2009-11-04, 16:36
  #10957
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Läste detta nu http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=323931

Hur mycket tror ni ifkare att ni kan få för honom. Innan massa hjärndöda här inne börjar skrika om att han är det ena och det andra så säger jag JA, jag vet att han har varit grym i år. Men det jag menar är att han ändå är 27 år, har misslyckats ute tidigare, samt att han har denna bra säsong men var riktigt dålig säsongen innan. Så hur mycket kan ifk realistiskt få för honom?

Svårt att spekulera, men då är ju jag Djurgårdare.
Han har som sagt gjort en medioker säsong i IFK, men innan när han var i DIF så var han ju även där en stjärna och någon man med glädje minns.
Citera
2009-11-04, 16:47
  #10958
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Läste detta nu http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=323931

Hur mycket tror ni ifkare att ni kan få för honom. Innan massa hjärndöda här inne börjar skrika om att han är det ena och det andra så säger jag JA, jag vet att han har varit grym i år. Men det jag menar är att han ändå är 27 år, har misslyckats ute tidigare, samt att han har denna bra säsong men var riktigt dålig säsongen innan. Så hur mycket kan ifk realistiskt få för honom?
Inte över 20-25 mille helt klart. visst har han haft en bra säsong, men samtidigt så är han inte ung, har varit i Europa förut och att han spelar bra i AS med ett lag som backar upp honom betyder absolut inte att han kan gå och göra samma sak i någon annan klubb.
Skulle inte alls bli förvånad om typ Hertha Berlin köpte honom som en sub för typ 17 mille.
Citera
2009-11-04, 17:07
  #10959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Läste detta nu http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=323931

Hur mycket tror ni ifkare att ni kan få för honom. Innan massa hjärndöda här inne börjar skrika om att han är det ena och det andra så säger jag JA, jag vet att han har varit grym i år. Men det jag menar är att han ändå är 27 år, har misslyckats ute tidigare, samt att han har denna bra säsong men var riktigt dålig säsongen innan. Så hur mycket kan ifk realistiskt få för honom?
Tror Tobbe stannar, tror inte många klubbar kommer vara beredda att satsa så mycket pengar som de kommer att krävas för att få honom. Han har misslyckats utomlands en gång, han har inte lyckats särskilt bra i Blåvitt fram till i år, han är inte helt ung och han är dyr.

Och sedan har Tobbe både fru och barn, tjänar helt OK, spelar för klubben han hejade på som barn och han är den stora stjärnan. Sämre skulle man kunna ha det. Allt detta i kombination gör att jag tror han stannar åtminstone fram till sommaruppehållet nästa år.
Citera
2009-11-04, 17:18
  #10960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Läste detta nu http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=323931

Hur mycket tror ni ifkare att ni kan få för honom. Innan massa hjärndöda här inne börjar skrika om att han är det ena och det andra så säger jag JA, jag vet att han har varit grym i år. Men det jag menar är att han ändå är 27 år, har misslyckats ute tidigare, samt att han har denna bra säsong men var riktigt dålig säsongen innan. Så hur mycket kan ifk realistiskt få för honom?

Det finns ju några faktorer som talar för att man bör få ut rätt bra pengar.
1. Han har 2 år kvar på kontraktet
2. IFK har en ekonomi som (även om den inte är i MFFklass) är hyfsat stabil
3. IFK har på senaste år sålt forwards för rätt höga summor (35-40 miljoner)
4. Kan spela på lite olika positioner.

Det är i en mindre skala ungefär som Hasse Borg har byggt upp, man har kraften och historiken att kunna ta betalt.

Sen är han 27 år och har varit ute förr. Dock var det ju inte så att han var bänkad i sunderland, utan han hade en mer eller mindre fast plats i startelvan men valde av sociala skäl att flytta hem.
Han har haft dåliga säsonger, men i år har han haft en fantastisk säsong, det jämnar nog ut sig.

Jag gissar att om man säljer nu, under vintern, så kommer det hamna ungefär som Wernbloom Berg, 30-40 miljoner, mycket baserat på att man inte behöver sälja än. Man vill nu ha igång Söder först, alternativt hitta en riktigt bra ersättare.
Citera
2009-11-04, 17:19
  #10961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Svårt att spekulera, men då är ju jag Djurgårdare.
Han har som sagt gjort en medioker säsong i IFK, men innan när han var i DIF så var han ju även där en stjärna och någon man med glädje minns.

Jag hoppas det är ett syftningsfel där, för du kan väl inte mena att han har haft en medioker säsong i år?
Citera
2009-11-04, 17:19
  #10962
Medlem
40 millar för hysén? Isåfall lyfter jag på hatten.
Citera
2009-11-04, 17:20
  #10963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
40 millar för hysén? Isåfall lyfter jag på hatten.

Ja som sagt, under förutsättningen att något lag vill ha honom under vinteruppehållet.
Citera
2009-11-04, 17:27
  #10964
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ja som sagt, under förutsättningen att något lag vill ha honom under vinteruppehållet.

Även om någon klubb vill ha honom så har jag väldigt svårt att se att ifk skulle få så mycket, i så fall lyster även jag helt klart på hatten.
Citera
2009-11-04, 17:31
  #10965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Även om någon klubb vill ha honom så har jag väldigt svårt att se att ifk skulle få så mycket, i så fall lyster även jag helt klart på hatten.

Det var ju inte så många som trodde att vi skulle få 35 för Wernbloom heller.
Citera
2009-11-04, 17:31
  #10966
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ja som sagt, under förutsättningen att något lag vill ha honom under vinteruppehållet.
Att ni skulle få 40 miljoner för Hysen är ungefär lika realistiskt som att vi skulle få 35 miljoner för Mutumba.
Citera
2009-11-04, 17:31
  #10967
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article6068430.ab, verkar som Obolo lämnar AIK. Känns lite otippat, trodde han skulle stanna nu när AIK får kvala till CL. Men visst, han är inte helt ung och vill säkert ha ett sista riktigt bra kontrakt innan han lägger skorna på hyllan. Känns som han hamnar i saudiarabien eller liknande
Citera
2009-11-04, 17:35
  #10968
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article6068430.ab, verkar som Obolo lämnar AIK. Känns lite otippat, trodde han skulle stanna nu när AIK får kvala till CL. Men visst, han är inte helt ung och vill säkert ha ett sista riktigt bra kontrakt innan han lägger skorna på hyllan. Känns som han hamnar i saudiarabien eller liknande

Den där typen av nyheter håller alltid på och kretsar på aftonbladet.
Inte alls omöjligt att agenten vill få ut Obolo i media och snabbare få bud från klubbar som tvekar. Att han skulle få ett ordentligt kontrakt i Saudiarabien ser jag som uteslutet, Obolo är en spelare som kan lyfta ett bra lag, men han är inte wiltontypen som går ut på plan drar ett par snubbar och lägger den i mål, alltså inte en spelare som lag i typ SA eller andra rika med dåliga klubbar vill ha.

EDIT: Artikeln är skriven utav Jonatan Fast som verkar hata AIK, så jag tar den med en nypa salt.
__________________
Senast redigerad av Viking- 2009-11-04 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in