Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Läste detta nu
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=323931
Hur mycket tror ni ifkare att ni kan få för honom. Innan massa hjärndöda här inne börjar skrika om att han är det ena och det andra så säger jag JA, jag vet att han har varit grym i år. Men det jag menar är att han ändå är 27 år, har misslyckats ute tidigare, samt att han har denna bra säsong men var riktigt dålig säsongen innan. Så hur mycket kan ifk realistiskt få för honom?
Det finns ju några faktorer som talar för att man bör få ut rätt bra pengar.
1. Han har 2 år kvar på kontraktet
2. IFK har en ekonomi som (även om den inte är i MFFklass) är hyfsat stabil
3. IFK har på senaste år sålt forwards för rätt höga summor (35-40 miljoner)
4. Kan spela på lite olika positioner.
Det är i en mindre skala ungefär som Hasse Borg har byggt upp, man har kraften och historiken att kunna ta betalt.
Sen är han 27 år och har varit ute förr. Dock var det ju inte så att han var bänkad i sunderland, utan han hade en mer eller mindre fast plats i startelvan men valde av sociala skäl att flytta hem.
Han har haft dåliga säsonger, men i år har han haft en fantastisk säsong, det jämnar nog ut sig.
Jag gissar att om man säljer nu, under vintern, så kommer det hamna ungefär som Wernbloom Berg, 30-40 miljoner, mycket baserat på att man inte behöver sälja än. Man vill nu ha igång Söder först, alternativt hitta en riktigt bra ersättare.