlem
Snövits avatar
Ja du kan bli bannad för båda situationerna.
Citera
2009-01-06, 16:28
Medlem
Ruskigbusss avatar
Skälet till den här regeln är förstås att vi inte vill ha debatter där någon sida försöker tillvinna sej fördelar i debatten genom att låtsas vara flera användare.

Sen finns det också lustigkurrar (eller mentalt mindre sammanhängande) som börjar gräla med sej själv.

Vad vi vill ha är ärliga debatter där varje individ kan stå för sina åsikter och utbyta åsikter med andra.

Av praktiska skäl så kan vi inte sitta och avgöra om någon diskuterar si eller så - utan vi förbjuder att använda olika konton OMVÄXLANDE i samma trådar.

(Dvs - om man helt byter användarkonto, så är det ok att återvända till en tråd man skrivit i - men med det nya kontot. Om man samtidigt gör klart att man är en gammal användare - eller undviker att backa upp den gamla användarkontots inlägg.)

Man får givetvis inte driva nån kampanj i något forum med flera konton.

I övrigt finns det inget skäl till att förbjuda någon fysisk person att ha flera konton.
Senast redigerad av Ruskigbuss 2009-01-06 kl. 16:32.
Citera
2009-01-06, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ja du kan bli bannad för båda situationerna.

Varför? Jag kan inte se varför jag kan bli bannad när jag går in med A & B och har samma åsikter i samma tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Sen finns det också lustigkurrar (eller mentalt mindre sammanhängande) som börjar gräla med sej själv.

Ja, varför skulle jag göra det? Varför skulle jag gå in i en och samma tråd med båda A och B och ha olika åsikter?

Citat:
Vad vi vill ha är ärliga debatter där varje individ kan stå för sina åsikter och utbyta åsikter med andra.

Det gör jag ju om jag går in med både A och B i en tråd. För jag har samma åsikter med både A och B eftersom båda är jag.
Citera
2009-01-06, 18:47
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Varför? Jag kan inte se varför jag kan bli bannad när jag går in med A & B och har samma åsikter i samma tråd.

Detta är ju urtypen av missbruk. Om andra tror att du är två olika personer som har samma åsikt, så kan ju detta få de att tro att flera har samma åsikt som du.
Citera
2009-01-06, 19:36
Bannlyst
Citat:
Detta är ju urtypen av missbruk. Om andra tror att du är två olika personer som har samma åsikt, så kan ju detta få de att tro att flera har samma åsikt som du.

Nu förstod jag. Nu har det klarnat i mitt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in