2008-12-17, 20:16
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Kreatin är för mig placebo.

För dig kanske, men inte för oss som litar på dubbelblinda studier.
Citera
2008-12-17, 20:26
Medlem
DIFISs avatar
Lånar tråden för en kort fråga bara..

Jag körde Kreatin 7v sen har jag nu haft ett uppehåll på kanske 6-8v , så nu undrar jag om jag ska börja om igen med att köra så mkt de första 5dagarna som de står på förpackningen eller är det bara första gången man kör?
Citera
2008-12-17, 20:37
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
För dig kanske, men inte för oss som litar på dubbelblinda studier.

Min kropp producerar mer kreatin än vad din gör, då behöver jag inget pulver.
Citera
2008-12-17, 20:49
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Min kropp producerar mer kreatin än vad din gör, då behöver jag inget pulver.

Min pappa är starkare än din, så jag behöver inte hög kreatinproduktion.
Citera
2008-12-17, 20:58
Medlem
Orrozs avatar
Han ska inte ta några tillskott alls, utan du ska se till att han äter en bra och varierad kost.

Kosttillskott ska inte användas för att ersätta mat, det står till och med på burken.

Tips: Byt ut pulvret mot vanligt socker, druvsocker och en nypa salt, han kommer givetvis få otroliga ökningar med detta mirakelpulver
Citera
2008-12-17, 21:14
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Dracon_omegas

Vad är det med onödigt som du inte fattar?

"I många fall", syftar jag på de som inte har nytta av kreatin, då blir det ju ett onödigt hål i plånboken som man kan vara utan. I andra fall kan kreatinpulver ge användaren en placeboeffekt, eller diarré. Om inte det blir onödigt så får du förklara för övriga din syn på varför även dessa personer har "nytta" av kreatin.
Citera
2008-12-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orroz
Han ska inte ta några tillskott alls, utan du ska se till att han äter en bra och varierad kost.

Kosttillskott ska inte användas för att ersätta mat, det står till och med på burken.

Men som slutsatts så kan han inte skadas av det? Han kan fortsätta ta kreatinet och träna och äta rätt.

Han styrketränar 3ggr/vecka, är det tillräckligt för att kreatinet ska ge någon effekt?
Citera
2008-12-17, 22:24
Medlem
Dracon_omegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Vad är det med onödigt som du inte fattar?

"I många fall", syftar jag på de som inte har nytta av kreatin, då blir det ju ett onödigt hål i plånboken som man kan vara utan. I andra fall kan kreatinpulver ge användaren en placeboeffekt, eller diarré. Om inte det blir onödigt så får du förklara för övriga din syn på varför även dessa personer har "nytta" av kreatin.

Nu är det nämligen bevisat att kreatin fungerar på ca 90% av befolkningen, vilket gör din bedömning "många fall" helt felaktig, då det inte leder till placebo, utan _riktiga_ resultat.

Och vadå "folk som inte har nytta av kreatin" Vem är du att bedöma det?
Alla som tränar och vill ha en extra motivationsboost / lyfta lite tyngre vikter har nytta av kreatin.
Citera
2008-12-17, 23:20
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Dracon_omegas

Underbart!! Ge mig tillförlitliga bevis för det så jag blir överbevisad. Can´t wait.... som de säger over there.....
Vill ha källor och omständigheter på det. Så de inte har valt vilka personer som får ingå i testerna så resultatet blir manipulerat, till fördel för tillverkarna/säljarna.

Den aktiva substansen kreatinmonohydrat är mest intressant, och inte några kreatin/koffein-liknande tillskott som ger energiboost.

Skulle du ändå hävda att kreatintillskott inte skulle vara onödigt för de resterande 10%?
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2008-12-17 kl. 23:23.
Citera
2008-12-18, 00:04
Medlem
TKDs avatar
Får jag en placeboeffekt av kreatin skiter jag blanka fan ifall det funkar på mig eller inte. Lyfter jag tyngre och orkar mer kvittar det om det funkar eller ej. Blir iofs billigare att trycka socker men ja.
Citera
2008-12-18, 00:08
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Tkd

mm Håller med dig.. En placeboeffekt är också en effekt..
Citera
2008-12-18, 00:13
Medlem
Dreass avatar
Låt grabben äta kreatin, inge farligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in